Grenstoezicht ook digitaal zo lek als mandje
Kansloze malwareplaag heeft vrij spel
Hackers die naar binnen willen bij de Koninklijke Marechaussee op Schiphol krijgen allemaal voorrang op een sociale huurwoning, gratis borstvergrotingen en/of Mieles en hoeven nooit niet niks te betalen voor de tandarts. Morgen zit Leo Lucassen bij DWDD Dit is M te vertellen dat hackers al jaren zo naar binnen kunnen wandelen bij de Koniklijke Marechaussee op Schiphol en dat er dus eigenlijk helemaal niets aan de hand is en dat iedereen die dat erg vindt net zo erg is als de nazi's mensen die Alan Turing hebben vervolgd voor homoseksualiteit. En dat blijkt allemaal uit onderzoek van de Algemene Rekenkamer! Dit land is ziek stuk!
VIDEO. Hardloper vs. Motorclub: CORONASPUGER
Video uit de onderbuik van de anderhalvemetersamenleving
Nou, reaguurders, een ouderwetse zegt u het maar! Wie vindt u irritanter? Een hardloper die op een dijk zonder voetpad hardloopt en zijn woede op een motorclub vertaalt in een in deze coronatijden extra beladen fluim? Of een club motorrijders die op een zonnige dag allemaal achter elkaar gaan motorrijden zodat de rest van het verkeer op dit dijkje zich een breuk anderhalvemetert en dan van de eerste de beste wat minder enthousiaste medeweggebruiker een video online zetten maar wel als een laf konijn hun eigen kenteken wegblurren? Zegt u het maar! Zolang het maar gezellig samen tegen corona is.
RIVM zaait twijfel met NL-Alert waarschuwing
Je bent zelf #FakeNews, RIVM!
Raar bericht van het RIVM (zie boven). Er zou een virus zijn opgedoken bij het NL-Alert, wat betekent dat een van de vitaalste vitale dingen van het Nederlandse cybergebeuren kaduuk is. Het lijkt echter gewoon te gaan om een sms'je waar [NL-ALERT] instaat, wat echt wat anders is dan een NL-Alert. Nou ja, we gaan kijken hoe snel het RIVM spijt krijgt van deze tweet. En als het onverhoopt toch waar blijkt te zijn: NAAR DE SCHUILKELDERS ALLEMAAL!
UPDATE: RIVM bevestigt: was inderdaad nepnieuws. Nou ja, dan maar even uw oma, waar u nooit meer langskomt, waarschuwen.
'Honderdduizenden' krijgen geen zorg ivm corona
Curve gaat stijl omhoog
Er is ook slecht nieuws in die hele coronacrisis. Mensen met rare bultjes op linkerknie, mensen met rare bultjes op hun balzak, mensen met rare bultjes op hun gehemelte, mensen met rare bultjes overal en nog honderdduizenden andere mensen die zorg nodig hebben, zijn nog niet geholpen (hele rapport nog niet online) omdat de ziekenhuizen het te druk hebben met corona. "Huisartsen hebben sinds de uitbraak van het corona-virus in Nederland 360 duizend mensen minder naar een medisch specialist verwezen dan de afgelopen jaren in dezelfde periode. Ook zijn 290 duizend al geplande behandelafspraken in het ziekenhuizen sinds begin maart niet doorgegaan." Begrijpelijk, maar ook gevaarlijk in DIT LAND dat al jaren ZIEK is (period). Bart Berden van het ziekenhuis in Tilburg heeft een boodschap van hoop realisme: "De belangen van andere patiƫnten die zorg willen, van zorgverleners die ze willen helpen, en de corona-zorg die moet doorgaan, gaan nu tegenover elkaar staan (op anderhalve meter afstand)." Vergeet gezondheid versus economie. Het nieuwe dilemma is gezondheid versus gezondheid! Succes met blijven ademen allemaal.
Nu in 020: De Pop Up Mondkapjes Store
U bent ongetwijfeld piswoest. Maar waarom eigenlijk?
A) Mondkapjes verkopen mag helemaal niet van het RIVM!
B) Cash geld! Zijn ze helemaal gek geworden? Daar zitten allemaal virusdeeltjes op!
C) Verdomme. Weer zo'n gezellige Nutella winkel weggeconcurreerd
D) Het is 'mondkapjes', niet 'mond kapjes'
E) Geen idee. Ik ben gewoon altijd boos als iemand ergens geld mee verdient
F) Geen idee. Ik ben gewoon altijd boos als er iets in Amsterdam gebeurt
G) Geen idee. Ik ben gewoon altijd boos op Jort Kelder
H) Anders, namelijk...
Gompie. Corona-app overheid nu al clusterfuck
Nieuw snelheidsrecord Falend IT-project Overheid
Goed nieuws voor iedereen die al verwachtte dat de corona-app van de overheid apenballen ging zuigen, waaronder het bekende weblog GeenStijl.nl: ze krijgen gelijk. Experts die hebben meegekeken bij het selectieproces van de apps die door mogen voor de wasmachine Appathon, hebben er geen vertrouwen meer in. Niet zo gek, aangezien bij de zeven gekozen apps onder meer inzendingen zitten van Capgemini, het softwarebedrijf dat vooral heel erg goed is in het ontwikkelen in software die heel veel belastingcentjes laat verdwijnen, de aanbestedingssjoemelaars van Accenture en het Singaporese Sia dat meer bezig lijkt met het bestrijden van privacy dan van corona. Bovendien heeft slechts 1 van de 7 apps de broncode vrijgegeven, en volgens deze makker is dat ook nog eens niet veel soeps. Of, zoals de experts het zeggen: "Wij sluiten ons aan bij de oproep van Bits of Freedom en Platform Bescherming Burgerrechten alsmede de eerdere oproep van meer dan 140 wetenschappers om terug te gaan naar de tekentafel. Daarnaast roepen wij andere betrokken experts op zich hierbij aan te sluiten." Laten wij ons daar ook maar bij aansluiten. Terug naar de tekentafel, Hugo! En stop dan meteen met die misleidende term 'app' voor dit project. Een app is 'Schaakklok', of 'Boodschappenlijstje', of 'Kinder, het Tinder voor babynamen'. Dit is geen app. Dit is een surveillancevehikel. Noem het dan ook zo.
Appdate: er is een Appathon. Marketingmensen soppen, IT-crowd huilt. Dan weten wij het wel.
Open Source: zijndecovidappsalopensource.nl?
Draad: Appathon pitch opbrengst.
YES! NU LIVE Twan Huys bij NPO over New York
ZOVEEL. ZIN. IN. DIT.
Begin het nieuws te verspreiden
Wij gaan vandaag weg
We willen erbij horen
Bij de NPO
Deze zappende vingers
Staan stil bij Twan Huys
Die over New York vertelt
Op de NPOOOOOOOO
We willen wakker worden aan tafel bij Margriet
En wat in Holland gebeurt, dat hindert toch niet
Het kliekje van M
Vindt corona best erg
Maar wat pas echt heel erg is
Op de NPO
Dat is wat er in New York gebeurt ja wat er daar gebeurt
Dat is pas echt nieuws toch Margriet
We willen wakker worden aan tafel bij Margriet
En al die stumpers in Holland, klunzen in Holland, boeren in Holland, doden in Holland
Het kliekje van M
Vindt corona best erg
Maar praat het liefst over New York
Op de NPO
Want wat in New York gebeurt ja wat er daar gebeurt
Dat is pas echt nieuws toch Margriet
NPO
CBS: Tweede week op rij 2000 meer doden dan normaal (plus zometeen RIVM-cijfers)
Cijfers cijfers cijfers
Het is weer tijd voor de dagelijkse RIVM corona update, maar u weet al lang: die cijfers zeggen niet alles. Er overlijden in Nederland namelijk ook een hoop mensen door corona zonder dat ze in de RIVM-statistieken terechtkomen. Om die mensen in de gaten te houden zijn er de CBS-cijfers over totale sterfte. De Nationaal Gecertificeerde Dodentellers schatten vandaag dat de zogeheten 'oversterfte' van vorige week (week 15) uitkomt op 2000. Dat is mokerveel, kijk maar naar het plaatje hieronder. En gelooft u ons maar: die extra doden komen niet vanwege een plotselinge stijging van het aantal verkeersongelukken. Zilver randje bij deze zwarte statistiek: "Je kunt je bij deze aantallen de vraag stellen of het plafond is bereikt. We zien dat die sterfte twee keer op rij gelijk is, maar niet verder verhoogd." Daar moet u het maar even mee doen. Zometeen op deze plek de nieuwste RIVM-stats.Ā
UPDATE:144 doden erbij, 156 nieuwe ziekenhuisopnames & 1235 nieuwe positieve tests.
EXTRA BONUS UPDATE VOOR DOMME ALU-HOEDJES: Die CBS-cijfers zijn in samenwerking met RIVM.
Ai
GSTV #Corona Update. De kroegen blijven dicht
Anderhalve meter bier
Het is vandaag vrijdag en we willen aan de bar zitten. Maar we mogen niet aan de bar zitten. Het is vandaag vrijdag en we willen bier bestellen. Maar we mogen geen bier bestellen. Het is vandaag vrijdag en we willen bier opdrinken. Maar we mogen geen bier opdrinken. Het is vandaag vrijdag en we willen er best een bakje nootjes bij. Maar we mogen er geen bakje nootjes bij. Het is vandaag vrijdag en we willen naar de plee stommelen. Maar we mogen niet naar de plee stommelen. Het is vandaag vrijdag en we willen heel erg hard iets heel erg belangrijks schreeuwen dat we morgen zijn vergeten. Maar we mogen niet heel erg hard iets heel erg belangrijks schreeuwen dat we morgen zijn vergeten. Het is vandaag vrijdag en we zouden zo graag weer een keer blij willen zijn alleen maar omdat het vandaag vrijdag is. Het is vandaag vrijdag. En we willen naar de kroeg. Verdomme.
Zorg voor kwetsbare ouderen wekenlang overgeslagen bij verdeling mondkapjes
Hoe zat dat ook alweer met die beschermende muur?
FOTO - Koningin MƔxima tijdens het dragen van wƩl een mondkapje
Goedemorgen en allemaal even deze vernietigende reconstructie van het Algemeen Dagblad lezen waaruit blijkt dat in de eerste weken van de coronacrisis verpleeghuizen en thuiszorgorganisaties structureel zijn overgeslagen bij de verdeling van mondkapjes. "Dat de ouderenzorg het wekenlang zonder beschermingsmiddelen moestĀ stellen, was een bewuste keuze van het kabinet. Begin maart meldde Bruno Bruins, toenmalig minister voor Medische Zorg, dat hij het ROAZĀ (Regoinaal Overleg Acute Zorg) had ingeschakeld voor de verdeling vanĀ schaarse beschermingsmiddelen. Nederland telt twaalf ROAZ-regioās, dieĀ zich al vóór de coronacrisis bezighielden met het verdelen van acute zorg over het land. Verpleeghuizen vallen daar niet onder." Ā
Ja dat leest u goed. De mondkapjes werden dus verdeeld door een organisatie waar de verpleeghuizen en thuiszorgorganisaties niet in zijn vertegenwoordigd. Verpleeghuizen, zeg maar de nationale superverspreiders van onderliggend lijden en de plekken in Nederland waar de sterfte al in week 14 is VERDUBBELD. En de thuiszorg, bekend van het langskomen bij alle mensen met onderliggend lijden die niet in een verpleeghuis wonen. Al die medewerkers kwamen voortdurend in contact met ouderen, om wie we juist een 'beschermende muur' heen zouden moeten bouwen. Ze kregen dus niet eens een beschermend mondkapje.Ā
En dan lezen we vandaag ook nog op de BNR-radio dat Nederland zelf heeft geblunderd bij het bestellen van de enorme partij kaduke kapjes uit China, die halsoverkop werd teruggeroepen. "De Nederlandse overheid wees daarop met een beschuldigende vinger naar China, wat leidde tot een diplomatiek relletje. Nederland had echter kunnen weten dat het onverstandig was om met het Chinese bedrijf in zee te gaan."Ā
Tja, Rutte. Als je zo opzichtig loopt te falen met mondkapjes, moet je niet klagen dat niemand je meer gelooft als je zegt dat mondkapjes geen zin hebben. Is er dan helemaal geen goed nieuws GeenStijl? Maar natuurlijk wel! Zorginstellingen die nog steeds worden overgeslagen kunnen vanaf nu voor hun spullen terecht in de enigste echte Sywert Shop. Mooi spul man. Mondkapjes.
INSTANT UPDATE: Veel thuiszorg stopgezet.
