achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Ronaldo

Pliesie zet radardauto in bij War on Hardrijden

Daar komen de schutters radarwagens...

Waarschuwing voor alle snelheidsduivels en voor iedereen die gewoon wel eens een keertje boven de 130 100 rijdt wegens heel erg nodig naar de wc moeten: de politie komt u halen. In 2022 gaat de politie RADARWAGENS inzetten om hardwerkenderijdende burgers nog stiekemer te kunnen beboeten. "We hebben daar een succesvolle test mee gehouden en hopen in 2022 vijftig tot honderd van zulke radarwagens in te zetten die op een gevaarlijk traject al rijdend snelheidscontroles kunnen uitvoeren. We pakken daarmee ook beter de snelheidsovertredingen." Hartstikke stigmatiserend voor bepaalde snelwegen natuurlijk, dus waar blijven die Kamervragen GroenLinks? Wij zijn vooral benieuwd of de radarwagens ook huwelijksgasten die zich niet aan de anderhalve meter houden kunnen registreren.

Vanavond: Chips. Nootjes. Bier. En Richard de Mos

"De Mos hè!?!", nog steeds de beste politieke slogan ooit ever aller tijden

Huiskamervraag: kunt u een politicus noemen met een meer chipsnootjesbieresque uitstraling dan de Haagse ex-wethouder Richard de Mos van Groep De Mos? Nou? Nee? Wij ook niet. Daarom zijn wij dan ook blij, verheugd, trots alsook enorm enthousiast dat Richard de Mos vanavond te gast is bij Chips. Nootjes. Bier. Gespreksonderwerpen genoeg, naar wij dachten. Zo is Richard nog steeds verdachte van schending van zijn ambstgeheim, meineed, corruptie en deelneming aan een criminele organisatie, deed hij een dappere poging de Haagse burgemeestersbenoeming te democratiseren en wil hij met een landelijke beweging meedoen aan de Tweede Kamerverkiezingen. Op dat laatste terrein kennen wij nog wel een ervaringsdeskundige die vanavond ook aanwezig is, net als Tom Staal. Kijken dus. Vanavond vanaf 21:00 uur live op de GeenStijls en op de Youtubes.
Audio Only
zoals iedere week na afloop beschikbaar in Soundcloud, de Appelmand en op Spotify.

Nieuw: NPO jat ideeën van gewone mensen

"Jouw Idee op TV"

Nieuwe programma's voor de NPO bedenken gaat hartstikke simpel. Je verzint een leuk en origineel format. Je schrapt alles wat er leuk en origineel aan is. Je voegt een of meer BN'ers toe. En die laat je dan op reis naar het buitenland gaan en/of een kwis presenteren. Klaar is Kees (Tol, vaak, al dan niet met Nick & Simon). Omdat dat kennelijk zelfs in Hilversum een beetje gaat vervelen, wilden ze bij de NPO heel graag nieuwe ideeën van gewone mensen. Dat riepen ze twee jaar geleden al, maar nu is dit plan eindelijk uitgewerkt. De formule is even eenvoudig als schaamteloos: u stuurt een idee in, de NPO jat alle rechten en gaat er goede sier mee maken. Stijlloze tip voor iedereen met het televisie-ei van Columbus: stuur uw idee vooral niet op naar Shula Rijxman, want alles wat met Hilversumse taxpoet in aanraking komt, bloedt dood
UPDATE: NPO doet aan damage control. De winnaar krijgt... 1000 euro
UPDATE VAN DE UPDATE: De regels worden 'aangepast'

VIDEO. GGD-bobo Sjaak van der Gouw verspreidt 'onnodige ongerustheid' over teststraat Schiphol

Noemt supergeheime testpercentages op nationale tv

Het Nationale Corona Test Beleid is nog steeds een pleuriszooi. Eerst was iedereen testen eigenlijk helemaal niet nodig, toen moest er worden opgeschaald, daarna werd er toch niet opgeschaald omdat medewerkers duimen zaten te draaien, vervolgens straalden de GGD's uit dat ze er klaar voor waren en toen waren ze er toch niet klaar voor, daarna moest opeens iedereen zich laten testen en nu moet niet iedereen zich laten testen. Ondertussen staat de teststraat op Schiphol al een tijdje te draaien, maar is het percentage positieve testen geheim, omdat het mogelijk 'bijdraagt aan onnodige ongerustheid'. Ja, we weten niet hoe het met u zit, maar als cijfers geheim blijven omdat ze anders bijdragen aan onnodige ongerustheid, dan is dat hier op de redactie een signaal om ontzettend nodig ongerust te worden. Maar wie schetst onze verbazing toen wij gisteren (okee, eigenlijk vanochtend pas) naar onze Op1-na-favoriete talkshow zaten te kijken en Sjaak van der Gouw doodleuk vertelde dat 1,5% van de testen op Schiphol positief is. Nu zijn we pas echt onnodig ongerust. ANDERHALF PROCENT MENSEN. ALLEMAAL NAAR DE SCHUILKELDERS.

WAARSCHUWING. Deze video kan ONNODIGE ONGERUSTHEID veroorzaken

Raar. CDA wil niets zeggen over geheim rapport Fox-IT over verkiezing Hugoshenko

Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge!

Kijk. Één bron is geen bron natuurlijk. Maar toen wij naar aanleiding van bovenstaande tweet aan het CDA vroegen of er ook een rapport van Fox-IT over de verkiezing van Hugoshenko bestond, wilde de woordvoerder daar geen antwoord op geven. "Met de notarisverklaring en het rapport dat wij hebben gepubliceerd, hebben wij alles al openbaar gemaakt." Dus wij nog drie keer vragen waarom het CDA niet simpelweg ontkent dat dit rapport bestaat, maar dat deed de woordvoerder niet. Raarrrr. Je zou bijna gaan denken dat er wel een rapport van Fox-IT bestaat, dat geheim wordt gehouden. Benieuwd wat running mate Omtzigt hier over denkt. En eh... Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge!

Nature is healing. Gedoe om hypotheekrenteaftrek

Dit is Ons Land

Als een hijgend hert der jacht ontkomen schreeuwen wij naar het genot van de frisse stroom coalitiegeruchten in dit heerlijke fluisterstuk van de T. over gedoe in de coalitie omtrent de hypotheekrenteaftrek. Ja dat leest u goed. De hypotheekrenteaftrek. Die bestaat ook nog. Nou ja, 'bestaat'. De hypotheekrenteaftrek stond ooit als een huis, totdat Mark Rutte hem ging beschermen en hij wegsmolt als een vergeten raketje tijdens de hittegolf. En nu willen CDA, D66 en ChristenUnie de rijkssubsidie op huizenbezit versneld afbouwen, maar daar """wil""" de partij van Mark 'Deal' Rutte niet aan. Ouderwets smullen dus, alsof dat hele corona nooit bestaan heeft. Getouwtrek in coalitie! Hevig verzet! Onenigheid! Zouden! Oren! Hebben! Naar! Zalig. Kom maar door met die verkiezingen.

VERBODEN. Bordje 'eieren te koop' langs de weg

Provincie heeft liever dat u buitenlandse waar bij de grootgrutter inslaat

De provincie Utrecht gaat iets doen aan de wildgroei. Welke wildgroei, vraagt u? De wildgroei van borden langs de weg waarop staat 'jam te koop', of 'aardbeien te koop' of 'eieren te koop' of 'jezus leeft' natuurlijk! Dat is ook wel een potje verschrikkelijk hoor. Wij verzinnen dit niet: "Nu er steeds meer versoepelingen zijn afgekondigd, is afgesproken dat de RUD Utrecht het toezicht op borden en andere reclame-uitingen per 1 september 2020 weer zal oppakken. De provincie Utrecht hecht aan een open, net landschap zonder al te veel wildgroei (zeiden we toch? dat we dit niet verzonnen?) aan borden. We hopen dat ondernemers inmiddels ander (digitale) vormen hebben gevonden om klanten te vinden en te binden." Hee. Provincie Utrecht (geschatte ontslagen door corona: nul). Stop eens even heel gauw met boeren en andere ondernemers pesten. En hef. Jezelf. Op.

Stop de spoedwet. Mail deze Kamer met de Automatische Kamer Mail Tool Dinges Automaat

Hee leuk. U kunt iets DOEN

Landgenoten. Zoals u weet zijn wij niet alleen tegen corona, maar ook tegen de corona spoedwet die een rechtstreekse aanval is op onze democratische rechtsstaat. Om het in de woorden van staatsrechtgeleerde professor Voermans te zeggen: "De minister van VWS (HUGO DE JONGE, GS) wordt zowat alleen kapitein van Nederland, voor een duur van drie maanden, die trouwens telkens met drie maanden kan worden verlengd in geval van een virusuitbraak." Hoog tijd dus voor ACTIE om ervoor te zorgen dat deze wet er niet met een meerderheid van 50,7% doorheen wordt gedrukt. En het mooie is: u kunt, vanuit uw luie stoel, iets doen. De makkers van Meer Democratie (het tegenovergestelde van minder democratie) hebben namelijk een keurig mailtje opgestuurd dat u naar de woordvoerders in de Tweede Kamer kunt sturen. EN DAT ALLEMAAL MET MAAR ÉÉN KLIKJE. Doe dan. KLIK HIER.

ZoekZoek. Wildplasser mept automobilist

Eb en vloed in je broekje

Dag mensen die gisteren rond een uur of 17:15 in de buurt van de Admiraal de Ruyterweg in Rotterdam waren. De jeugd in Rotterdam loopt zich al weken te vervelen en de wc's zijn kennelijk ook wegbezuinigd. Dan kun je als rechtgeaarde jongere uiteraard niet veel anders dan tegen een huis plassen en iemand die daar iets van zegt een tik op zijn hoofd verkopen. Nederlandse makker 'Dutch Fellow' vraagt daarom uw aandacht voor het volgende:

*ROTTERDAM 25-08-2020. +/- 17.15 U.
ADMIRAAL DE RUYTERWEG. *

*Op dinsdag 25 augustus omstreeks 17.15 uur vertrek ik van het parkeerterrein Kortebrantstraat te Rotterdam. Bij het uitrijden zie ik een kerel tegen een huis aan pissen en toeter 1x. *

Direct gaat die kerel helemaal uit zijn plaat, bedreigd me en vernield mijn auto. Even leek het erop dat het bij deze aanval zou blijven maar helaas rijden zijn vrienden me klem op de Admiraal de Ruyterweg, ter hoogte van Kapsalon Taurus. Daar sloop die psychopaat mijn auto nog meer de vernieling in en krijg ik klappen omdat het raam open stond.

Ik ben op zoek naar getuigen, winkeliers die eventueel opnames hebben, voorbijgangers die het incident gezien hebben, jullie kunnen mij enorm helpen. Alsjeblieft stuur een PM **(of mail naar ronaldo@geenstijl.nl en we sturen het door) en ik beloof dat alle reacties 100% discreet behandeld worden.

DELEN = LIEF EN BELOOF DAT IK ERVOOR ZAL ZORGEN DAT DEZE IDIOOT VAN STRAAT GEHAALD WORDT.

Mail: Dit Is Waarom Het Ministerie U Vraagt Om Niet Allemaal Tegelijk Te Testen Op Corona

Testen verloopt zeg maar niet echt soepel

Knipperdeplak uit de mail, over de GGD die lekker aan het uitstralen is dat ze er klaar voor zijn:

Beste redactie, 

Ik heb keelpijn en neusverkoudheid sinds gisteren dus na lang wikken en wegen toch maar braaf besloten me te laten testen en wat er toen gebeurde zal u verbazen....

Het landelijk nummer gebeld en na meer dan 5 minuten in de wacht gestaan te hebben opgehangen. De telefoon wordt gewoon niet opgenomen als je het testnummer belt. Elke minuut die mensen in de wacht staan haakt 10% af. Kan je je voorstellen hoeveel mensen zich niet laten testen. Ik denk dat Sjonnie van het woonwagenkamp na 5 minuten zegt ze belijken het maar met hun test en vervolgens lekker boodschappen gaat doen.

Als brave burger ben ik maar online een testafspraak gaan maken want dat kan ook. Inloggen met DigiD op coronatest.nl en bang dat mn social creditscore onmiddelijk 10 punten dalt maargoed. Voer mn postcode in (Haarlem) en wat blijkt ik kan vandaag naar fucking Gouda rijden om me te testen. Naar Gouda rijden vanuit Haarlem en terug hahaha, terwijl je ziek bent.

Dus ik weer bellen. Na 16 fucking minuten neemt een aardige mevrouw de telefoon op en maken we een afspraak. Eerstvolgende mogelijkheid is over.... 2 dagen. Niet over 30 minuten of 2 uur maar over 2 fucking dagen. We hebben het dus over een keel- en neus swab van 30 seconden plus identificeren vanuit mn auto. Btw in de US is alleen een keelswab voldoende waarom willen ze hier ook nog een wattenstaaf van 10 cm door mn neus in mn hersenen roeren?! Dat is geen pretje zo'n neusswab, waarom is de GGD zo ouderwets hierin?

En tot je testuitslag hebt moet je isoleren. Dus dankzij deze organisatorische bende word ik opgesloten in mijn huis. Het is half augustus, de pandemie is al een half jaar aan de gang en nog steeds is het een organisatorische nachtmerrie.

Wat een fucking bende nu al en ik moet nog twee dagen wachten voordat ik uberhaupt getest ga worden.

En de testuitslag? We 'streven' naar een uitslag binnen 2 dagen... ik ben benieuwd... wordt vervolgd

PS bonus pruts SMS over de geplande corona afspraak

[NAAM BIJ REDACTIE BEKEND]

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.