GeenStijl gaat PR-machine Islam copy-pasten
We staan allemaal op de schouders van reuzen. Leren van de groten en niet opnieuw het wiel uitvinden, dat geldt ook voor ons. Aangezien er op het gebied van wereldheerschappij niet zoveel lichtende voorbeelden zijn, keren wij ons voor een stukje benchmarking tot de Islam. Je kunt zeggen wat je wil, maar die lui weten hoe ze een product in de markt moeten zetten. Van nul naar 'half de planeet gePWNT, LOL!' binnen een eeuw of twee, dat is knap. Kunnen we van leren. Even qua public relations spieken bij de kalifaten van de heersende marketing. Zodat wij ook reaguurders krijgen die bereid zijn te sterven voor de clicks. En nodeloos kwetsende roze gebouwen in andere culturen over heel de wereld kunnen bouwen. Dat onze grote duim-teksten als heilig worden beschouwd door een kwart van de wereldbevolking. Klinkt gaaf, is gaaf. Goede PR valt of staat met een pakkende leus. Zoals de catchy slogan van één van hun geweldloze subdivisies: "Allah is ons doel, de Koran is onze grondwet, de Profeet onze leider, strijd onze weg, en dood voor Allah onze hoogste aspiratie." Moeten we hebben willen! "