Rob Jetten zegt SORRY tegen de Molukkers
Oepsiefloepsie
Je hoort ze niet veel, ze hebben immers al een hele poos geen gewelddadige fratsen met treinen meer uitgehaald en hun wijken zijn reeds homeopathisch verdund, maar je hebt in Nederland dus een heleboel Molukkers. Die vochten ooit aan onze zijde in Indië en daarna zei Nederland 'joh, kom zolang ff hierheen, dan regelen we dat eigen stukje grond voor jullie later wel', waarna het hele zooitje in voormalige doorvoerkampen werd gezet, niet mocht werken en ondertussen nooit meer iets van Nederland hoorde over een eigen vrije staat. Dat vond de Nederlandse regering prima zo, maar later weer lullig (in 1986 kwam al een erepenning, later collectieve erkenningsprojecten en subsidieregelingen) en nu vindt premier Jetten het dermate lullig dat hij het hele Nederlandse leger naar Ambon stuurt voor een bevrijdingsoperatie "SORRY" ZEGT. We hadden het niet zo bedoeld. Of wel. Maar nu achteraf toch niet. Mena muria!
Steen en dreigbrief door ruit: "Zie dit als een waarschuwing, dit is de Molukse wijk!"
Mena muria!
Dan kegel je een steen + briefje door een ruit omdat je 'meer dan 60+ jaar' op een bepaalde plek in Nederland woont en dan stopt iedereen met lezen bij het woord 'behoord'. Wat ook heel verdrietig is, is dat er kennelijk geweld en dreigementen gebruikt moeten worden om Molukse wijken (circa 45 in NL) te beschermen tegen indringers die ook 16 jaar op een wachtlijst staan om een huurhuis te kunnen bemachtigen, zoals Nederlanders. Omdat de woningen in 'de Molukse wijk' ooit zijn gebouwd voor Molukkers zit daar blijkbaar een eeuwigdurende claim op, en dat leidt af en toe en toe en toe tot het grootste gedonder: "De Molukse wijk moet Moluks blijven!" Polariseren, discrimineren, onderscheid maken op basis van kleurtje of afkomst... De christelijke wijk moet christelijk blijven. De Marokkaanse wijk moet Marokkaans blijven. DE ISLAMITISCHE WIJK MOET ISLAMITISCH BLIJVEN. DE BLANKE WIJK MOET BLANK BLIJVEN!!! Nee he.
"Molukse Ajax-hooligans komen Dam beveiligen tegen landverradende lawaailosers"
Toont dat onaangebroken pak caramelvla van een burgemeester een keer zijn kleine balletjes, komt er nog steeds een Molukse Mobilisatie op gang om de orde te bewaren.
Wij keuren geweld ten zeerste af, maar dan ook ten zeerste, zelfs als het gaat om geweld tegen een veroordeelde kraker, Totale Lul, lawaaioproeper en Sinterklaasjagend sneu snotjoch als Rogier Meijerink; wat zal zijn moedertje trots op hem zijn. Maar als pak 'm beet een stel Molukse Ajax-hooligans zo'n gast een pak poet komt geven kopen we wel kaartjes voor de eerste rang. Hee dat is toevallig! Een groep van AFCA Maluku (zoekvideo) is afspraken aan het maken om in te grijpen op De Dam als Staatsvijand No1 zijn respectloze bek opentrekt. "De Molukkers zijn kwaad omdat hiermee het eerbetoon aan hun opa’s wordt verstoord. Er ging binnen de Molukse gemeenschap ook het gerucht dat leden van AFC Maluku een vertegenwoordiger van actiegroep de Grauwe Eeuw wilden opzoeken." Laat die uitspraak maar zitten, edelachtbare. CHIPS EN COLA PAKKEN DOET!
UPDATE: Ook Marron United, een soort MC maar dan zonder de M, is represent. Met honderd man. "We dragen hesjes en zijn duidelijk zichtbaar tussen het publiek. Wie gaat schreeuwen zal worden gecorrigeerd", aldus leider Michael Campagne.
UPDATE: AFCA Maluku zegt nooit het idee te hebben gehad om in actie te komen tijdens dodenherdenking.
Start verhoor mariniers treinkaping De Punt
DEN HAAG - De cabine in de rechtbank waarin mariniers en commandanten plaatsnemen tijdens het verhoor over de bestorming van de gekaapte trein bij De Punt in 1977. Tijdens het verhoor zijn de mariniers en commandanten alleen zichtbaar voor de rechters. ANP OLAF KRAAK
