NPO1 redt het land: latenight-talkshow begint EERDER
Wij vinden het alsnog BAR LAAT
HOERA. U weet dat wij idolaat zijn van talkshows, dus vandaag is een PRACHTIGE DAG. "Bar Laat, de nieuwe latenighttalkshow op NPO 1, begint een week eerder dan gepland. De talkshow met presentatoren Sophie Hilbrand en Jeroen Pauw en invaller Tim de Wit is vanaf 26 augustus te zien, meldt BNNVARA."
Een week eerder! En waarom? Volgens de omroep omdat "er genoeg gaande is in de wereld". Hoewel het een goed reden is, lijkt "genoeg gaande" ons een understatement. Er is VEEL TE VEEL gaande. In ieder geval te veel om te kunnen handelen zonder de duiding van een latenight-talkshow met Sophie Hilbrand en Jeroen Pauw en invaller Tim de Wit. Als wereldnieuws niet kan worden voorzien van een net-niet-scherpe vraag van Sophie Hilbrand die diep fronsend naar een 'deskundige' kijkt (of fronst ze altijd? red.), IS HET DAN WEL WERELDNIEUWS?
Wij kijken reikhalzend en schuimbekkend uit naar de start van Bar Laat.
Ben Stiller gaat stapje te ver in Kamala-gekte: 'Ik zou willen dat ik zwart was'
Gewoon een dag niet mezelf was
Goh wat is het toch allemaal gezellig in kamp Kamala Harris, nietwaar? De ene na de andere Zoom call met tien- tot honderdduizenden deelnemers popt uit de grond. Zoals ze dat zo goed kunnen, werd dat aanvankelijk gedaan op basis van ras. Het begon met Black Women for Harris, daarna kwamen als snel White Women en White Dudes for Harris. Nu lijken de beroepsgroepen aan de beurt. Bij een call genaamd 'Comics for Harris' viel maar weinig te lachen toen acteur Ben Stiller (Night at the Museum 1 t/m 8 of zoiets) het woord nam. De lofzang was indrukwekkend. Kamala Harris is écht, met échte emoties en een o-zo-mooie lach! En: ze is ZWART! Wat fantastisch. Het hoogtepunt van het betoog van Stiller: "I wish I was black, all white Jewish men wish they were black". Een boodschap die, op wat ongemakkelijk gegniffel van de moderator na, niet overal even goed viel.
Hoe durft Stiller, een witte multimiljonair die bovendien met de gouden lepel van pappie in de muil geboren is, te zeggen dat hij liever zwart was? Gaat hij daarmee niet voorbij aan de raciale onderdrukking en klassenstrijd die inherent is verbonden aan het hebben van een zwarte huidskleur in de moderne Verenigde Staten? Wij stellen alleen maar vragen.
Een nogal losgezongen commentaar van Ben Stiller, dus. Daarin schuilt natuurlijk ook het probleem van het inzetten van 'sterren' als the big guns van je campagne. Aan het eind van de dag zijn dit ook maar gewoon van de realiteit losgezongen multimiljonairs, waar de average Joe in veel gevallen al lang geen ontzag meer aan verleent. Het helpt wellicht bij het mobiliseren van jongeren, met name in de grote (en Democratisch gezinde) steden, maar het is maar zeer de vraag of je daar de oorlog mee wint. Toen Beyoncé en Jay Z kwamen opdagen bij een rally voor Hillary Clinton werd er gedaan alsof dit grootser dan groots was, Beyoncé is immers bijna een godheid! Toch bracht het electoraal gezien weinig teweeg. Sterker nog; hoe meer celebs zich actief met de politiek gingen bemoeien en hoe meer Hollywoodfilms zich gingen schikken naar progressieve identity politics, hoe meer de helft van de Amerikaanse bevolking Hollywood en de celebs haar rug toekeerde.
Het circus herhaalt zich rond Kamala Harris. We zagen al dat rapper Megan Thee Stallion voor een zaal Harris-fanaten optrad en er zullen ongetwijfeld meer beroemdheden volgen. Hoewel het momentum voor de democraten lijkt te groeien sinds het terugtreden van Joe Biden, lijkt een zelfde patroon als in 2016 op de loer te liggen. Ons ongevraagde advies: houd Ben Stiller lekker in je b-films, maar buiten je campagne.
VIDEO - Iraanse kopvodden-cops slaan tienermeisjes in elkaar
Opnieuw oproepen tot ontbinden 'moraliteitspolitie'
Terwijl het Westen nog altijd wacht op de orkaan die de Ayatollah op Israël af zegt te sturen, een orkaan die toch steeds meer op een zoveelste natte Iraanse wind begint te lijken, laait er ook weer storm op in het eigen land. Uitgelekte beelden van een beveiligingscamera tonen hoe de moraliteitspolitie 2 naar verluidt 14-jarige meisjes bont en blauw slaat. De mishandeling zou in juni hebben plaatsgevonden. Volgens de moeder van een van de meisjes (Nafas Hajisharif) belandt haar dochter tijdens de mishandeling met haar hoofd tegen een elektriciteitspaal. Nadat de meiden in een bus werden geladen door de agenten, ging het toetakelen door.
De beelden staan behoorlijk haaks op de verkiezingsbeloften van president Masoud Pezeshkian, die een week geleden werd geïnaugureerd. Pezeshkian wilde gewelddadige handhaving van de hoofddoek-regels uitbannen. Hij vindt echter een grote tegenstander in het hoofd van de Iraanse politie, Ahmadreza Radan, die staat op het voortzetten van het in april uitgerolde Nour-plan. Dit plan staat juist voor de strengst mogelijke handhaving van de 'moraliteitsregels', inclusief controlepatrouilles, geautoriseerd gebruik van geweld door agenten en het onmiddellijk sluiten van bedrijven die vrouwen zonder (volledige) hoofddoek in dienst nemen.
De beelden van de mishandeling gaan behoorlijk viral, maar los van ophef aldaar zijn voor zover bekend grote protesten nog uitgebleven. Het blijkt ook maar weer eens dat alle heldhaftige vrouwen die 2 jaar geleden uit solidariteit met de Iraanse onderdrukten, al dan niet in talkshows, stukken haar afknipten, dit helaas voor niets hebben gedaan.
Liever niet naast een MAN in het vliegtuig? Koop nu het anti-mannenticket
Baas in eigen Boeing!
Ben u ook zo klaar met het mannelijk geslacht? Oorlogen, vernielingen, rellen, ongewenste aanrakingen en de hele tijd maar de boel willen onderdrukken. Het zijn bijna altijd de mannen en dat mogen we volgens Charles Groenhuijsen niet onbenoemd laten. Geheel logisch is het dan ook, dat luchtvaarder IndiGo uit India nu met een optie komt om bij het boeken van een vlucht leden van het mannelijk geslacht te vermijden. Het werkt zo: vrouwen kunnen bij het selecteren van de plekken aan de ROZE stoeltjes op de plattegrond zien waar vrouwen zitten. Mannen die een vlucht boeken krijgen die roze stoeltjes niet te zien. Heb je een gezonde hekel aan mannen, dan kan je dus gemakkelijk een stoeltje naast een andere vrouw boeken. Heerlijk he, die progressie!
TOP 19 grollen over RFK's berenbiecht in het Stamcafé
HUMOR OM TE LACHEN
RFK Jr. heeft hele gekke dingen gedaan. Dat zouden wij ook doen als driekwart van omze familie was uitgemoord door de FBI tragisch om het leven was gekomen. Hij verbaasde deze week vriend en vijand door op te biechten dat hij 10 jaar geleden een dode beer dumpte in Central Park. Razend knap hoe hij het in deze toch al zo krankzinnige campagnetijd nog voor elkaar kreeg om een nieuwe recordmeting op de WTF-o-meter neer te zetten. Het internet vroeg zich af: wat heeft deze man nog meer op zijn kerfstok?
Attentie! Lijken uit de kast en beren op de weg in deze onvervalste INHAKER TOP 19.
In willekeurige volgorde.
RAAR. Dolce & Gabbana lanceert hondenparfum
Alleen voor kutbeesten.
GeenStijl signaleert: iets nieuws, op de huisdierenmarkt. Dolce & Gabbana hebben een luxeparfum ontwikkeld voor uw viervoeter. Het was Bert Visscher die ooit zei "nog even en ze komen met pilletjes dat hun pis ruikt naar Chanel °5" en die voorspelling is bij dezen weer een stapje dichterbij. Voor slechts 99 eurie ruikt jouw hond het lekkerst van alle honden op het poepveld. “I am delicate, authentic, charismatic. Cause I’m not just a dog, I’m Fefé." Noten van muskus, sandelhout en ylang-ylang (géén pianist, red.). Je betaalt natuurlijk het meeste voor het flesje zelf, waar een 24-karaats-gouden hondenpootje op staat. Maar: je krijgt er wel een halsband bij!!
Dat dierendeskundigen al hebben gewaarschuwd voor het feit dat een parfum veel negatieve gevolgen voor het dier kan hebben, veel honden zijn immers voor hun oriëntatie erg afhankelijk van geur, maakt natuurlijk voor de doelgroep niets uit. Die heeft er ook geen problemen mee dat hun doorgefokte keffertje een cirkelvormige stamboom heeft, amper kan ademen en dat als het beest niest je eventjes de oogjes terug op het hoofd moet drukken omdat een veel te kleine schedel voor een iets te groot brein ervoor zorgt dat alles uitpuilt. Nee, een hond is leuk zolang hij bij je interieur past en vooral niet ruikt als een hond. Wat we bedoelen te zeggen is dat dit product op de markt is gebracht voor Gordon.
WTF. Politie pakt afpersende serieverkrachter (20) op
Mogelijk nog meer slachtoffers
Dan nu nieuws uit de categorie schokkend & walgelijk. "De politie heeft een 20-jarige man uit Amsterdam aangehouden in zeven afzonderlijke onderzoeken naar de aanranding, verkrachting en/of afpersing van meisjes en jonge vrouwen. Hij wordt ervan verdacht tussen juli 2021 en april 2024 de slachtoffers op een soortgelijke manier te hebben benaderd en vervolgens (seksueel) misbruikt."
Het gaat dus om een vermoedelijke serieverkrachter, die bij alle slachtoffers dezelfde werkwijze gebruikte. "In alle zeven zaken werden de slachtoffers in de openbare ruimte door een voor hen onbekende jongen benaderd. De jongen gaf aan met het slachtoffer af te willen spreken en de slachtoffers gingen hier mee akkoord. De jongen koos de locatie om af te spreken. Op de afspraakjes werden de slachtoffers vervolgens gedwongen om tegen hun zin seksuele handelingen te verrichten en/of ondergaan. Ook moesten sommige slachtoffers onder druk van de verdachte geld aan hem geven en/of naar hem overmaken."
De politie roept slachtoffers van de man op zich te melden, maar heeft geen signalement van de verdachte verspreid.
PostNL wil UW GELD om eigen wanbeleid in stand te houden
Ze kunnen NIETS
PostNL. Hadden we al gezegd dat dat een GIGANTISCH KUDTBEDRIJF is? Het gaat daar heel erg slecht en daarom willen ze UW GELD. "PostNL wil dat de overheid financieel bijspringt om goede postbezorging te kunnen blijven garanderen. In het tweede kwartaal daalde de hoeveelheid brievenbuspost opnieuw."
Een paar dagen terug durfde het bedrijf zich nog gigantisch voor lul te zetten door de een groot deel van de oranje brievenbussen weg te halen. Dit als dolk in de rug van Ria (71) en al haar lotgenoten die nog wél met regelmaar de ouderenwoning uit komen om een tal kerst- verjaardags- of condoleancekaarten te posten. Als je zo met je trouwste klanten omgaat, ben je de belastingcenten niet waard. EN GEK HE?? DAT MENSEN MINDER POST VERSTUREN ALS JE POSTZEGELS ONBETAALBAAR MAAKT, DE BOEL PAS EEN WEEK NA DATO LAAT AFLEVEREN EN ONS BINNENKORT ÓÓK NOG EEN HALVE MARATHON LAAT LOPEN OM DE BUS TE BEREIKEN. LOSERS.
Ajax <3 Qatar: gaat kinderen in Doha leren voetballen
Wat is Ajax-dna in het Arabisch?
Ze waren er al eens op trainingskamp, maar Ajax heeft nu pas echt de onvoorwaardelijke liefde voor het prachtige Qatar verklaard. Ze gaan het land leren voetballen. De jongste generatie nog wel, middels een door Ajax gecoördineerde jeugdopleiding bij eerstedivisionist Al Bidda SC uit Doha. "Al Bidda SC uit Qatar wordt per direct toegevoegd aan het netwerk waar ook CF Pachuca (Mexico), Gamba Osaka (Japan), Athlético Paranaense (Brazilië) en Sharjah FC (UAE) onderdeel van zijn. Daarnaast gaat Ajax haar kennis en trainers van de Ajax Coaching Academy inzetten om bij te dragen aan de ontwikkeling van jeugdspelers door verschillende andere activiteiten."
Uiteraard staat vooraan op de foto een breed lachende Ronald de Boer, een liefhebber van bloedgeld. Samen met Sjeik Hamad Bin Mohammed Bin Fahad Al Thani, telg van de Qatarese koninklijke familie en eigenaar en hoofd sport van Al Bidda SC. Hij is overigens de zoon van de tevens in Amsterdam aanwezige Sjeik Mohammed bin Fahad Al Thani, die zijn carrière begon als hoofd van de militaire politie. Frisse jongens zijn het!
Het is nog niet duidelijk of Ajax ook van plan is het meisjesvoetbal in Qatar definitief op de kaart te zetten.
RFK Jr. doet stukje damage control over hoe hij een DODE BEER in Central Park dumpte
Eens kijken hoe de MSM hiermee aan de haal gaan!
Robert F. Kennedy Jr., die had je ook nog! Op het moment dat eigenlijk iedereen zit te wachten op zijn endorsement voor Donald Trump, aangezien alle toch al amper serieus te noemen kansen voor presidentskandidaten van third parties nu wel verdwenen zijn, komt die even aanzetten met de meest bizarre anekdote ooit. In een niet heel spontaan ogende video vertelt RFK Jr. aan Roseanne Barr (blijkbaar huisvriendin, of zoiets) hoe hij 10 jaar geleden van plan was een aangereden beer te villen, maar vanwege tijdnood besloot het kadaver in Central Park te dumpen en het te laten lijken op een fietsongeluk. ("I was not drinking, but people who had been drinking with me thought is was a good idea", sure!) Tot zijn grote schrik werd de vondst van de beer middenin New York een enorme rel. Het mysterie werd echter nooit opgelost en tot dit moment voelde RFK Jr. geen noodzaak om zijn dode-beer-avontuur op te biechten. OH JA, The New Yorker komt binnenkort met een verhaaltje over die beer en mijn betrokkenheid, dan weet je dat vast. Let daar vooral niet op, hoor. "It's gonna be a bad story."
UPDATE: The New Yorker heeft een ellenlang stuk over Kennedy gepubliceerd. Screenshot na de breek.
