achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Zorro

VIDEO. Meneer redt kind in Alicante

Oh en het is een MIGRANT

In Spanje is een man uitgeroepen tot volksheld na het redden van een kind dat om onbekende redenen aan een balkon bungelde in Alicante. Uiteraard besloot een ander niet te hulp te schieten maar het geheel te filmen. Superlaf, maar levert wel weer een spannend filmpje met een happy end op. Daar hebben we behoefte aan zo richting het weekend. Verder vindt het AD vooral dat u moet weten dat het gaat om een MIGRANT. De heldenmeneer komt namelijk uit Brazilië. Durven jullie wel, he? Met je MENINGEN over ASIEL. Voor je het weet hangen UW KINDEREN EN KLEINKINDEREN aan een balkon en dan zal je in je handjes knijpen als er een vriendelijke meneer uit Algerije of Eritrea te hulp schiet. Dat durf je ZELF namelijk NIET he?? Wat weet jij nou van risico? Van je leven wagen voor een hoger doel? Heb je wel eens met gevaar voor eigen leven de Middellandse Zee overgestoken in een lekke rubberboot met 40 andere mannen?? NEE HE? En als je voor zeven gulden vijftig je buurman kan verraden doe je dat ook zeker? Nou??

Afijn, het kind uit de video maakt het goed. De gemeente Alicante zegt van plan te zijn de Braziliaan te onderscheiden voor zijn heldenmoed. Iets bijna identieks voltrok zich overigens in 2018 in Frankrijk. Toen ging het om een Malinese migrant. Toeval? DENK HET NIET.

WERELD NIET VERROT: anonieme held lost 14K schuld af voor Brabants gezin

Een stukje feelgood naar de mensen toe

Soms, als alles tegenzit, lees je ineens een bericht dat je vertrouwen in de mensheid weer enigszins herstelt. "Een anonieme weldoener heeft de grote financiële problemen opgelost die Lisa en haar man troffen door het vergeten vinkje bij hun verzekering. Nadat hij het verhaal had gelezen, heeft de gulle gever besloten de volledige schuld van ruim 14.000 euro af te lossen."

De reden van de schuld: een vergeten vinkje bij het afsluiten van een arbeidsongeschiktheidsverzekering. Dat feit op zich is dan weer een herinnering aan in wat voor KUTLAND we leven. Het gezin deed eerder deze maand hun verhaal bij Omroep Brabant en dat bleef niet onopgemerkt. "Lisa ontving een e-mail van de gulle gever waarin stond: "Ik las jullie verhaal en wil helpen." Even later mailt hij weer: "Factuur is betaald. Ga lekker verder met jullie leven en maak je geen zorgen.""

Pinguïn Sphen (11) gestopt met homoseksueel zijn

Een groots loopvogel is niet meer

Een droevig bericht voor de internationale gemeenschap van homoseksuele dieren. "De homoseksuele pinguïn Sphen, die in 2018 wereldberoemd werd, is in een dierentuin in Australië op 11-jarige leeftijd overleden." Ach, Sphen, die een lans brak voor alle gaydieren ter wereld door openlijk een relatie aan te gaan met een 3 jaar jongere mannetjespinguïn. Dat is in pinguïntermen toch zeker een leeftijdsverschil van 20 jaar. Ouwe snoepnicht. Sphen en partner Magic adopteerden twee kuikens van een draagpinguïn. Sphen bewees dat je als homoseksuele loopvogel je geluk heus niet alleen anoniem op achterafplekjes hoefde te zoeken. Dankzij hem werd de kastdeur ook geopend voor een stel homopinguïns in Dierenpark Amersfoort en stikte het ook in Artis plots van de queerbeesten. Volgens The Guardian zong weduwnaar Magic een lied toen de kolonie afscheid nam van Sphen, wij vermoeden iets van Shirley Bassey. Sphen bewees dat je als diersoort die exclusief op het zuidelijk halfrond voorkomt ook best van de verkeerde kant mag zijn.

DE MEETRIKS valt woning Andrew Tate binnen

Andrew Tate, zo'n beetje de minst sympathieke Andrew en dat is knap. Ooit een prima kickbokser, maar inmiddels vooral bekend van het homohaat voeden aan Amsterdamse jongeren en janken dat het systeem hem kapot wil maken. Dat wil het systeem ook, maar niet vanwege je domme praatjes over 'the Matrix' die je aan onzekere jongetjes verkoopt, maar vanwege het verhandelen van (minderjarige) vrouwmenschen en witwaspraktijken. Het systeem viel in ieder geval vandaag Tate's woning in Roemenië binnen.

Hoera! Vergismoordverdachte Anis B. opgepakt in Dubai

Hihi anus

De Amsterdamse crimineel Anis B. is opgepakt in Dubai. Bij een poging om B. om te brengen in 2021 werd zijn vriendin Ayla Mintjes met 1 kogel dodelijk getroffen. Zelf zou Anis een van de schutters zijn geweest bij de vergismoord op Serdar Ay, waarvan onderzoekers zeggen dat de daders "knullig" omgingen met het moordwapen. Vluchten kon hij daarentegen beter want meneer verdween direct daarna naar de zandbak. Grote jongen.

Een andere betrokkene bij de moord op Serdar Ay is Dominique 'Do' K., die inmiddels een kroongetuigendeal heeft gesloten met Justitie. Do en Anis B. zouden beide onderdeel zijn geweest van een moordcommando van 'Ali de Iranees' met als doel drugsbaas Piet Costa om te brengen. Ali de Iranees en Piet Costa waren handlangers, maar werden aartsrivalen nadat er ruzie ontstond over een schamele 130 miljoen euro. In het conflict werd in 2020 ook de 25-jarige Ibrahim Azaïm gedood. 

Mogelijk zal Anis B. als verdachte worden toegevoegd in het Eftermid-proces, dat door Justitie is opgetuigd om de geweldsincidenten rond de jacht op Piet Costa te veroordelen. Er is door Nederland nog geen uitleveringsverzoek ingediend. Als we dan toch bezig zijn: wanneer komt neefjesprikkende cokeboer Quincy Promes terug??

VIDEO: Mike Tyson veel te cool voor staredown met Jake Paul

Stoer! (Tevens StamCafé)

Jake Paul is een gigantische paardenlul. Hij doet het met onze eigen Jutta Leerdam, maar voor de rest is het maar een zielig mannetje. Hij was van jongs af aan vlogger en werd daarmee heel erg rijk. Toen besloot hij dat hij zichzelf een goede bokser vond. In plaats van serieus gaan boksen, besloot hij het met name op te nemen tegen influencers en uitgerangeerde vechtsporters, meestal uit andere disciplines. Voor het gevecht van dit jaar besloot hij bokslegende Mike Tyson uit te dagen. Erg dapper, een 58-jarige pensionado. 

Het gevecht tussen Tyson en Paul, dat wordt uitgezonden op Netflix, moest worden uitgesteld naar november vanwege gezondheidsproblemen bij Tyson. Een vast onderdeel van dit soort bokswedstrijden is dat de vechters elkaar maanden van tevoren gaan uitdagen en een elkaar aantal seconden erg homosueel in de ogen kijken, een zogeheten stare down. Hierbij was direct het verschil tussen het vlogjongetje en de grote Mike Tyson te zien. De oud-wereldkampioen kon alleen maar lachen om de sneue poging tot stoerdoenerij van Jake Paul. Hij durfde zelfs iets lelijks over Tysons gezondheidsperikelen te zeggen, wat een held. Het is te hopen dat Mike Tyson dit stuk genetisch afval finaal tegen de vlakte ramt, om daarna zijn beide oren af te bijten.

Amalia bij het CORPS! 'Doorloopt ontgroening bij ASC'

VO!

Studentenverenigingen hebben geen geweldige naam meer en het werd vorig jaar dan ook als groot nieuws gebracht dat onze kroonprinses Amalia NIET zou deelnemen aan dergelijke onzedelijke praktijken. Nu melden bronnen echter aan Quote dat Amalia voorafgaand aan het tweede jaar van haar studie TOCH een ontgroening doorloopt bij A.S.C., die van de sperma-emmers.

Nu kunnen we allerlei dingen roepen over dat het ordinair is en waarom dit nu allemaal moet, maar die meid moet al leven met de troonopvolging en dreigementen uit het criminele circuit dus we gunnen haar best een feestje. Het schijnt zelfs dat door alle ophefjes de ontgroening bij A.S.C. behoorlijk braafjes is geworden, ze zeggen zelfs dat alcohol "uit den boze" is. Stelletje mietjes. Het is vooral "ludiek". Gaap. "Zo zou Amalia elke ochtend op het kamp de Nederlandse vlag hebben moeten hijsen, terwijl ze voor de groep het Wilhelmus mocht voorzingen."

Na alle ontgroeningen zullen de disputen van A.S.C. gaan strijden om het lidmaatschap van Amalia, die bij het desbetreffende dispuut ook weer ontgroend zal worden. Wij zullen komende jaren ons oor te luisteren leggen in studentenstad Amsterdam voor alle Amalia-juice. PRINSES PILS!

EINDELIJK, eerste beelden van talkshow EVA

Wij kunnen niet wachten

Nog een paar nachtjes slapen en het is zover. Eva Jinek, de Hillary Clinton van de Nederlandse televisie, keert TERUG bij de NPO. Vandaag kwam Eva vast met een filmpje waarin we een eerste glimp van deze nu al iconische talkshow kunnen opvangen, en het belooft mega vernieuwend te worden. Zo is er: EEN TAFEL. De vorm van de tafel is volgens het filmpje door Eva zelf getekend met een stift. Het wordt dan ook niet zomaar een tafel. Het is een tafel met een gloryhole ROND GAT erin. Daar zit dan straks Eva in. De vorm van de tafel is volgens het filmpje belangrijk, want die vorm staat gelijk aan veel andere dingen in de samenleving. Een ventilatierooster bijvoorbeeld. Een trampoline. Een avocadopit. Een achtbaan. Een bunker op een golfbaan. Een cementmolen. Een kudde schapen. Een tennisbal.  Een uitgeklapte paraplu. Een gebakken ei. Twee haringen. Een verfpallet. Een viool (??).

Onder het filmpje reageert Splinter Chabot dat hij er zin in heeft. Wij kunnen ons hier alleen maar bij aansluiten. Dit belooft historische televisie te worden. Eva, red ons!

Wat valt u op aan al deze posts op X?

Nou? NOU?!

Engagement farming, kent u die uitdrukking? Zoals de landbouw een aardappel genetisch kan manipuleren om hem steviger, zachter of rijker aan zetmeel te krijgen, schaven filmpjesaccounts op X (voorheen Twitter-accounts) hun posts (voorheen Tweets) aan met maar 1 doel: het genereren van zoveel mogelijk clicks, likes, retweets of reacties. Daar hebben ze een steeds populairder wordend trucje voor gevonden. Zet boven je stukje content de vraag "what do you notice?" en de reacties stromen binnen. Vaak ziet iedereen in zoiets vooral wat hij wil zien; de racisten zien dat zwarte mensen slecht zijn, de antisemieten zien dat de Joden het hebben gedaan, de klimaatwappies zien de wereld vergaan en de kabalwappies zien iets satanistisch. Dat allemaal met zo'n simpele post, die het zelf verder lekker in het midden laat. 

De "what do you notice"-posts zijn dus niets meer of minder dan een trucje voor engagement farmers. Een behoorlijk laffe ook, want zelf een standpunt innemen of de moeite nemen te duiden wat er nou precies op die foto of video te zien is, HO MAAR. Dat moet een ander maar uitvogelen. Als je als lezer zelf niet ziet wat je moet noticen word je in de reacties op de post niet veel wijzer, je moet namelijk eerst langs 20 ongerelateerde filmpjes scrollen die kleinere filmpjesaccounts onder posts van het kennelijk populairdere filmpjesaccount plaatsen om WEDEROM meer engagement te vangen. In april beloofde Elon Musk dat hij engagement farmers hard gaat aanpakken. Dat lijkt nog niet te zijn gebeurd want die teringtweets waar we dingen van moeten noticen zijn OVERAL. Zo wordt X een haven voor laffe filmpjesaccounts in plaats van échte vrije meningsuiting.

Terug van gecanceld geweest: Marilyn Manson

Rode vlaggen en zieke geheimen

De Antichrist Superstar is terug. In het geval van Marilyn Manson is "gecanceld" eigenlijk een te milde uitdrukking. Want die jongen, daar was natuurlijk wel wat mee. Er waren heul veul beschuldigingen van de meest verschrikkelijke seksuele misdrijven bij vrouwen, hij klaagde zijn ex Evan Rachel Wood aan omdat die onder andere beweerde dat hij een speciale geluiddichte 'rape room' in huis had EN 4 vrouwen daagden hem voor de rechter wegens seksuele vergrijpen. Geen van alle zaken mondde uit op een veroordeling. Dat gezegd hebbende, is het artistieke genius van Manson niet te ontkennen. The Pale Emperor (2015) en Heaven Upside Down (2017) getuigden van een muzikale opleving, maar kort nadat in 2020 zijn laatste album We Are Chaos uitkwam kwamen de beschuldigingen bovendrijven en verdween Manson uit de spotlights. Hij werd nog naast Justin Bieber gespot bij een kerkdienst (???) van de tevens gecancelde Kanye West maar in pas in 2024 is de Mephistopheles van Los Angeles echt TERUG.

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.