achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Spartacus

Alstu: de Thierry Baudet "Dank Memes"

thier0.jpgTerry. Dat was natuurlijk altijd al een wandelende meme, en daar is het HET INTERNET nu ook achter. En da's mooi. Want een van de redenen waardoor we voorspelden dat de God Emperor een nieuwe Amerikaanse dynastie zou gaan stichten, is omdat hij de gehele dank meme-zijde van het internet aan zijn kan had. Zulks verraadt een tractie die peilers gewoon niet kunnen... peilen. Onze meme-magic voorspelling staat vooralsnog op 5+ zetels voor FvD. Maar goed, genoeg geluld, want LOLZ. thierr11.jpg thiery2.jpg t12.jpg
thierry3.jpg Thierry5.jpg MEER NA DE:

Nederlandse AK-partij vecht voor ministerbezoek

Doorzetters zijn het. Net als Nederlanders. Mooi hè, integratie? Erdogan is weer eens op de dreigtour. Iedereen die 'em niet toelaat is een nazi en onderstaand roept z'n MinBin zelfs op tot het doden of ontvoeren van Duitse officials die het wagen de Sultan voor de voeten te lopen. Ja, en met zoveel Ottomaanse virtue signaling, kunnen Nederturken natuurlijk niet achterblijven. Gisteren bleek dat de eigenaar van de zaal waar de Turkse MinBuz Mevlut Cavusoglu had afgezien van het evenement, wat zwel Koenders als Aboutaleb een diplomatieke rel leek te besparen. MAAR: "De Nederlandse tak van de AK-partij, hier bekend als de Unie van Europees-Turkse Democraten (UETD), legt zich daar niet bij neer. Achter de schermen wordt druk gezocht naar een locatie buiten Rotterdam waar de Turkse minister van Buitenlandse Zaken Mevlut Cavusoglu toch zijn campagnebijeenkomst kan houden, melden ingewijden. „Nu het zo hoog is gespeeld door zowel Nederland als Turkije zou het gezichtsverlies voor de Turken te groot zijn als het niet doorgaat”, zegt een hooggeplaatste Turks-Nederlandse bron. „Turkije wil bovendien graag uitstralen dat het zich niet laat stoppen door Europa.”" Die minister kon ondanks Duitse protesten ook gewoon campagne voeren in het almachtige Duitsland. Als Duitsland hem al niet tegen kan houden, hoe denkt Nederland dit dan wel te kunnen?

Wilders over zijn jeugd bij Omroep Max

Ehm, NPO, kunnen we even praten? Als we u aanzetten verwachten we natuurlijk wel gewoon dat Wilders ontmenselijkt wordt, en niet dat sentimentele gedoe over dat het ook maar een mens is, want dat speelt hem alleen maar in de kaart en dat moeten we niet willen MET Z'N ALLEN. Maar goed, kinderfoto's, die ene uit Israel die we allemaal al kannen, foto's van Greet in leren broek tijdens diensttijd en zelfs een wetsvoorstel met 17 uitroeptekens dat Greetje in groep 5 schreef. Somieso is is-ie wel lekker bezig met z'n charme-offensief. Gister in de Story en Privé, waar toch vooral vrouwlief Krisztina in het zonnetje gezet wordt. En dan ook nog een sympathiek interviewtje met ons aller Ebru in het Kurhaus dat vandaag ongerelateerd af stond te fikken.

Wilders flyert. IN HET TURKS

PvdA-toestanden bij de PVV! Beetje flyeren om stemvee in hun eigen taal op te hi... ohnee. Het is een oproep voor de Turkse ambassade om Erdo's vazallen buiten de deur te houden, netjes in hun eigen taal, zodat ze later niet kunnen claimen dat ze niet wisten wat het betekende toen de blondste premier die Nederland nooit gehad heeft hen de deur wees. Enfin, Wilders is nu officieel een nazi, tenminste, volgens nazi-bewonderaar Erdogan, die iedereen Hitler noemt zodra ze hem de toegang ontzeggen. Maar goed, we zitten met een vraag. WANT WIE IS DE PVV-TURK DIE DEZE SLAGZIN VERTAALDE?! Google translate was het namelijk niet. Alpie? translatorrr.jpg Update: sorry Alp. Het was wel gewoon google translate en we geven je maar weer eens het voordeel van de twijfel. trans2.jpg

"Niemand is perfect", aldus Zaanse politicus die schoonzus met 61 messteken doodde

niemandperfect.jpg1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61. Zo. Uitgeteld? Want zo vaak stak het doortastende heerschap Burhan Gökalp in 1989 op zijn schoonzus in nadat deze zijn broer had verlaten. Ze overleed en Gökalp werd door een "blanke racistische rechter" veroordeeld tot zes jaar in 't gevang. Maar goed, niemand is immuun voor het leven en zoiets kan natuurlijk gewoon gebeuren. De Zaanse lijsttrekker van de Vrije Democratische Partij tilt er zelf gelukkig ook niet al te zwaar meer aan: "Niemand is perfect", laat hij de verslaggever weten. Zo is het maar net Gö. Fantastisch om te zien dat je je ondanks een belast verleden alsnog in weet te zetten voor een betere wereld met minder homo's en joden.

Video. Rutte belaagd door boze blanke mannen

Groningen is eigenlijk het buitenland, maar vandaag zijn we allemaal Groningers. Want Groningers zijn niet boos. Ze zijn "LAAIEND" en "RAZEND," want "We zijn mensen maar we worden niet behandeld als mensen, en dat is een groot probleem." Tussen het geschreeuw vanaf de tribune door legde Pauw gelukkig even uit dat er heuse "mensen uit de samenleving" waren uitgenodigd. Iets met gaswinning. Vandaar. Rutte wordt gevraagd zich te verantwoorden voor de 76.000 miljard schademeldingen en 100 afgebroken huizen tijdens zijn regeerperiode. Daarop volgden sussende woorden: "Ik snap volledig hoe verschrikkelijk het is wat jullie meemaken. Daar hoef je echt niet aan te twijfelen." Oh, oké, nu stemmen ze vast weer braaf VVD. Ah, nee, toch niet. Want Marijnissen parkeert er even een SP-campagnepraatje tussendoor en oogst het volksapplaus.

Video. DENK-promo geheel in Arabisch

Nou, integratie met behoud van eigen cultuur. Nu je zin? Eigenlijk doet DENK gewoon wat de PvdA het liefst zou doen, maar waar de Rooien nog niet mee weg zouden komen. Gewoon, hup, schaamteloos in het Arabisch dat slachtofferbotje van de vijfde colonne kietelen en binnenharken, die zetels. Maar ja, andere tijden. Ondertussen verstaan wij er GEEN ZAK VAN, maar hoort zelfs het ongetrainde oor iets over de PvdA en Hezbollah voorbij komen. Geintje, "Hezb" betekent natuurlijk partij, maar daar eindigde onze cursus vijandige linguistiek wel weer. Ook komt er een hoog dubieus fotootje van een beklad pand voorbij, waarvan de echtheid op z'n zachts gezegd te betwisten valt. De essentie zal wel weer van een voorspelbare aard zijn: Moslims worden onderdrukt, dus stem op moslim. Goed pak, dat wel.

Antropologie: ZeroFux aangevallen door Ilguns neven

Welkom op de GeenStijl-faculteit Toegepaste Antropologie, alwaar eenheid in diversiteit gevierd wordt, en waar we schaamteloos meedoen met de waarschijnlijk voor geld in scene gezette knokpartij. Even terugspoelen, want je ziet door al die Turken het bos niet meer. ZeroFux was een niet-Turk die haakneusturk en mislukte mbo-student Ismail Ilgun er even goed van langs gaf tijdens een intra-culturele achtervolging. Vervolgens eisten de neven van Ilgun eerherstel door ZeroFux te grazen te nemen. Een hele tijd waren er bedreigingen over en weer, en dit was dan zogenaamd de climax. Vloggen maakt meer kapot dan je lief is.

Knoops: "NL kan Turkse minister niet weigeren"

*U bent een Ottomaanse vazal en wilt Nederlands betreden om het sociale weefsel aldaar nog verder te ontrafelen, mag dat?* Nou, volgens doorgeleerdiër Geert-Jan Knoops waarschijnlijk wel. Want terwijl Asscher toezegt de juridische mogelijkheden te onderzoeken om Turkse minister preventief te jorissen, zijn die mogelijkheden er volgens Knoops waarschijnlijk niet: "Turkije is een bevriende staat. We zijn partners in de NAVO. Je kan een minister dan niet verbieden te praten over Turks beleid in Nederland. (...) Dat Nederland de minister heeft verzocht om niet te komen, wijst erop dat onze regering kiest voor de diplomatieke weg. Dat lijkt mij ook de enige weg." Ja lui, en als die diplomatieke route nou niet werkt omdat Nederland in z'n eentje niet over genoeg leverage beschikt? Dan de gezanten van een Sultan die assimilatie een "crime against humanity" noemt maar een eind weg laten ondermijnen? Waarschijnlijk komt het daar, net als een paar weken terug in Duitsland, uiteindelijk op neer. Lord Godwin wil in ieder geval ook nog even iets zeggen, namelijk dat alle Duitsers Nazis zijn als ze hem toegang ontzeggen en dat hij gewoon alsnog komt als de nazis hem toegang ontzeggen. Of zo. Nou, succes Nederland.

Dijsselbloem: 'Fortuyn had gelijk maar integratie is geslaagd'

Yo Bloem, nog even over je optreden bij Dit is de Dag hè. Want waar het op neer kwam is "Fortuyn had gelijk en de integratie is niet mislukt". Hoe dat precies werkt begrijpen we niet helemaal, maar wellicht is het voordeel van de twijfel een keer op z'n plaats, en zijn dit gewoon de inconsistenties waar de sociaal-democratie nu eenmaal tegenaan loopt terwijl het zichzelf probeert te herbronnen. Want dat is immers hoe het werkt binnen de vrije markt van ideeën: als niemand je product wil kopen, moet je je product aanpassen of vergaan, maar dat aanpassen kost moeite. En laten we eerlijk zijn. De PvdA is Nederlands eerste liefde en ergens, diep van binnen, zouden we het liefst hebben dat de PvdA dingen gewoon begreep en het gedachtegoed van Drees jr. ons staatsbestuur leidde. Hoe dan ook. SPANNENDE TIJDEN.

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.