achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Spartacus

Muzikant vindt Baudets kunstkritiek nazistisch

Okay. Nu kunt u natuurlijk op die link klikken om een verhandeling over atonaliteit, microtonaliteit en muziektheorie door "muziekinstrument-uitvinder" Yuri Landman te lezen. Maar u kunt ook gewoon even onderstaand de DOOR GROENLINKS BEJUBELDE conclusie van Landmans kritiek op Thierry's cultuurkritiek lezen en er het uwe van denken.
"Baudet is universitair opgeleid historicus. Rond 1930 startten de nazis een actief beleid om kunst die hen niet beviel aan te vallen. Het begrip ‘Entartete Kunst’ deed zijn intrede. Volgens hen was atonale muziek schadelijk, verderfelijk en decadent. (...) Gezien zijn pogingen om zich te distantiëren van extreem-rechts, lijkt het mij goed dat hij zich verder onthoudt van kunst- en muziekkritiek. Het is niet zijn kennisgebied en het brengt hem enkel verder in verband met rechts-radicalisme en Weimar-denken." Kortom, nu ook al nazistisch: zeggen dat je opzettelijk onaangename klanken onaangenaam vindt klinken. Tijd voor Wagner.

Ome Erdo doet het weer: noemt ons KRUISRIDDERS (en moordenaars van Arabische meisjesbaby's)

Ja, jullie hebben misschien de grijze wolven. Wij hebben 27 grijze muizen en een Paus die net zo goed GroenLinks zou kunnen leiden. Als zulks bijeen komt kunnen we je verzekeren dat er niet wordt gedroomd over het heroveren van istanbul Constantinopel hoor, en Jeruzalem hoeven we ook niet meer want dat wordt al prima beheerd. Er wordt eigenlijk vooral besproken hoe Europa de Turkse wraak voor Wenen zo goed mogelijk kan faciliteren. Maar goed, Erdo, kijk nou uit met wat je roept jongen. Zo slecht klinkt "Crusader Alliance" namelijk niet. Misschien vinden we het wel juist veel te stoer klinken en gaat Europa ineens helemaal Deus Vult. Zeker als je het aanvult met bizarro verwijten over dode meisjesbaby's, zoals hieronder weer: trumpitucons.jpg

Video. Intellectuele voorhoede PVV eist hertelling

HET VOLK HEEFT GESPROKEN en wil een hertelling of zo. Of in ieder geval even gezegd hebben dat de PVV niet op voorhand uitgesloten mag worden en dat ze precident Rutte niet motten. Enfin, deze EJ-Bron-bijeenkomst telde dan misschien meer mensen dan tanden, maar het zijn wel onze proleten. En die mogen ook gewoon hun zegje doen. Eigenlijk werd hier gewoon een soort Plakkaat van Verlatinghe voor Helmond (Limburg) gepresenteerd, maar dan met iets meer authentieke volkse energie. Hoe het ook zij. Het wordt tijd dat Rutte het maar eens goed in z'n oren knoopt. Met z'n nichtenkop. ruttenichtekop.jpg

Video. Buren genieten samen van BBQ

Ach, lente. De gemoedelijkheid hangt in de lucht. De barbecue kan onder de winterhoes vandaan gehaald worden. Saamhorigheid lijkt een vanzelfsprekendheid en goed buurschap gaat vanzelf. Als je niet in een rijtjeshuis woont. Naast een groenlinksstemmer.

Politie Zaanstreek gooit Jan Terlouw uit helikopter

Ja maar, ja maar, ja maar vroeger, voordat het monoculturele sociale weefsel ontrafelde omdat men met de draadjes richting het Zuiden en Oosten rent. Toen kon dat allemaal nog! Gewoon ervan uit gaan dat uw naasten de uwen niet zouden bestelen. Maar ja, nu waarschuwt Politie Zaanstreek u de deuren en ramen maar gewoon lekker pro-actief te sluiten de brievenbus dicht te metselen. Zou het iets met de onderstaande wereldburgers te maken?

Video. Theo Hiddema over zijn overleden vrouw

Zo stoïcijns, onberispelijk en geïnhibeerd als-ie is, was dit toch een zeldzaam momentje waarin de emotie zich eventjes aan de oppervlakte begaf. Heel eventjes maar, want al te lang stil staan bij het natuurgeweld dat de tijd soms is, doet wellicht geen wonderen op de eerste werkdag. Enfin, gewoon een mooi stukje beeld waarin verdriet en verlies met een ontroerende waardigheid gedragen wordt. Zijn vrouw, Gerrie, met wie hij 32 jaar getrouwd was en beschreef als zijn "muze en morele puntenslijper" overleed in april 2016 aan longkanker. In dit interview vertelt Theo hoe hij deze periode ervaren heeft. Hou je taai, mooie lul! *snif*

Premiere! Docu over blank racisme en dikke negers

alleenklas.jpgIdentity politics en kleinkunsttheater, dat gaat natuurlijk samen als lavendel en Chopin, al verschillen de redenen waarom je erom huilt. In ieder geval neemt de voorstelling u een uur lang al white facend mee langs al het tweederangsburgerleed dat de moderne creool [geen zorgen, dat woordje mag nog] ten dele valt, zoals een grapje over een dikke neger. De essentie van de vertelling schijnt te zijn hoe het is om als zwarte kleurling uit Negerland in een overwegend blanke klas te zitten. Enfin, een docu door mensen die zo weinig hebben en toch zo gelukkig zijn, over hoe ze door blanken onderdrukt worden en toch zo gelukkig zijn. Dat kan natuurlijk alleen maar in de prijzen vallen in dit land dat toch vooral een uit de hand gelopen Montessorischool is. Ondertussen wachten we met smart op de docu over de 13-jarige autochtone Mees, die als enige witjoekel in de klas op het Waterlant College te Amsterdam-Noord dusdanig geterroriseerd werd dat hij de school moest verlaten.

Belgen verijdelen aanslag met Palestijns rijbewijs

We wilden het er eigenlijk niet over hebben omdat 1 keertje islam op wielen per week wel genoeg is, en we zo het verkeerde populisme in de kaart spelen. Maar ja, dit schijnt er volgens mensen die er voor doorgeleerd hebben bij te horen als je in een grote stad leeft. Dus eigenlijk is dit gewoon een soort Urban lifestyle topic. Wat wil? Een beige belhamel van lichtgetinte komaf met een Palestijns rijbewijs ging even pedal to the metal. HLN meldt: "Volgens onze bronnen zou de wagen - een rode Citroën met Franse nummerplaat - eerst met hoge snelheid over de Meir gereden hebben. De aanwezige militairen op de Meir wilden de bestuurder controleren, maar die kon ontsnappen richting Scheldekaaien. Daar is hij overmeesterd door militairen en politiediensten. De bestuurder was een Franse Tunesiër en hij had een wapen in zijn koffer. Hij is aangehouden. In de koffer werd ook legerkledij en een jerrycan aangetroffen. De Federale gerechtelijke politie afdeling terrorisme is bezig met de zaak." Ja, dat klinkt wel alsof hij iets islamitisch in z'n schild voerde. Maar, onschuldig tot schuld is bewezen hè! Het blijft natuurlijk wel een rechtstaat, ook al is het geen staat.

Hey. Milli Gorus-koepel uit kritiek op Erdogan

Milli Görüsiërs blijven natuurlijk een stelletje Turkse subversieven, maar Yusuf Altuntas, bestuurslid van de moskeekoepel-organisatie valt buiten de tribale loyaliteitsboot en toont zich vandaag iets minder subversief dan z'n Sultan. Hij vindt namelijk dat Erdo's openlijke dreiging met geweld aan het adres van Europese burgers net een door de PvdA gebouwde brug te ver is. "Die uitspraak is ‘het toppunt’, zegt Yusuf Altuntas, bestuurslid van de conservatief-islamitische moskeekoepel Milli Görüs die in Nederland vijftig moskeeën telt. “Dit is niet de juiste taal voor een president."" Oh. Dat was het? Ja. Maar ze hebben er er nog eentje onder een steen vandaan weten te trekken: "Fikri Demirtas, voorzitter van de Stichting Islamitisch Centrum Nederland (SICN), sluit zich bij de kritiek aan. SICN heeft eveneens vijftig moskeeën in Nederland. “Wij zijn ook Europeanen: we wonen hier al meer dan vijftig jaar. Krijgen wij straks ook te maken met geweld?”" Einde bericht. Tot zover de NIETSONTZIENDE veroordelingen uit de Turkse gemeenschap. Maar het is iets, en dat is meer dan van Diyanet-moskeeën gezegd kan worden, want die houden de kaken gewoon op mekander.

De wind is op. Windmolens failliet verklaard

windmillboem.gifWeet u. Misschien is de mensheid gewoon niet geschikt voor deze planeet. Moeder Aarde gaf ons alles. En wat doen wij? Wij trekken haar leeg tot er niets meer over is. Hoe vaak is Leonardo di Caprio niet in zijn privé-jet van land naar land gevlogen om de kapitalisten ervan te overtuigen: je kunt niet eindeloos wind uit de lucht blijven halen. Maar ja, GroenLinks en luisteren. Bedankt jongens! NU IS DE WIND OP en draaien al die windmolenparken gesubsidieerd verlies. "Windmolens draaien verlies door gebrek aan wind", kopt de Gelderlander. Teele Horstra van de Yard Energy Group zegt: "Januari is de meest winderige maand. Dit jaar was het bijna de helft van wat het normaal zou moeten zijn.’’ Hoe dat kan? Horstra weet het ook niet: ,,Soms denk je aan klimaatverandering, maar dan opeens bulkt het weer van de wind. Er is geen pijl (sic) op te trekken." Ehm, ja, oke. Dan maar even iemand die er voor doorgeleerd heeft om er iets nuttigs over te zeggen. Reinout van den Born van Meteo Group: "Klimaatverandering draagt volgens hem wel bij aan een rustiger weerbeeld in Nederland. "Het aantal stormen is de afgelopen jaren drastisch afgenomen. Wij zouden ook graag willen weten hoe dat precies kan. Tot nu toe kunnen we waarnemen en conclusies trekken, nog niet voorzien."" Goed, laat maar. Niemand weet natuurlijk wat de fuck er aan de hand is, maar ergens is het toch de schuld van klimaatverandering die alleen tegengegaan kan worden door nog meer windmolenparken.

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.