Jebroers "Kind van de Duivel" is het beste lied van 2017 en dominees mogen hem dankbaar zijn
Was dat even interessant afgelopen zomer. JeBroer dropte de bovenstaande plaat, en dominees door 't ganse land waren BOOS. "Erg moedig van de dominees", zegt opvoedkundige Marina van der Wal. "Je trapt met dit soort teksten namelijk christenen heel hard op hun ziel, erger kan bijna niet." Okay, zal wel. JeBroer noemde de cyclische ophef zelf gisteren in ieder geval een godsgeschenk voor zijn succes. Maar dan nu het hoofdpunt. Wat die doorgefokte dominees namelijk niet doorhebben is dat dit lied bij uitstek pleit voor een gestolde wijsheid die in de christelijke theologie besloten ligt. Waarom resoneert zo'n zin genoeg om op Koningsdag een plein vol niet- satanische brave jongeren luidkeels te laten scanderen dat ze kinderen van de duivel zijn? Heel misschien omdat er inderdaad iets in zit. En dominees zouden toch de eersten moeten zijn om dat te onderschrijven. Het is immers bovenal een christelijke gedachte. Adam en Eva hebben hun zelfbewustzijn gekregen omdat ze getricked werden door de duivel. Zelfbewustzijn is primair een besef van de eigen kwetsbaarheden, in het verlengde daarvan een besef van de kwetsbaarheid van anderen, en daarmee kennis van hoe je anderen pijn kunt doen. Dus, dominees, waarom resoneert zo'n tekst zo erg? Heel misschien omdat jullie eigen doctrine een punt heeft (uitleg na breek). Dus wees juist blij met deze prima verdekte promotie van jullie geloof. En het is nou ook bepaald niet alsof JeBroer geen positieve liedjes maakt hoor, luister maar.
Timmerfrans gaat nucleair tegen Polen, trekkert Artikel 7
Spannond jommes. Verhofstadts empire of good *, gaat er definitief voor zorgen dat die dekselse Polen niet nog een keer in staat zijn Wenen te ontzetten, want dat was racistisch.
Naar wandelgangverluidt zal de EU luchtmacht aanstaande woensdag middels clustermunitie 1683 triljard ml deugdorfine in het Poolse luchtruim loslaten, opdat ze eindelijk eens tot de bien pensant gaan behoren. Nee maar even. Wat Polen doet is natuurlijk ook niet helemaal naar de letter van hun eigen grondwet natuurlijk. Maar wie heeft Timmerfrans het mandaat gegeven zich daar in te mengen? Was u het? Hier die gehele persverklaring, de toelichting van Frenske alhier. "On Wednesday, European commissioners will decide to formally initiate the Article 7 process, which could strip Warsaw of its voting rights, according to three EU officials. The decision will be taken following measures adopted by the Polish parliament that would permit the dismissal of many of the country’s Supreme Court judges." Kortom, in tegenstelling tot de Spaanse privékwestie Catalonië, trekt Timmermans nu proportioneel geweld uit de kast om Polen de plek te wijzen. Maar goed, fijne kerst hè.
Poland did not accept migrants, Germany imported more than a million. Here's what that means for Christmas.. pic.twitter.com/9Jwne321bH
— Voice of Europe 🎄 (@V_of_Europe) 16 december 2017
Hele vieze video van Grieks vluchtelingenkamp. Claudia, mogen ze dan bij jou?
Gefeliciteerd! Het is International Migrants Day (*), en vandaag staan we erbij stil dat het al bijna drie jaar elke dag International Migrants Day is. Bovenstaand een clandestien lunchfilmpje van het Griekse kamp Moria, niet te verwarren met de mijnen van Moria, waar ook een beschaving ligt te ontbinden. Maar goed, zoals ome Pat zou zeggen: They're not sending their best. En, tuurlijk, we begrijpen heus dat het niet makkelijk is in zo'n kamp hoor. Maar als een collectief zichzelf opzadelt met een dergelijke hygiëne, dan is dat gewoon een reflectie van een mentale collectieve algehele barbarij die je er héél misschien in een nieuwe waardevaste maatschappij uit zou kunnen krijgen, als ze geen progressie-resistente religie aanhingen. Maar goed, zij zijn hunnie en wij zijn Europa, dus vergeet het maar. Arme Grieken, gelukkig hebben ze de euro. Hey, @Clau, mogen ze dan bij jou?
NOS zegt iets nuttigs over terreur > Mag niet > NOS verwijdert het
We zouden deze koffiepauze graag beginnen met een minuut stilte voor de NOS-webredacteur die gisteravond laat door moreel incassobureau Gelauff & Ollongren van het matras gelicht is en afgescheept werd naar een heropvoedingskamp ergens diep achterin een gebedsruimte in de VU. Want het bericht over pantserwagens bij Hongaarse kerstmarkten was natuurlijk bepaald niet pluis: "Het risico op aanslagen is volgens kenners uiterst klein. Hongarije houdt asielzoekers tegen en er zijn vrijwel geen immigranten met een islamitische achtergrond in het land." 's Lands morele geweten Leo Lucassen was boos, dus dan is de NOS er natuurlijk snel bij om de alinea te jorissen. Gelukkig hebben we ook de audio nog, want in dit Radio 1 nieuwsbulletin van 01:00 wordt de bovenstaande kwoot vanaf 1:20 gewoon vrolijk voorgelezen. Niets dan kudos verder voor de man die over 10 jaar uw immigratieaanvraag naar Hongarije moet beoordelen, want door Orbáns 5D CHESS heeft de NOS nu tegen eigen wil in bewezen dat EU-antiterrirismecommissielid Judith Sargentini staatsgevaarlijk is.
Video. Mark Rutte bedreigd in IS-video. Haalt hij Brussel 2019?
\
Wij een beetje door die in zeventien andere mappen begraven map "huiswerk" op Martijn de Konings externe harde schijf scrollen. Zien we hem ineens voorbij komen, de gedoodverfde President van de Europese Commissie! Na een bepaald grafische montage van door Uw Schuld omgekomen kindjes, passeert er een showreel met verantwoordelijke westerse politici, en daar is-ie dan op 1:46, bedreigd en wel: ONZE MARK. Dit IS-filmpje van Caliphate Cyber Ghosts is allang niet meer de hoogstaande cinematiek van weleer. Je zou bijna denken dat IS in elk standje ge-MeToo'd wordt door Koerden, Sjiieten en NATO, en dat de leesclub is gereduceerd tot wat laffe naar Turkije gevluchte fotosoepers. En dat verhaal dat ze afdraaien kennen we inmiddels ook wel. Zouden ze er zelf nog een beetje in geloven? Maar goed, we zien uit naar de nuancerende blik van Maurits Bergers studentes aan de Leiden Islam Academy.
Video. Scooterknaapjes vallen fietser lastig. Fietser SCHIET ZE KAPOT
De gedachte dat deze man al een leven lang heeft gewacht op het moment dat hij zijn zelfgemaakte A-10 Thunderbolt II op wielen eindelijk een keer kon deployen is te leuk om dood te checken, dus we verklaren de bovenstaande beelden gewoon tot realiteit zoals deze zich voltrok. Waarom de scooterboys precies vallen is ons ook een raadsel, maar de headshot die erop volgt maakt het allemaal irrelevant. We weten niet waarom, maar iets zegt ons dat het Italië is. Jesse Klaver heeft in ieder geval een spoeddebat over de kwestie aangevraagd.
Gangster-islam: "Vooral Nederlandse Moskeeën draaien op drugsgeld"
Ach, gangster islam. De vervlechting tussen straatcultuur enerzijds en Mohammeds gospel anderzijds. Je zou er bijna een pretentieus essay van gaan schrijven. Oh wacht. Enfin, voor wie Un Prophètegezien heeft **was het allang geen verrassing meer natuurlijk. Volgens documentairemaker Stefaan Meerbergen "zijn er een aantal moskeeën waar helemaal niet tegen drugs gepredikt wordt. Wij hebben uit zeer betrouwbare bronnen vernomen dat er vooral in Nederland drugsgeld naar moskeeën gaat, maar dat het ook in Vlaanderen gebeurt. En dat er met name in Antwerpen moskeeën zijn die maandelijks drugsgeld krijgen. Het is alleen moeilijk hard te maken. Sommigen gaan zelfs verder, en zeggen dat sommige moskeeën geen erkenning aanvragen, omdat daarbij een controle uitgevoerd zou moeten worden op de financiering van moskeeën." En waarom zouden de vromen en islamitische gangsters elkaar ook voor de voeten lopen. Beide groepen identificeren zich primair als moslim. Beide groepen koesteren subversieve intenties tegenover de gastsamenleving. De een doet het op z'n religieuze manier, de ander op z'n straats. Maar in beide gevallen is het de subversie van niet-islamitisch grondgebied door lui die zich primair als moslim identificeren. Tel uit je winst.
SCOOP. Sloper joods restaurant heet Saleh Ali, nam deel aan gewapende strijd Syrië, is bereid te sterven voor doel, loog tegen IND
Hey, wat meldt een anonieme bron rond het politiedossier ons nu ineens heimelijk? Zou het zo'n beetje de gehele NAW van de niet-kosjere klootdtzak zijn? Ja, soort van. De boven alsook onderstaande beige belhamel is Saleh Ali, in 1988 geboren te Damascus en heeft volgens het politieverhoor "deelgenomen aan de gewapende strijd". De verdachte noemt "meerdere fracties" en zegt o.a. tégen Islamitische Staat te hebben gevochten. Maar, de nieuwe-streepje-Nederlander heeft niet alleen binnen Syrië gevochten, hij vocht tevens ergens buiten Syrië. We weten niet waar. Het politieverslag spreekt zichzelf tegen, door hem eerst de Syrische nationaliteit toe te kennen, en hem ietsjes verderop als "statenloos" aan te merken.
Daarnaast vermeldt Advocatenkantoor Loonstein na inzage in het politiedossier het volgende in een persverklaring:
"De inmiddels in vrijheid gestelde, in Syrië geboren verdachte, heeft tijdens het politieverhoor verklaard bereid te zijn in de toekomst nog meer geweld toe te passen om zijn doelen te bereiken. Ook verklaarde de man het niet erg te vinden om voor zijn doel te sterven en verheerlijkt hij in zijn verklaring het martelaarschap.
Uit de beschikbare informatie blijkt verder dat de man opzettelijk belastende informatie heeft achtergehouden in de procedure tot het verkrijgen van een verblijfstitel in Nederland.
De man verklaart verder lid te zijn geweest van een Palestijnse bevolkingsbeweging om Palestina te bevrijden en dat hij door die beweging van training en wapens is voorzien. Ook geeft hij aan deel te hebben genomen aan de gewapende strijd in Syrië."
Meer informatie hebben we op dit moment niet, dus laten we het eens duiden.
Het gegeven dat hij ook buiten Syrië deelnam aan een vooralsnog niet ontsloten strijdtoneel, doet vermoeden dat hij onderdeel was van islamistische gewapende groeperingen. 'Seculiere' Syrische rebellengroepen hebben immers niet gek veel buiten Syrië te zoeken.
Volgens de NOSsad was de dader een Palestijn. Syrië telt dertien Palestijnse vluchtelingenkampen. Zes daarvan liggen in of rondom Damascus: Yarmouk, Sbeneh, Khan Alsheh, Jaramanah, Khan Dannun en Qabr Essit.
Het is dus waarschijnlijk dat hij in een van die kampen woonde. In april 2015 veroverde Islamitische Staat vluchtelingenkamp Yarmouk, waar Islamitische Staat en Jabhat al-Nusra om de macht streden. Ook streed de aan Hamas loyale groepering Aknaf Bait al-Maqdis er tegen Islamitische Staat.
Eindconclusie, wij gokkenhet volgende: Saleh Ali is een Palestijnse Syriër die zeer waarschijnlijk onder de vlag van het aan Al-Qaida gelieerde Jabhat al-Nusra en / of het aan Hamas gelieerde Aknaf Bait al-Maqdis streed. Of het was het immer frisse leger Gods Hezbollah, kan natuurlijk ook nog.
Zo'n man Kristallnacht zich hier een ongeluk, en staat anderhalve dag later weer vrolijk op straat te verkondigen dat hij geen antisemiet is. Nederland is een goed land en Amsterdam is een lieve stad.
UPDATE: Saleh Ali was gevechtsklaar
Advocaat Saleh Ali erkent dat de verdachte getraind is in het gebruik van wapens en dat hij gevechtservaring heeft. Vrijgelaten door een stel lamzakken.
U wilt een celebrity naar keuze neuqseksen??? 2018: "Okay."
Okay, niet in het eggie natuurlijk, want dat zou namelijk tot invasieve verwarring, roddels en schandalen kunnen leiden. Wel gewoon online, want daar is alles onschuldig. Bovenstaand het openingshoofdstuk van een inmiddels verwijderd filmpje zulks door redditor deepfakes, die erop zit. U ziet hier dus de kleren-aan-acrtice Gal Gadot. Maar ook weer niet. Er wordt gebruik gemaakt van inmiddels best wel toegangelijke Face2face software,dat gebruik maakt van open source databanken voor deep learning algorithms als Keras. In feite is het dus gewoon dezelfde techniek waarmee Star Wars' prinses Leia en Fast and Furious' Paul Walker uit de dood herrezen, maar dan voor eenzame fappers. Kan allemaal maar, zo tegenwoordig.
Video. Sympathisanten Jordanië scanderen op Den Haag Centraal, maar wat?
A Hamas, Hamas, we missen Jozias!
B: Abuis, Abuis, we horen hier niet thuis!
C: Al Quds, Al Quds, waar blijft m'n inburgeringstoets!
D: Inti, Fada, met Anne Fleur naar de spa!
E: PLO, PLO, Marcel Gelauff is een vriend van de show!
F: Achterstand, Achterstand, de ruiten uit je kosjer restaurant!
G: Pedagoge, pedagoge, vuurbom op een synagoge!
H: Economic slump, economic slump, volgens Leo Lucassen ben ik een dier en is alles wat ik doe de schuld van Trump!
I: Anders, namelijk...
