Voorzitter redactieraad Volkskrant opgestapt uit onvrede over anti-Israëlkoers
Zo dan
Ah nu weten we waarom HalbeZijlstraSloper & citatenverzinner Natalie Righton niks heeft gezegd over het verhaal dat Volkskrant-hoofdredacteur Pieter Klok als adjunct een relatie had met een ondergeschikte die nog steeds op de redactie werkt. Natalie Righton is namelijk al sinds april geen voorzitter meer van de redactieraad van de Volkskrant. "Als je het mij zo op de vrouw af vraagt, zal ik niet ontkennen dat ik begin april ben opgestapt als voorzitter van de redactieraad van de Volkskrant, omdat ik niet meer het gevoel had dat ik de mening van de meerderheid van de redactie vertolkte over dit onderwerp." Maar wat was nou de druppel? Was het die onsamenhangende reactie van Pieter Klok op een antisemitische cartoon van Jos Collignon? Het kritiekloze interview met een Hamasbobo? De kop 'Hamas noemt reddingsactie Israëlische leger 'ongekend wreed''? De column dat iedereen die niet in Hamaskostuum concerten van Lenny Kuhr verstoort een islamofobe witte racist is? De opmerking "De hele joodse lobby, inclusief Asscher" kan het niet geweest zijn, want die is van na april. We weten het niet want: "Verder wil ik hierover liever niet uitweiden, omdat ik vrees dat dit weer zal leiden tot een bak ellende.". Misschien iets om mee te nemen bij het volgende kennissessie Professioneel gedrag op de werkvloer!
Arnold Karskens definitief geschorst bij Ongehoord Nederland
Hij was te eerlijk!
Mooi nieuws voor iedereen die graag "kritiek op Israël" levert, niet gelooft dat de maanlanding op de maan was en nou eindelijk wel eens wil weten wie er echt achter de aanslagen op 11 september zaten: Arnold Karskens is definitief geschorst als baas van Ongehoord Nederland. Volgens Karskens (zie boven) is de reden dat hij 'racisme, antisemitisme en holocaust-bagatellisering' op de werkvloer wilde stoppen (dat bewaren ze bij ON kennelijk liever voor in de uitzendingen). Waarom Arnold Karskens zo graag wil terugkeren bij een omroep vol racisten, antisemieten en holocaust-bagatelliseerders snappen wij dan weer niet helemaal, dat zal wel niks met zijn salaris te maken hebben. Hoe dan ook, vanaf donderdag 3 september is Raisa Blommestijn weer op tv! En Tom de Nooijer blijft! Het gaat júíst góéd bij Ongehoord Nederland! Doe zelf onderzoek!
UPDATE: Persbericht daar
Bidden voor Zeeland in het Stamcafé
Hugo de Jonge kan niks
Hij werd minister van Volksgezondheid. En we werden allemaal ziek
Hij werd minister voor Volkshuisvesting. En we hadden allemaal geen huis meer
Nu gaat hij naar Zeeland. Nou. Dan zal binnenkort daar de zee wel op zijn. Of het land. Of allebei. Veel sterkte strijders.
JAAA. Raad 020 debatteert over ARTISVERBOD
Debat = springlevend
Het maatschappelijk debat, wat zijn we daar toch gek op! Bij de Partij voor de Dieren vinden ze al jaren dat dieren niet in een tuin horen, maar in de vrije natuur, zodat ze in alle rust schapen, honden en kinderen tussen hun tanden terecht kunnen laten komen. Maar mensen die graag in een dierentuin komen, die vinden dierentuinen juist leuk vanwege alle dieren die er wonen! Zo vindt de een dit, maar de ander dat. In de Amsterdams raad gaan ze daar binnenkort over vergaderen en dat betekent dat wij in Nederland debatland weer mogen debatteren over de kwestie Zijn dierentuinen nog van deze tijd?
Nou?
Dierentuinpoll
Wat vindt u van dierentuinen?
Overgrote meerderheid bewoners krijgt zin: definitief geen hospice in villawijk Bloemendaal
Kijk zo doe je dat
Schitterend nieuws voor de dappere inwoners van villawijk Duin en Daal, waar een overgrote meerderheid van de bewoners geen hospice wil: er komt definitief geen hospice in de villawijk Duin en Daal. Zo blijkt maar weer eens dat je als buurtgenoten echt wat kunt presteren, als je maar de koppen bij elkaar steekt, je best doet, enquêtes organiseert en dreigt met juridische stappen. Wij stellen voor om ieder jaar deze fantastische overwinning van de Gewone Bloemendaalse Man (m/v) op Big Hospice te vieren, zodat we ons altijd zullen blijven herinneren dat de inwoners van villawijk Duin en Daal ervoor hebben gezorgd dat er geen hospice komt in villawijk Duin en Daal, omdat de overgrote meerderheid van de bewoners dat niet wil. Leve de democratie, leve de overgrote meerderheid van de inwoners van villawijk Duin en Daal. Wat een helden.
Man die Nigel Farage bekogelde tijdens campagne hoeft cel niet in: krijgt taakstraf
Komt mooi uit dat ie niks vervelends op Facebook heeft gezet
Throwback
Hee, als we daar de Britse rechtsstaat niet hebben! U weet wel, de rechtsstaat van 'Think before you post' en van 15 maanden cel voor een 53-jarige mevrouw die iets doms en ranzigs op Facebook zette en daar later spijt van had, en van 8 weken cel voor drie verwijderde Facebookposts of 12 weken cel voor een reactie op een politiebericht, nou ja, deze rechtsstaat dus. Daar stond vandaag de 28-jarige Josh Greally terecht voor het daadwerkelijk fysiek bekogelen van Nigel Farage met mogelijk verzwaarde plastic bekers. Dat zal dan wel een flinke str... oh wacht zes weekjes voorwaardelijk en een taakstraf van 120 uur.
Josh Greally in de rechtank vandaag (blijkbaar heerst er nog corona in Engeland)
PRINSES LAURENTIEN WEG ALS VOORZITTER STICHTING TOESLAGENHERSTEL
Beetje laat he
Het hoge woord is eruit. Prinses Laurentien stapt op als voorzitter van de stichting Toeslagenherstel. Volgens de prinses moet het allemaal niet om haar draaien, zo legt ze uit in een exclusief interview aan RTL Nieuws dat volledig om haar draait. Ze is namelijk ontzettend geraakt door de toeslagenaffaire de aanvallen op haar persoon. "Dit is wie ik ben. Mijn identiteit is mijn professionaliteit. En als je dan op de persoon wordt aangepakt. Dan wordt er dus een ander persoon van mij gemaakt. Dat grijpt mij aan." Natuurlijk is dat rot voor Laurentien, maar het is ook de logische conclusie van de aanpak van Laurentien, en het is nogal raar dat Laurentien er drie maanden over heeft gedaan om die conclusie te trekken. Dat neemt allemaal niet weg dat die stichting er alleen maar kon komen omdat het ministerie van Financiën al jaren loopt te klootviolen met de hersteloperatie, omdat ze daar nog steeds denken dat ambtenaren de echte slachtoffers van deze affaire zijn en de eindverantwoordelijke gisteren een feestje gaf. Nou Laurentien, bedankt voor alles wat je voor ons hebt gedaan: "Ik wil ook rust, ik wil ook m'n werk doen. Ik wil ook gewoon een gelukkig mens zijn."
BRIEF LAURENTIEN: HIERRR
WOW EEN PRINSES ZEGT DOOS, WAT IS ZE TOCH GEWOON GEBLEVEN
Oorzaak landelijke storing bijna alles is "robuust" gesloten glasvezelnetwerk van Defensie NAFIN
Ruggengraat Rijksoverheid kapotstuk
Lekker dan. Bronnen van de T. en bronnen van NRC en bronnen van RTL Nieuws melden dat de landelijke storing van bijna alles waardoor de Russen en/of Rian van Rijbroek hier zometeen op de stoep staan wordt veroorzaakt door problemen bij het NAFIN. Dat is zeg maar het BMOVL-filtertje van de Rijksoverheid, een robuust systeem dat blijkbaar toch niet zo robuust is. "Deze kabel is het product van een publiek-private samenwerking tussen Defensie en onder meer KPN. Dit ‘gesloten’ glasvezelnetwerk is zo’n 3.300 kilometer lang en is noodzakelijk voor vitale overheidstaken. Het verbindt niet alleen zo’n 180 defensielocaties met elkaar, maar ook 70 locaties die niet van Defensie zijn. Dit zijn onder meer de ministeries en hun datacenters, politielocaties, het centrale deel van het C2000-netwerk waarmee de hulpdiensten communiceren, maar ook enkele NAVO-hoofdkwartieren en de koppeling met de militaire netwerken van België en Duitsland." Gelukkig doet de Algemene Rekenkamer al onderzoek naar het netwerk. NOU NAFIN HOE VINDEN JULLIE ZELF DAT HET GAAT.
UPDATE - Defensie: "Geen indicatie dat het gaat om een actie van kwaadwillenden."
UPDATE - Oorzaak was softwarefout
KRAK
Held in PIEMELPAK grijpt in bij kopschoppers
Multi sunt vocati, pauci vero electi
Vergeet Michiel de Ruyter. We hebben een nieuwe nationale held en het is de jongen in piemelpak die op 31 mei een kameraad ging helpen toen die in elkaar werd geslagen door vier smerige kopschoppers. "Ze schopten en sloegen de jonge man zo vaak en zo hard tegen zijn hoofd dat hij er diverse kneuzingen, een hersenschudding en een gebroken tand aan overhield. Ook anderen uit het groepje waarmee het slachtoffer fietste raakten gewond." In het opsporingsbericht vindt de politie het nodig te verklaren waarom de jongen een piemelpak droeg, maar wij weten al lang dat niet alle helden een cape dragen, sommige helden dragen namelijk een piemelpak. Of een kikkerpak, trouwens. En oh ja. Bent u of kent u meer informatie over de daders, hierrr melden.
ZoekZoek
'Marco Borsato gestopt met zingen'
Na het zingen de showbizz uit
Hoe vertel je iemand, dat de aarde niet meer rond is, dat de vogels niet meer vliegen en de zon niet langer schijnt? Nou, met een anonieme quote in de Privé natuurlijk. "Marco is een ongelukkig man geworden, die door alles waarvan hij wordt beschuldigd helemaal op zichzelf is teruggeworpen. Je ziet aan hem heel duidelijk dat hij geen plezierig leven heeft. Hij is flink aangekomen en dat voor een ijdele man als Marco... De puf is eruit. Dat is ook de reden waarom voor hem is komen vast te staan dat hij, zelfs wanneer alle narigheid voorbij is, niet meer de bühne op wil." Rechtszaak duurt lang, maar Marco Borsato komt dus nooit meer terug (hoewel, zeg nooit nooit). Wil er niemand hem vertellen. Dat hij alles heeft gedroomd.
