'Deel publiek Bar Laat spreekt geen Nederlands'
De Europa League van het talkshowgebeuren
Wie zich afvraagt wat Matthijs van Nieuwkerk nou precies bedoelde met Champions League spelen bij DWDD moet eens een avondje Bar Laat kijken. Aan tafel zitten ongeveer dezelfde soort gasten als vroeger bij DWDD, maar dan een tikje zuurder en linkser, en de vragen zijn ongeveer hetzelfde als vroeger bij DWDD, maar dan een tikje langzamer en dommer. Jeroen Pauw was vroeger een hele goede presentator maar dat ze die zo gek hebben gekregen dat hij instemmend een stukje Adriaan van Dis voor gaat lezen is ook wel een teken dat hij het van binnen al lang heeft opgegeven en rustig afwacht tot hij naar Curaçao kan en Tim de Wit het overneemt.
Hoe dan ook. Er is ook goed nieuws. Dat er in Nederland betaald wordt om mensen in het publiek te krijgen van talkshows is bekend, maar bij Bar Laat zijn ze nu echt alle schaamte voorbij. Daar mogen ook mensen in het publiek van een talkshow (dat is Nederlands voor: een programma waarin wordt gepraat) gaan zitten die geen Nederlands verstaan. Fijn voor dat publiek, dan horen ze tenminste niet bij wat voor een ontiegelijk suf programma ze menselijk decor zijn. Oh ja. Volgens De Communicado's, waar ze dit allemaal hebben uitgevogeld, kost het publiek de belastingbetaler tonnen (!) per jaar. Maar o wee als er iemand wil bezuinigen op de NPO. Daar kan echt geen cent meer van af.
Huizen duurder dan ooit, prijsstijging stijgt door
We zijn zo ontzettend terug
Stel, je hebt iets dat heel duur is, en het wordt ook nog eens steeds duurder. En dan is het de bedoeling dat het juist niet duurder wordt, maar wordt het alsnog duurder, en zo veel duurder, dat de prijsstijging zelfs de hoogste in twee jaar is. Zo is het soms bitcoins, soms met friet en nu dus ook met huizen. "In november 2024 waren de prijzen van bestaande koopwoningen gemiddeld 11,9 procent hoger dan in november 2023. Dat is de grootste stijging in ruim twee jaar." Dus niet de huizenprijs is het hoogste in twee jaar (nou ja, de huizenprijs is wel de hoogste in twee jaar, de huizenprijs is namelijk de allerhoogste huizenprijs ooit ever aller tijden) maar de stijging is het hoogste in twee jaar. We gaan dus harder omhoog dan op enig ander moment de afgelopen twee jaar. Voor iedereen met een huis: HODL en to the moon! Voor iedereen zonder huis: gelukkig valt het met de huren mee!
Liever een eenzame kerst dan een kerst bij iemand die het NU.nl-artikel 'Hoe je gasten na het kerstdiner beleefd je huis uit krijgt' heeft gelezen
Het internet was een vergissing
Je hoort weleens zeggen dat er in deze tijd geen taboes meer bestaan. Dat is helemaal niet waar, probeer maar eens in de NUjij-panelen te zeggen dat Zwarte Piet zwart moet blijven of dat klimaatopwarming een hoax is om af te leiden van het feit dat de aarde plat is, maar het is wel zo dat sommige dingen vroeger een taboe waren, maar nu niet meer. De overgang bijvoorbeeld, daar hoorde je vroeger nooit wat over, en tegenwoordig kun je de televisie niet meer aanzetten of er staat een mevrouw van kennelijke leeftijd uit te leggen hoe warm ze is van binnen en hoe droog van onderen en hoe gerimpeld van buiten.
Wat vroeger ook een taboe was, was een enorme eikel zijn. Maar omdat ze bij NU.nl hebben uitgevonden dat 99% van de mensheid uit enorme lullen bestaat die die andere 99% enorme lullen niet kan uitstaan, is er dus een 'redacteur interactie' die serieus 100 woorden heeft getypt over hoe je gasten na het kerstdiner beleefd je huis uit krijgt. "Het kerstdiner is klaar, je bent moe en wil eigenlijk alles gaan opruimen. Maar je gasten kletsen nog gezellig door." Een herkenbare situatie voor lezers die dood zijn van binnen en dat kleine sprankje menselijk contact in hun leven ook nog ervaren als een probleem. Ga verdomme eens Intentioneel Leven™ en leer dat gezelligheid na een kerstdiner juist een geluksmaker is, en op NU.nl-artikelen klikken een gelukskraker. Ga je schamen. Maak van intense mensenhaat weer een taboe. Stop deze alles en iedereen tot klikbeet reducerende woordkots, lieve NU.nl-redacteurtjes. Ga, heb lief. De rest is ruis.
Talibanpraktijken: wit mannenbolwerk NRC trapt columniste Hassnae Bouazza er per 1 januari uit
Tegenmacht gebroken
Bij NRC zijn ze allemaal misogyne racisten die er niet tegen kunnen als een vrouw een mening heeft. Die ziekelijke neiging progressieve vrouwen klein te houden. De vrouwenhaat van NRC is lucratief. Ze hoeven geen boerka aan, maar door intimidatie, georkestreerde aanvallen, bedreigingen en opdrachtgevers die columnisten laten vallen, proberen horden NRC-redacteuren onafhankelijke vrouwen de mond te snoeren. Progressieve, biculturele en islamitische vrouwen die zich uitspreken tegen genocide, voor universele mensenrechten, vrijheid, gelijkheid en de rechtsstaat afgeschilderd als gevaar. Andere ideologie. Dezelfde vrouwenhaat. De Taliban zit niet alleen in Afghanistan, maar AAN HET ROKIN.
Nederland weer van ons. 200 tabakszaken erbij in 2024
Als God ergens een sigaretje opsteekt, zet hij ergens anders een raampje open
GS hartje tabakszaken
Mag je in dit land nog een sigaretje roken? Mag je in dit land nog vier rijtjes van 13 invullen? Mag je in dit land nog krassen? Mag je in dit land nog een Wonen & Tuin Cadeaukaart inwisselbaar bij alle grote tuincentra en doe-het-zelf-zaken cadeau doen? Mag je in dit land nog de Nieuwe Revu lezen? JA DAT MAG SLIEP UIT NAAR ALLE VERBIEDERS DIE VAN ONS LAND NEDERLAND NEEDDRLAND WILLEN MAKEN want omdat je sinds 1 juli geen sigaretten meer mag kopen bij supermarkten en snackbars zijn er juist 200 tabakszaken bijgekomen. "In een jaar tijd zijn er meer dan tweehonderd tabakszaken bijgekomen in Nederland. Momenteel zijn er bijna 1675 geregistreerd, eind vorig jaar waren dit er nog 1466." Dat is de VOC-mentaliteit! Dat is ondernemen! Dat is genieten! Steek er nog een op, op de vrijheid.
WIJ! ZIJN! NEDERLAND!
Dick Schoof haalt de kerst aldus Dick Schoof
Hedwiges Maduro eet je hart uit
Okee er was gedoe met Omtzigt bij de formatie, er was gedoe met Wilders bij de formatie, er was gedoe met Plasterk bij de formatie, het gedoe met Plasterk zorgde voor een andere premier, er was gedoe over die nieuwe premier, er was gedoe tijdens het eerste slappe hap debat, er was gedoe over de begroting, er was gedoe met nepotisme, er was gedoe met een verslaggever, er was gedoe over minder minder, er was gedoe bij de APB over artikel 68 sjonge jonge jonge werkelijk waar niet te geloven, er was gedoe over een dragende motivering, er was gedoe met de Eerste Kamer, er was gedoe over de asieldeal, er was gedoe met een staatssecretaris over zijn eigen Financiën, er was gedoe met een andere staatssecretaris over een lijn in het zand, er was gedoe met twee Kamerleden, er was gedoe over de Onderwijsbegroting die door Fleur Agema moet worden betaald, deze week was er weer gedoe over asiel, en dan zijn we vast nog een hoop gedoe achter en voor de schermen vergeten.
Maar hee. Het kabinet-Schoof HAALT DE KERST. Tenminste. Dat denkt Dick Schoof. Je moet het niet jinxen.
Hee. Kamerlid noemt minister KNET-TER-GEK
Andere tijden, terug naar de onze!
Okee okee, het was buiten de microfoon, de VAR Joost Eerdmans moest er aan te pas komen, maar het is toch maar mooi gebeurd: parlementaire geschiedenis in de Tweede Kamer vandaag in een debat van de Kamer met minister van Asiel en Ruzie Maken Met Iedereen Marjolein Faber. En u weet het: de geschiedenis herhaalt zichzelf, eerst als tragedie en dan als klucht. Het is dus om te lachen: overbodig Kamerlid Kati Piri zei vandaag "Dat mens is knettergek" over minister Marjolein Faber. Vroeger kreeg je dan een standje van Kees van der Staaij, nu een preek over etherdiscipline van Hans Vijlbrief. Waarvan akte.
INSTANT UPDATE: Piri loopt weg uit debat
Vroegah
Ondertussen, vandaag
Lieverd Khalid Kasem definitief weg bij BNNVARA
Gelukkig hebben we de tapes nog
Alweer bijna 1 jaar (en 2 talkshowformats) geleden
Verschrikkelijk nieuws. Na lang wikken en wegen (bijna een jaar) heeft BNNVARA besloten dat het eigenlijk niet zo handig is als je talkshowpresentator bent en er opnames opduiken (hier terug te luisteren) waarop je zegt dat je een ambtenaar hebt omgekocht, terwijl alles er op wijst dat je in feite geen ambtenaar hebt omgekocht, maar een cliënt hebt opgelicht. Als er daarna nog een opname blijkt te zijn waarop je wordt beschuldigd van het aannemen van betalingen in natura en een onderzoek van de rijksrecherche nog steeds niet is afgerond, dan ben je misschien niet de meest geschikte presentator van een talkshow. Maar laten we eerlijk zijn: dat is Sophie Hilbrand ook niet. Dus toch verdrietig voor alle betrokkenen en Royce de Vries dat Khalid Kasem nu echt weggaat bij BNNVARA. "Wij danken Khalid voor de fijne samenwerking en wensen hem veel succes", laat de omroep weten. Gelukkig heeft Frolo van Jolo zijn baantje nog!
Advocaat eigenares bruidswinkel Tarwekamp: 'Houd rekening met poging tot femicide'
Ja daar lijkt het wel op
Kijk dat er de dagen na een verwoestende aanslag overal en nergens hele en halve aanwijzingen worden gezocht op internet en er links en rechts druk wordt gespeculeerd over WAAROM, dat is niet zo gek. Er was namelijk een verwoestende aanslag gepleegd. Maar zeker nu we wat meer weten over vermoedelijke opdrachtgever Moshtag Barekzai en vermoedelijke uitvoerders Adil, Ilyas en Mourad, is het wel een goed moment om even stil te staan bij wat de eigenares van de bruidsmodezaak die het doelwit was van de aanslag zelf te zeggen heeft. Gelukkig heeft haar advocaat Richard Korver een persbericht geplaatst, en heeft hebben hij en zijn cliënt met de T. gepraat. "Hij verklaart desgevraagd rekening te houden met een poging tot femicide." Complete persbericht na de breek.
