achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Ronaldo

Najib Amhali wil dat u 500 dirham betaalt om zijn 'revolutionaire AI netwerk app' te downloaden

Dit is: geen beleggingsadvies

Voor de duidelijkheid: dit topic is geen financieel advies. Desalniettemin raden wij iedereen aan niet 500 VAE-dirham (ongeveer 130 euro) te betalen om de revolutionaire Oranya AI-app te downloaden waar Najib Amhali reclame voor maakt en waar een """journalist""" bij """NOS""" """Sport""" op reageert met "😍". Noem het een gevoel. Noem het een ingeving. Noem het een indruk die we krijgen van deze video van een ex-drugsverslaafde die ook een door het AD aangeprezen (?) keten revalidatieklinieken """runt""". Source: trust us, bro.

'eXpLoSiEvE' stijging kosten afslankmedicijnen SCHIJNTJE vergeleken met kosten obesitas

Ja kom nou

Hoe komt dit nou weer in de krant. Bij de T. zijn ze heel erg short gegaan op Novo Nordisk of heel erg dom of allebei. Vanochtend kopt de krant dat de populariteit van afslankmiddelen zorgt voor een EXPOSIEVE stijging van de zorgkosten. Okee, eerlijk is eerlijk, het woord explosief is de laatste tijd een beetje aan inflatie onderhevig vanwege, nou ja, alle explosies enzo. Maar toch. Explosief. En de vraag die wordt gesteld is: "Gaan we grote groep levenslang dure medicatie geven?"

Okee hier komt het antwoord: JA NATUURLIJK GEK.

De explosieve stijging in kwestie leidt namelijk tot een uitgave van 'bijna 31 miljoen' in de eerste negen maanden van vorig jaar aan afslankmiddelen. (Bijna) 31 miljoen euro is een hoop geld, er zijn dagen dat we het niet op zak hebben, maar (bijna) 31 miljoen euro is ECHT HELEMAAL NIKS vergeleken met de totale zorguitgaven in Nederland van 142 miljard per jaar. En het is ook ECHT HELEMAAL NIKS vergeleken met de totale kosten van obesitas van 79 miljard per jaar

Toegegeven, met die medicijnen ga je heus niet zomaar die complete 79 miljard terugverdienen en de afslankmedicijnen kosten op dit moment 2750 euro per patiënt per jaar. Maar hee, van dat bedrag kan echt nog wat af(vallen) als het aanbod gaat uitdijen (okee we gaan al) en hoe dan ook is zeiken over 31 miljoen in negen maanden in het zicht van de obesitasramp echt debiel knieperig, kortzichtig, moralistisch en sneu. 

Ondertussen komt obesitashoogleraar Van Rossum in de T. weer aankakken met het verlagen van de btw op groente en fruit, een debiel plan dat heel veel geld gaat kosten en heel weinig op gaat leveren. Er is een medicijn dat echt lijkt te werken en meteen begint iedereen te tut-tut-tut-wat-gaat-dat-kosten en tut-tut-tut-laten-we-niet-al-die-preventie-maatregelen-die-tot-nu-nooit-hebben-gewerkt-vergeten. Wat willen jullie nou? Dikkerdjes streng toespreken over dat ze te vaak friet eten en bier drinken? Of een maatschappelijk probleem oplossen? Hop. Knal die medicijnen in het basispakket, onderhandel een beetje flink met die producenten en aanpakken dat probleem. Laat de zon weer schijnen in Nederland.
UPDATE: Q.E.D.

OEPS. Politie: 'Verdachte seriemoorden Rotterdam heeft toch donkere huidskleur'

Betere analyse

Gevalletje hakken, spaanders, en hoogspanning bij het zoeken naar een seriemoordenaar. Maar hierbij een nogal essentiële UPDATE van de politie bij het bericht over de verdachte van drie schietpartijen in Rotterdam-IJsselmonde.

"Eerder deelden we een foto van de man die ervan wordt verdacht op donderdagochtend 2 januari een 81-jarige man te hebben neergeschoten in Rotterdam-IJsselmonde. Nu geeft het Openbaar Ministerie een nieuwe foto vrij. Let op: eerder werd er gesproken over een lichte huidskleur, maar we zoeken een man met een donkere huidskleur.
We zijn gelijk begonnen met het verzamelen van beelden. Zodra we toestemming hadden om de beelden naar buiten te brengen, hebben we hier direct voor gekozen. Ondertussen ging het analyseren van de beelden door. In eerste instantie leek op de camerabeelden dat de verdachte een lichte huidskleur had. Na het analyseren van andere beelden (die kwalitatief beter waren) bleek dat de verdachte een donkere huidskleur had."

Derhalve nieuw signalement: "Het gaat om een man met een donkere huidskleur. Hij had donderdag 2 januari een zwarte jas van The North Face aan met daaronder een grijze hoody.  Hij droeg een donkere broek en donkere schoenen."

Update: comments dicht, verder in ochtendtopic.

Verdrietige update

Extra foto

Politie looft 30.000 euro uit voor tip over Rotterdamse seriemoordenaar

Zoek, zoek

Nog steeds niet de helderste foto ooit, maar het is beter dan die vage plaat die eerder rondging, en Vadertje Staat biedt ook nog eens 30.000 euro voor de Gouden Tip die leidt tot de aanhouding van deze man, in het onderzoek naar de drie schietpartijen (twee moorden, een slachtoffer ligt na reanimatie zwaargewond in het ziekenhuis) in Rotterdam-IJsselmonde. "De politie gaat ervan uit dat de drie misdrijven gepleegd zijn door dezelfde man. Een grootschalig rechercheteam doet onderzoek. Het Openbaar Ministerie looft een beloning uit van 30.000 euro voor de tip die leidt tot de aanhouding van de schutter." Signalement: "Het gaat om een man met een lichte huidskleur. Hij had donderdag 2 januari een zwarte jas van The North Face aan met daaronder een grijze hoody.  Hij droeg een donkere broek en donkere schoenen." Dat laatste wijst er dus op dat deze foto van vandaag is, en hij dus op beeld is verschenen na de schietpartij van vanochtend.
UPDATE: OEPS. Politie: 'Verdachte seriemoorden Rotterdam heeft toch donkere huisdkleur'

OPROEP. Doe geen aangifte tegen Eric Corton

Gelijke monikken, en kappen nou met die aangiftes

Ja ja ja Eric Corton is een soort linkse Gerard Joling maar dan nog veel dommer en veel minder gewend aan tegenspraak. Ja ja de uitspraak 'Nederland is een godvergeten diep racistisch land' is een groepsbelediging. En ja er zijn landen, namelijk Nederland, waar mensen voor dergelijke groepsbeledigingen zijn veroordeeld. Maar kom op. Kin omhoog. Het is Eric Corton. Die zit aan tafel bij een homo-intolerante presentator inclusief te wezen. Die heeft geen aanhang. Sterker nog, Eric Corton deed in 2021 als 'lijstduwer' mee aan de verkiezingen (0 keer raden welke partij) en kreeg 708 stemmen. Wij kennen politieke partijen met heel weinig stemmen, maar die kregen nog altijd meer stemmen dan Eric Corton. En naar het programma 'De Sociëteit' kijkt dus helemaal niemand, behalve ex-D66-Kamerlid Fonda Sahla en die is misschien nog wel gekker dan d'r zus. En echt. Onze politie heeft het ontzettend druk. Ze moeten namelijk nog onderzoek doen naar Jan Roos, naar Thierry Baudet, naar Raisa Blommestijn, naar mensen die Geert Dales 'metro oplichter' noemen (RIP Harry total champ) en iedereen die Sidney Smeets een keer gementiond heeft. Dus laat die mensen met rust. Doe geen aangifte tegen Eric Corton. Lach hem gewoon uit. Hem, en al die omroepbaasjes die elkaar bij de Nieuwjaarsborrel op de schouders slaan omdat ze er toch maar voor hebben gezorgd dat 'dit geluid' te horen was in een uitzending die is betaald door een organisatie waar zogenaamd geen cent meer op bezuinigd kan worden. Saneer de NPO. En doe geen aangifte tegen Eric Corton. Gek idee, maar: laten we weer een land worden waar je alles mag zeggen.
UPDATE: Aangeefster Ines van Bokhoven reageert

Derde schietpartij in twee weken in Rotterdam-IJsselmonde: 81-jarige man neergeschoten

Pliesie zoekt deze knakker

En dat is drie. Na een 63-jarige man op 21 december en een 58-jarige man op 28 december is er vandaag opnieuw iemand neergschoten in Rotterdam-IJsselmonde. Een 81-jarige man werd  het slachtoffer, hij is zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht. En dat past in een patroon. Van de eerdere moorden was ook al duidelijk dat de slachtoffers niet in het criminele circuit zaten. "De politie houdt in die zaken al rekening met het feit dat de dader z'n slachtoffers willekeurig uitkiest." Doodeng dus, en het is niet zo gek te denken dat de moordenaar vanochtend dus weer heeft toegeslagen. Een paar dagen geleden werd al iemand opgepakt, maar dat is dus hoogstwaarschijnlijk niet de schutter. De politie is nog steeds op zoek naar bovenstaande man.
UPDATE: Man leeft nog, kop aangepast
UPDATE: Politie vermoedt verband tussen drie schietpartijen

VIDEO-UPDATE. Aanhouding bij winkelcentrum Keizerswaard in IJsselmonde zojuist

NB: Het is onbekend of deze aanhouding iets te maken heeft met de schietpartijen

Grooming gangs UK weer TRENDING nadat Labour-minister onderzoek naar zaak in Oldham weigert

Groom groom

In Nederland mag je iedereen zomaar ongestraft een groomer noemen (nou ja, iedereen) maar aan de overkant van de plas ligt dat bij DE AUTORITEITEN nog steeds (eigenlijk: weer, sinds de overwinning van Labour) gevoelig. Gisteren onthulde GB News dat minister Jess Phillips (Labour) een verzoek van de lokale autorteiten om een grootschalig onderzoek naar grooming gangs (bekend van internet) in Oldham heeft geweigerd. Een raar besluit, aangezien het nogal een grof schandaal is, dat hele grooming gang gebeuren, en dan met name het falen van de wegkijkende autoriteiten. En hee, dan moet je net Elon Musk hebben. Die heeft na zijn geruzie over geschoolde immigranten met de MAGA-base wel zin om weer een beetje populair te worden bij alle andere lui met een kikker in hun ava en retweet dus links en rechts allerlei dingen die er wel eens voor zouden kunnen gaan zorgen dat Donald Trump over een tijdje aan tafel zit bij Prime Minister Farage. En voor u (nou ja, u niet) dan gaat zeggen INMENGING IN VERKIEZINGEN moet u zich even afvragen welke partijen er voor gezorgd hebben dat dit schandaal zo lang en zo diep in de doofpot zat. Het begint met de T en het eindigt op ories en Labour.

Mailbox GeenStijl Redactie begint nieuwe jaar. Ene Sylvia is boos over topic over Hadewych Minis

SNEUE TYPES

Dachten wij gisteren een leuk en betrokken topic te hebben getikt over Hadewych Minis die de planeet vervuilt met haar exorbitante vlieggedrag, blijken we het weer helemaal verkeerd gedaan te hebben. Ene Sylvia wint de GeenStijl Vervelio Award voor de eerste boze mail in de stijlloze mailbox. Niet alleen doet GeenStijl aan 'uiterst gemakkelijke journalistiek' (klopt, zie dit topic, we hebben een kater, vandaar), we zijn ook 'intens zielig' (2x) en 'sneue types' (2x), die 'zeker geen kinderen' hebben en 'vanaf de zijlijn' mensen 'die strijden voor dringend noodzakelijke maatregelen tegen de klimaatcrisis' 'zwart maken'. Sylvia heeft het nog nooit zo zout gegeten en noemt ons zelfs klimaatontkenners! Dat is aantoonbare onzin trouwens: wij geloven dan misschien niet in Het Klimaat, maar we denken wel dat er iets is. Met vriendelijke groetjes terug Sylvia en het allerbeste in het nieuwe jaar. Het zijn inderdaad boze tijden.

TRADITIE! Nieuwjaarsnacht weer rustig verlopen

Het was weer RUSTIG in Nederland

Het was weer een rustige Nieuwjaarsnacht zonder grote incidenten. Zo waren in Culemborg geen grote incidenten maar is de ME met traangas ingezet omdat hulpverleners met vuurwerk werden bekogeld. In Veen waren ook geen grote incidenten en werd traditioneel een politieauto in de fik gestoken. In Marrum en Sint Annaparochie waren ook geen grote incidenten en werden agenten met vuurwerk bekogeld, waardoor de ME moest worden ingezet. In Markelo ook. En in Rotterdam-Schiebroek. En in Hoogkerk. In Den Haag waren juist geen grote incidenten, wat betekent dat agenten werden bekogeld met vuurwerk. In Amsterdam gaven agenten een noodsignaal af omdat ze door een groep werden belaagd. In Hoogvliet schoot de politie gericht tijdens een achtervolging. Op de spoedeisende hulp zagen ze opvallend veel kinderen onder de 16 met een alcoholvergiftiging. In Rotterdam overleed een 14-jarige jongen door een cobra. En oh ja. In Haarlem vloog een Porsche in de fik. Wij wensen u alvast een rustig 2025.

Het Stamcafé gaat nog één keer open

Voor iedereen

Het is vijf voor twaalf. Het jaar 2024 is bijna voorbij. Dat betekent verder niks, behalve dat dit het laatste Stamcafé is van 2024, en tevens ook daarnaast het eerste van 2025. En omdat wij van GeenStijl de lulligste niet zijn, overtreden we dit jaar nog één keer ons eigen vuurwerkverbod en mogen mensen, die geen Premium Lid van GeenStijl zijn, toch reaguren in het Stamcafé. Maar. Daar willen wij ook wat voor terug. Namelijk dat mensen, die geen Premium Lid van GeenStijl zijn, maar toch reaguren in het Stamcafé, daarna Premium Lid worden van GeenStijl. Zodat ze in het nieuwe jaar kunnen blijven reaguren in het Stamcafé. Deal? Okee dan. En verder allemaal ongezien de tyfus in het nieuwe jaar, kijk anders dit lijstje nog eens terug, of dit lijstje, of dit lijstje anders, of anders dit lijstje, en zo niet, ook goed. Maak er wat van in 2025. Doen wij dat ook.

Help GeenStijl het nieuwe jaar in

Bedrag:

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.