Hans Vijlbrief (D66, geen populist): HOGE INFLATIE IS DE SCHULD VAN HET KABINET!!!
Laat het populisme aan de populisten man
Bij D66 hebben ze bedacht 'als hullie populistisch doen, dan mogen wij het ook' en niemand is daar een betere personificatie van dan Hans Vijlbrief, een man die jarenlang keurig de hoogste baas was op het ministerie van Financiën, daarna staatssecretaris werd op zijn eigen ministerie en nog twee huilend beton stortte in de Groningse gasbel die ons deze winter warm zou houden. Die Hans Vijlbrief dus, die staat nu dus opeens te doen alsof een beetje meer belasting voor miljardenconcerns als DPG de democratie in gevaar brengt, en geeft nu de schuld van de inflatie, die hoog is, aan het kabinet. Okee Hans. De hoogste inflatie in 1,5 jaar. Daar heb je gelijk in. Even opzoeken hoe hoog de inflatie was in september 2022 en wie er toen in het kabinet zat.
14,5%!
Rutte IV!
Met Hans Vijlbrief!
Kijk! Daar staat ie!
PS Ja, de inflatie nam later weer af, maar dat betekent niet dat de dingen weer goedkoper werden
Vader van misschien wel de irritantste influencer ooit gaat zich bemoeien met uw opvoeding
Constantijn neem gewoon eens een ECHTE BAAN man
Prins Constantijn is geboren als prins dus dan doe je de hele dag niks en om hem toch maar iets te doen te geven hebben ze hem benoemd tot Start Up Dinges terwijl hij zelf geen Start Up heeft, maar dat mag de pret niet drukken, want vandaag komt Prins Constantijn u vertellen dat u uw kinderen vaker voor moet lezen. Met name vaders doen dat nog niet genoeg, volgens Prins Constantijn, en dat komt mooi uit want wij hebben ook nog wel wat aan te merken op de opvoedingsstijl van Prins Constantijn en zijn veelvuldig van wangedrag beschuldigde vrouw Prinses Laurentien. Die opvoedingsstijl heeft namelijk geleid tot het bestaan van 'gravinfluencer' Eloise van Oranje, misschien wel de allerirritantse inflencer van allemaal en dat wil wat zeggen want er zijn nogal wat irritante influencers. Maar echt hoor, 'gravinfluencer' Eloise heeft zo'n extreem schrijnend gebrek aan zelfreflectie, klasse, intelligentie, waardigheid, humor, welbespraaktheid, charme, gratie en sociaal besef dat je je afvraagt WIE HEBBEN DAT MENS OPGEVOED en het antwoord is dus: de mensen die nu gaan zeiken dat u uw kind meer moet gaan voorlezen. Dacht het niet Lau en Cons, zet die kinderen gewoon achter een schermpie want zoals Harry Wormwood al zei: "There's nothing you can get from a book that you can't get from a television faster."
Dit is wat er gebeurt als je luistert naar opvoedadvies van Prins Constantijn
Jean-Marie Le Pen gestopt met holocaustontkennen
Gelukkig hebben we de foto's nog
Hee. Een hondje!
Jean-Marie Le Pen is dood. De OG Franse realist die zo realistisch was dat hij door zijn eigen dochter uit de partij werd gemikt en die hele club zijn naam moest veranderen is niet meer. Le Pen had verstand van de holocaust (detail), hij had verstand van ebola (helpt tegen asielzoekers), hij had ook verstand van wetenschappelijke scripties en hij had verstand van geïnterviewd worden door de Volkskrant. Le Pen is dood, leve Le Pen.
Nieuwe campagne: is het VREEMD OF VERDACHT?
Vreemde slogan wel
Een van de grootste problemen in dit land, tenminste volgens minister Van Weel van de VVD, is dat mensen elkaar niet genoeg verlinken. Bij de politie hebben ze geen idee wat er op straat gebeurt en zitten ze de hele dag te klaverjassen, omdat er nooit eens een keer iemand belt om een verdachte situatie te melden. Dat moet veranderen, en daarom heeft de overheid nu de campagne VREEMD OF VERDACHT? geïntroduceerd. Wij van GeenStijl helpen graag een handje, dus daarom hebben wij een extra speciale 'Vreemd of Verdacht' Quiz voor u gemaakt. Antwoorden na de breek.
VREEMD OF VERDACHT? 1. Een concert met muziek van Marco Borsato zonder Marco Borsato
VREEMD OF VERDACHT? 2. Marco Borsato
VREEMD OF VERDACHT? 3. Een lift doorzeefd met kogelgaten in Rotterdam
VREEMD OF VERDACHT? 4. Het filter van Linda de Mol in 'Gooische Vrouwen'
VREEMD OF VERDACHT? 5. Dick Schoof en Adriaan van Bassie en Adriaan zijn nog nooit in één ruimte samen geweest
VREEMD OF VERDACHT? 6. Een appje van Rutger Groot Wassink 'ik ben op vakantie en slecht bereikbaar'
VREEMD OF VERDACHT? 7. Je krijgt de geweldige kans om voor slechts 500 dirham een unieke AI app om je netwerk uit te breiden te downloaden
Internationale gemeenschap geschokt door Telegraafbericht over personeelsreisjes die (misschien) niet doorgaan vawege NAVO-top
Oekraïense Henk Vermeer gaat Kamervragen stellen
Je hebt dingen die erg zijn. Je hebt dingen die verschrikkelijk zijn. Je hebt dingen die afschuwelijk zijn. En je hebt dingen, waarvoor woorden tekort schieten. Alleen maar omdat Nederland zo nodig een NAVO-top moet organiseren zijn er allerlei personeelsreisjes die (misschien) niet doorgaan, omdat er te weinig vluchten van Schiphol kunnen vertrekken. De Telegraaf heeft zojuist een premium artikel gepubliceerd over deze toestand, waarmee het een kwestie van tijd is voordat Elon Musk hier lucht van krijgt en Nederland internationaal een pleefiguur slaat. "Vanaf 21 juni is er gedurende zes dagen circa 30% minder luchtverkeer op Schiphol, waardoor vliegmaatschappijen vluchten moeten schrappen. „Deze timing valt ongelukkig samen met een van de drukste periodes van het jaar voor de zakelijke groepsreisbranche, omdat het na Pinksteren en Vaderdag valt, maar nog net voor de zomervakantie". In Syrië zou de nieuwe ministersploeg al bezig zijn met een inzamelingsactie voor de zakelijke groepsreisbranche in Nederland en Oekraïense soldaten kunnen eindelijk hun eigen leed relativeren door even te denken aan Tineke die nu misschien de teamindeling voor de kennismakingsspelletjes bij Accounting helemaal voor niets heeft gemaakt. Uiteindelijk zijn we allemaal mensen, die er gewoon een keer tussenuit willen met de collega's en dat dat (misschien) niet door kan gaan, lijkt ons reden genoeg om het Nederlandse lidmaatschap van de NAVO te heroverwegen. Zoals Churchill het stelde: "If we cannot save the zakelijke groepsreisbranche, then what are we fighting for?" Dick Schoof doe iets man.
WERK! Gemeente Zeist zoekt nieuwe communicatie-adviseur voor burgemeester
Uitdagende functie!
Ben jij of ken jij die enthousiaste collega die er zijn/haar/x hand niet voor omdraait om onder tijdsdruk accurate teksten te leveren die burgemeester Joyce Langenacker op de website van de gemeente Zeist kan zetten? Dan zijn wij op zoek naar jou! Je bent stressbestendig, taalvaardig en begrijpt dat je na een dodelijke steekpartij door een patiënt van faalkliniek Fivoor met een gedegen tekst moet komen die niet de zinsnede "Voor Den Dolder opent dit oude wonden" bevat. Dat is echt het enige vereiste eigenlijk. Dat je snapt: steekpartij, 76-jarige overleden, oude wonden, ongelukkige beeldspraak, niet doen.
PS Bent u de communicatiemedewerker die dit persbericht heeft geschreven? Komt u eens langs op de redactie
PPS Het zal je burgemeester zijn hee
Hee. Wilders cancelt WEF-tripje minister Dirk Beljaarts van Economische Zaken
Mag ook niks meer
Mocht er later deze maand op het World Economic Forum in Davos een wereldwijde samenzwering worden gesmeed om een nieuw virus te verzinnen dat de mensheid in de greep van het internationale grootkapitaal houdt, dan doet minister Beljaarts van Economische Zaken daar niet aan mee. Dat heeft Geert Wilders zojuist gemeld op Twitter en we weten allemaal hoe het gaat bij de PVV: als Geert Wilders zegt dat de zon weer gaat schijnen, dan gáát de zon weer schijnen en als Geert Wilders zegt dat Dirk Beljaarts niet naar het World Economic Forum gaat, dan gáát Dirk Beljaarts niet naar het World Economic Forum. Wij zijn wel benieuwd of Dirk Beljaarts met een smoes gaat komen waarom hij niet naar het World Economic Forum gaat (dat was hij namelijk wel van plan) terwijl iedereen weet dat dit EEN VENLOOS COMPLOT is. Laat Henk Vermeer het niet horen.
Is dit ons land nog wel. Niet Mohammed, maar Noah populairste jongensnaam van 2024
Het is weer 2019, maar dan veel erger
Ho stop ho. Hier op GSHQ wilde Mosterd eigenlijk weer zijn jaarlijkse ongefundeerde, tendentieuze en nodeloos kwetsende huuu Mohammed populairste babynaam topic copy pasten maar DIT GAAT FOUT mensen. De naam Noah is namelijk wéér de populairste babynaam en het houdt maar niet op. Er komt een tsunami aan Noahs op ons af. Het is niet zo erg als in recordjaar 2021, maar wel bijna net zo erg. 922 keer Noah. Dat is niet alleen een stuk meer dan de populairste meisjesnaam (657 keer Emma, ouders van meisjes doen kennelijk wél hun best), maar ook een stuk meer dan in 2019, en toen waren er al heel veel Noahs, namelijk 785. En het is dus Noah. Een naam voor mensen die denken 'ja ik ga mijn kind geen afgezaagde naam geven zoals Jantje Keesje of Pietje ik bedenk wat origineels namelijk Noah' PRECIES NET ZO ORIGINEEL ALS 921 ANDERE STELLETJES. Gefeliciteerd. Gerrit Komrij zat er naast. Morgen heten we niet allemaal Ali, morgen heten we allemaal Noah. Wat een land.
Zelf checken? HIerrr
Proosten op de principiële nieuwe baan van Rosanne 'Principe' Hertzberger in het Stamcafé
Ze zeiden dat ze een principieel Kamerlid wilden, we gaven onszelf een nieuw baantje bij het wetenschappelijk bureau.
Even een wetenschappelijk hypothetische kwestie: stel, iemand stapt om principiële redenen uit een Tweede Kamerfractie. Stel hoor. Dan heeft die iemand dus andere principes, dan mensen die niet uit die Tweede Kamerfractie stappen, omdat er volgens hen geen sprake is van racisme in het kabinet. En ook andere principes dan mensen die in een kabinet blijven zitten, omdat er volgens hen geen sprake is van racisme in het kabinet. En ook andere principes dan voorlichters, die aan journalisten vertelden dat er sprake was van racisme in het kabinet, omdat ze dat van journalisten hadden gehoord. Stel nou, dat zo iemand gaat werken voor een wetenschappelijk bureau waarvan de topman juist om principiële redenen is opgestapt, en waar dus alleen nog maar medewerkers zitten die juist niet om principiële redenen zijn opgestapt? Wie heeft er dan eigenlijk de minste principes? Degene die voor dat wetenschappelijk bureau gaat werken? Of degenen bij dat wetenschappelijk bureau, dat werkt voor een fractie met andere principes dan die iemand, bewindspersonen met andere principes dan die iemand en voorlichters met andere principes dan die iemand, dat die iemand aanneemt?
Interessante principiële materie dunkt ons, en misschien een mooi onderwerp voor de eerste bijdrage van medewerker dr. R. Hertzberger van het met belastinggeld betaalde wetenschappelijk instituut van Nieuw Sociaal Arbeids Contract (tenminste, als ze niet alsnog opstapt na de volgende rijsttafel). Bespiegelingen mogen in het Stamcafé, zolang u tenminste onze adverteerders niet belt.

