achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Ronaldo

DOGE Klever schrapt ontwikkelingshulp voor gendergelijkheid, onderwijs en klimaat

En we gaan het weghalen bij... ontwikkelingshulp!

Slecht nieuws voor de Postcodeloterij. Frits Bolkestein is nog niet het hoekie om of er is eindelijk een kabinet dat geld gaat weghalen bij ontwikkelingssamenwerking, om er de btw-korting op cultuur mee te betalen. Minister Klever van Ontwikkelingshulp, die nog altijd antwoord weigert op vragen over waarom zij de ontwikkeling van haar dochter hielp middels een goed betaalde functie bij een publieke omroep (hoe is het daar eigenlijk mee), kondigt vandaag aan dat er minder geld gaat naar "gendergelijkheid, beroeps- en hoger onderwijs, sport en cultuur" en "klimaat, het maatschappelijk middenveld en VN-organisaties." De NPO krijgt nog altijd honderden miljoenen van dit kabinet.

50 shotjes op Katja Schuurman in het Stamcafé

Cheers

Vroeger, lang geleden, toen was Katja Schuurman echt een lekker wijf. En het mooie is, dat is ze nog steeds. Gefeliciteerd Katja. En laat de auto maar staan vanavond.

Mooi zo. "Door ongezonde leefstijl stagneert de levensverwachting, ook in Nederland"

Leuke dingen moeten dood

OH NEE. De levensverwachting stijgt niet meer zoveel als vroeger. Wat verschrikkelijk. Nu worden we niet allemaal 83,3 in plaats van 83,1 en houden de pensioenfondsen gewoon genoeg geld over zodat ze niet in Tesla, Google en Facebook hoeven te investeren. U zit maar te vreten, te zuipen en te roken terwijl u gewoon moet doen wat Big Age verzonnen heeft, namelijk lang en ongelukkig leven. Zolang er maar nergens op de wereld mensen zijn die een sigaretje met een frietje met een borreltje belangrijker vinden dan het meten van de nachtelijke erecties van je eigen kinderen. Lekker gewerkt, pikken van de NOS.

War on Gezelligheid

LIVE. Gaat de Tweede Kamer ons genezen van de homo's?

(Spoiler: nee)

Het zit dus zo: van de VVD, D66, SP, PvdD en GroenLinks-PvdA moet homoconversietherapie (verzameld werk Georgina Verbaan in de Playboy lezen, leuke dingen doen met vrienden, voetbal kijken, niet luisteren als een vrouw vertelt wat haar echt dwarszit, dingen met elektrische zagen, kijken naar dingen met elektrische zagen en een beetje knikken, pingpong, geen idee, red.) verboden worden, maar volgens de Raad van State en CDA en NSC is het thans voorliggende wetsvoorstel niet zorgvuldig. Dus nou gaat het hele feest niet door en kunnen homo's alsnog worden genezen van hun duivelse kwaal, namelijk zichzelf. Nou ja. Niet echt natuurlijk. Want homoconversietherapie is een beetje hetzelfde als Loek Hermans in een raad van toezicht. Het werkt niet. Maar die wet dus ook niet. Of wel. Of niet. Of wel. Debat! Na de breek.

Van Weel en Faber: 'GRENZEN DICHT voor haatbaarden Ramadan Expo 2025 in Utrecht'

Je mag ook niks meer

Zoek de verschillen

'Mijn tweet klopt'

Flinke tik voor de vrijheid van religie in Nederlandje. Ministers David van Weel en Marjolein Faber twitteren (beiden in eigen stijl) zojuist dat Ali Hammuda, Abu Bakr Zoud en Mohammed Hijab (de achternaam, niet het kledingstuk) NICHT ERWÜNSCHT zijn in Nederland. Je mag dus niet eens meer zeggen dat er op het Nova-festival in Israël niemand is afgeslacht, je kanker aan je anus krijgt van homoseksualiteit en/of seks met jonge meisjes is toegestaan, zolang ze maar brede heupen en grote tieten hebben. Misschien kan de Ramadan Expo 2025 in Utrecht de Meiden van Halal of een andere leuke vervangende act bellen.
UPDATE: Man (20) aangehouden in Rotterdam op verdenking van deelname aan een terroristische organisatie, zou jihadistisch gedachtegoed hebben verheerlijkt

Gaat: niet door

Wat heeft DE TELEGRAAF tegen WINTERSPORT?

Linktipper stelt alleen maar vragen

LINKTIP INBOX GEENSTIJL

Eerlijk is eerlijk, zo hadden wij er nog niet naar gekeken. Even 'wintersport' zoeken in het Telegraaf archief:

Frontpage

Archief

QUIZ. Wie zei dit en in welk medium?

Wij stellen alleen maar vragen

A) Kerkvader Augustinus in zijn Confessiones
B) Frits Bolkestein in De Groene Amsterdammer
C) Ewald Engelen in De Groene Amsterdammer
D) Adolf Hitler in Der Stürmer
E) Professor Zonnebloem in Kuifje en De Radicaal-Rechtse Wind
F) Elon Musk in een quotetweet van een of andere mafklapper
G) Jan R. in De Andere K.
H) Anders, namelijk...

Volkskrantcolumnist stelt alleen maar vragen

Juist géén complotdenken dit

We gaan het één keer uitleggen. Deze column van Peter Middendorp in de Volkskrant (de krant die niet meer op X zit vanwege alle complotdenkers daar) is géén voorbeeld van complotdenken. Juist niet. Ten eerste is Peter Middendorp een bekende schrijver met diverse romans op zijn naam, niet een of andere omhooggevallen frietbakker zoals Leon de Winter van de Telegraaf (fout in de oorlog, wist u dat? Toevallig hè) die wekelijks lukraak op mag schrijven wat hij nou weer in zijn dikke duim tegenkomt. En zou een complotdenker over zichzelf schrijven "Of begin ik nu ook al in complotten te geloven?"? Natuurlijk niet. Peter Middendorp gebruikt de literaire techniek van het flirten met complotdenken, hij speelt een geraffineerd spel met feit, fictie en fantasie, dat snapt de Volkskrantlezer heus wel. Bovendien heeft hij ook betrouwbare bronnen, zoals Der Spiegel. En daarnaast is het echt niet zo gek te denken dat Rusland achter die aanslag door een Allahu akbar roepende Afghaan in München zit. Het is immers wel heel erg toevallig dat die aanslag net vlak voor de verkiezingen plaatsvond, niet? De afgelopen jaren ging er in Duitsland nooit iets fout met Afghanen of met Syriërs, het ging daar juist ontzettend goed met Afghanen en Syriërs, alle Duitsers zijn ontzettend blij met Afghanen en Syriërs, nou ja behalve sommige Duitsers dan, maar dat zijn nou net de Duitsers die in extreem-rechtse complotten geloven, en niet mensen zoals Peter Middendorp, die aan De Goede Kant Van De Geschiedenis staan en nooit te beroerd zijn om vragen te stellen over dingen die wel erg toevallig zijn. Bovendien. We moeten júíst vragen stellen, júíst nieuwsgierig blijven. Anders nemen de reptielen het over.

GSTV. Den Haag waarschuwt Trump voor de laatste keer in het Stamcafé

Of anders...

Wie ar verrie smart piepel joe noo. De hele wereld kijkt naar Riyad, en ondertussen kijken we in Den Haag naar onze eigen navel. Wat gaat Nederland doen aan al dat gedoe in Oekraïne? Nou, we gaan misschien mogelijk eventueel Nederlandse troepen sturen naar een nog niet opgerichte vredesmacht die een nog niet uitonderhandelde vrede moet gaan waarborgen. Dus hee. In het Stamcafé staat GSTV op groot scherm, maar u mag ook doorschakelen naar het restje van het debat. Op de vrede.

LIVE. Feyenoord in Milaan voor Europabeker

DE CHAAAAMPIOOOONS

Daar was ie vorige week. Vlug als kwik, de held, de schrik van Kyle Walker en de rest van AC Milan: Igor Paixão. Dankzij hem slaagde Pascal Bosschaart er als eerste trainer in de geschiedenis in om in één week niet alleen van AC Milan te winnen, maar ook een puntje te halen uit bij de NOAD ADVENDO Combinatie. En vanavond mag Feyenoord dus proberen bij de beste 16 clubs van Europa te komen zonder Timber, zonder Hwang, zonder Ueda (ja okee), zonder Bijlow, zonder Trauner, zonder Nieuwekoop, zonder Zerrouki, zonder Nadje, zonder Lotomba en zonder Carranza. Maar. Mét Paixão. 
WEET U DE UITSLAG AL? Klik op deze saleslink dan
O O 1-0: eerste minuut door Gimenez
ROOD: Voor Hernandez na tweede geel voor een schwalbe, HET KAN WEER/NOG
JAAAAAA: 1-1! Carranza, toch fit genoeg om in te vallen, maakt 'm uit een voorzet van Bueno

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.