Popcorn, chips, nootjes, bier, leverworst, alles: Jan Slagter op oorlogspad tegen NPO-baas Leeflang
Genieten
Dit is: geweldig. Afgelopen vrijdag meldde het AD opeens dat Frederieke Leeflang (belichaamt alles wat er mis is met de NPO) zélf onder vuur ligt vanwege mogelijk grensoverschrijdend gedrag. En nu ruikt Jan Slagter (Jan Slagter!) zijn kans. Jan Slagter, die normaal altijd iedereen die van grensoverschrijdend gedrag wordt beschuldigd verdedigt, zat gisteren bij Renze om Frederieke Leeflang aan te vallen, Jan Slagter staat vandaag bij RTL Boulevard om Frederieke Leeflang aan te vallen en weet u wat nog het mooiste van dit alles is? Jan Slagter heeft volkomen gelijk! Pak aan Leeflang! Is er eindelijk iemand die Hilversum van binnenuit gaat slopen, is het Jan Slagter. Schitterend schitterend schitterend.
UPDATE - Hamer slaat: 'Minister moet in gesprek met toezichthouder publieke omroep na klachten over NPO-baas Leeflang'
Rechtbank Amsterdam doet aangifte tegen doxing rechter die haatbaarden toeliet in NL
Nieuws uit de rechtsstaat
Er kunnen drie dingen tegelijk waar zijn. Ding 1. Als een rechter (die gewoon met naam en toenaam wordt genoemd omdat we in dit land nu eenmaal openbare rechtspraak hebben) een controversiële uitspraak doet, dan is het niet gek dat er gekeken wordt naar eerdere uitspraken die hij heeft gedaan en publieke commentaren die zijn vrouw op een publiek sociaal medium heeft gegeven. Ding 2. Een hooivorkbrigade die losgaat op sociale media door een foto van die rechter met de naam van zijn vrouw en de boodschap 'dit is een foute' te verspreiden is naar en gevaarlijk, en negeert bovendien dat het er verdomd veel op lijkt dat ministers Van Weel en Faber hun huiswerk niet echt goed hadden gedaan. Ding 3. De rechtspraak moet heel erg voorzichtig zijn met het aanpakken van kritiek op de rechtspraak omdat de rechtspraak nu eenmaal gaat over het aanpakken van kritiek op de rechtspraak.
PS: Sherlocks die de naam van de rechter en zijn vrouw onder dit topic noemen, worden weggejorist
Was wel gezellig
Druktemaker Massih Hutak vindt 'zogenaamde uitgebreide ceremonies Hamas' wel meevallen
Het nieuws van alle kanten
Dat kan natuurlijk ook. Dat je die ceremonies van Hamas ziet en denkt: wat is daar nou erg aan, het is toch juist leuk dat gevangengenomen soldaten verplicht moeten kijken naar drie gevangenen die wel na 500 dagen worden vrijgelaten terwijl ze Hamas-strijders op hun voorhoofd kussen en het is juist gezellig om een publiek feestje te vieren bij overdracht van kinderlijken, en ach, tja, twee lichamen verwisselen, dat kan de beste overkomen, wat flauw van die Israëliërs dat ze nu wachten met het vrijlaten van 602 gevangenen. En dan neem je dus de term "zogenaamde uitgebreide ceremonies van Hamas" in de mond, en suggereer je dat het idee dat dit soort mensonterende shit mensonterend is, alleen maar komt door de "uiterst zorgvuldige zionistische lobby", vergelijk je Israël nog even met nazi-Duitsland en eindig je je column op Radio 1 met de (niet overbodige) mededeling dat je 7 oktober heus wel veroordeelt. Lekker gewerkt, Massih Hutak.
ONDERTUSSEN: Rijden Israëlische tanks de Westelijke Jordaanoever in na deze (mislukte) aanslag
STATEMENT. Deze Nederlandse partijen zijn voor Oekraïne
Partijen, die partij kiezen
Precies drie jaar geleden begon Poetin zijn agressieoorlog tegen Oekraïne, een oorlog die tot op de dag van vandaag talloze levens verwoest. Het is belangrijker dan ooit om solidair te blijven met het Oekraïense volk, in het belang van zowel Oekraïne als onze eigen veiligheid.
— Volt Nederland (@voltnederland.org) 24 februari 2025 om 11:01
[image or embed]
Het is vandaag drie jaar geleden dat Rusland Oekraïne binnenviel (how it started, how it's going), reden voor het X BlueSky-account van Volt om een plaatje te maken met welke partijen allemaal ook nog voor Oekraïne zijn. Handig overzicht!
WEL op het bondgenoten-appje van Laurens cs. gereageerd: GroenLinks-PvdA, VVD, D66, CDA, PvdD, SGP, ChristenUnie, VOLT en JA21.
NIET: PVV, NSC (deelt wél deze tweet van Omtzigt), BBB, SP, DENK en FvD
Nu al zin in uitlegtweetje van Lientje!
UPDATE: Zuinig Oekraïens vlaggetje van BBB
UPDATE: Lang uitlegverhaal van NSC: "Nieuw Sociaal Contract staat achter Oekraine en achter de strekking van de Oekraïne-verklaring van de gezamenlijke partijen. Dat wij deze niet ondertekend hebben is omdat er staat: "Voor het eerst in lange tijd is Europa volledig op zichzelf aangewezen voor zijn veiligheid." Daarmee zouden we ons al neerleggen bij een volledige terugtrekkende beweging van de VS. We houden zeker rekening met een forse terugtrekkende beweging, maar wij zien de VS nog steeds als NAVO bondgenoot, zien dat zij troepen houden op het Europese continent en dat gisteren ook aan Polen bevestigd hebben en rekenen op de veiligheidsgaranties (atoomparaplu). Wel vinden wij dat wij onszelf veel beter moeten voorbereiden op een veel grotere Europese rol." Okee
UPDATE: Wilders twittert: "Drie jaar na de illegale inval van de Russische agressor in de soevereine staat Oekraïne hoop ik dat er nu snel vrede wordt gesloten en het Oekraïense volk weer in vrijheid en veiligheid kan leven. (Oekraïens vlaggetje)"
ZoekZoek. Geblurde meisjes die twee dierbare vriendinnen bewusteloos mepten in de metro
Herkenbaar!
Op dinsdag 21 januari zijn twee dierbare vriendinnen ernstig lastig gevallen door een groepje Mensen van Blur in de metro. Aangifte doen natuurlijk volstrekt zinloos, maar nu is de politie toch naar ze op zoek. "Daarna schopt en slaat het duo haar totdat ze bewusteloos raakt. Haar vriendin die wil helpen wordt ook mishandeld en verliest eveneens het bewustzijn." Dus kent u of bent u deze meisjes (en/of de tevens geblurde jongen na de breek) neemt u dan contact op met de politie.
Musk zegt: 'kettingzaag voor bureaucratie'. NOS vertaalt: 'kettingzaag voor democratie'
Kettingzaag in de NOS-bureaucratie!!!
Dat krijg je er nou van. Omdat een briesende Giselle van niks-Cann vorige week een mailtje heeft gestuurd naar alle NOS-ondertitelaars met WAT HEBBEN JULLIE DE AFGELOPEN WEEK GEDAAN VIJF BULLETPOINTS STELLETJE STUKKELS heeft iedereen die wel iets kan ontslag genomen, en waren er alleen nog maar aan de UvA opgeleide buitenlandredacteuren overgebleven voor de vertalingen. En zo wordt 'de kettingzaag in de bureaucratie' opeens 'de kettingzaag in de democratie' en kan iedereen (wij ook weer) het hebben over de prutsers van de NOS in plaats van over de prutsers aan het hoofd van de Amerikaanse regering die serieus denken dat dit soort kleutermanagementtechnieken voor een efficiëntere overheid gaan zorgen.
FUCK JOOST KLEIN
Ja nou weten we het wel
Ja Europapa is nog steeds een banger en ja we waren allemaal boos op de EBU toen Joost Klein werd gediskwalificeerd en ja dat onderzoek van het Zweedse OM is een totale farce maar tering jantje Joost Klein hou er gewoon eens over op. Als je aan een wedstrijdje meedoet, moet je je aan de regeltjes van dat wedstrijdje houden, en als het echt zo verschrikkelijk is geweest wat de EBU heeft gedaan, dan moet je uitleggen wat er nou precies zo verschrikkelijk is in plaats van Fuck the EBU 'zingen' als een hyperventilerende Corny Maas. Fuck Joost Klein man.
Steve Bannon pleit voor derde ambtstermijn Trump, eindigt speech met """Romeinse groet"""
De zone is wel vrij vol met shit
Mocht het nog onduidelijk zijn uit welke wind de hoek waait, dan heeft Steve Bannon, bekend van internet, dat tijdens onderstaande speech op "conservatieve" (er is bijna niets meer conservatief aan deze lui) inteeltbijeenkomst CPAC, waarin hij pleitte voor een derde, ongrondwettelijke, termijn voor Trump. Ondertussen laat keizer Musk duidelijker en duidelijker zien wat voor kleren hij aan heeft, door zich als een kneus te gedragen in een fittie met een astronaut, en door deze openlijke oproep tot sabotage van het door hemzelf keer op keer geprezen Community Notes systeem, omdat de waarheid hem niet aanstaat en hij verkiezingen eist in een land in oorlog. Als kers op de taart is vice-president JD Vance aan het ruziën met Niall Ferguson (man van) over het geopolitieke geklooi van zijn baas. En dan was er dus nog het einde van Bannons speech (clipje hierboven), met een """Romeinse groet""" die een stuk minder onhandig oogde dan die van Musk. Aha, de Romeinse groet, bekend van de Romeinen Nazi's.
Complete speech
Erasmusschutter Fouad Lakhlili krijgt levenslang
Oh ja deze vuilniszak moest ook nog mee
Fouad Lakhlili, de totale gek die in Rotterdam drie mensen doodschoot uit frustratie over het feit dat hij psychisch niet in staat werd geacht te functioneren als arts (een: terechte constatering) heeft net gehoord hoe lang hij de cel in moet: levenslang. En nu maar hopen dat levenslang ook echt levenslang blijft.
UITSPRAAK & PERSBERICHT: Daarrr

