Vijf Porsches 911 die beter zijn dan de nieuwe
Heugelijk nieuws in autopornoland. Porsche heeft de nieuwe 911 onthuld en die ziet er precies zo uit als de vorige.
PC Hooft-diggers en autoliefhebbers zullen meteen zien dat dit een compleet nieuwe 911 is. Met bredere schouders, groter lichtmetaal, meer pk's en een dikke lichtbalk in de derrière. Tegelijkertijd is de rubberentegelmentaliteit sterk toegenomen met de optionele WET-modus die water detecteert en de auto daarop instelt, evenals de warmtedetectiecamera's waarmee je diep in de nacht kan kijken. Ja, zelfs fatsoenlijk doodgaan in een eenzijdig ongeval wordt ons anno 2018 al bemoeilijkt. Omdat we fan zijn van oud spul, en de 911 een belachelijk dure maar waardevaste investering is, hebben we na de lees verder vijf stijlvolle alternatieven voor de nieuwe 911 (992).
**5. Ongeveer alles van Singer
**Restauratiebedrijf Singer kijkt naar alle generaties 911, kiest daaruit de beste elementen en laat dit alles samenkomen in een ZGAN klassieker die beter klinkt en voelt dan wat ze zelf bouwen daar in Zuffenhausen. Achterlijk duur spul, maar als u de kans krijgt om een berg zwart geld weg te zetten, doe het dan in zo'n juweeltje (meer bij Jay Leno).
**4. Porsche 911 Carrera RS 3.0 uit 1974
**Een doorontwikkeling van de Carrera RS 2.7. Een homologatie-modelletje om de raceversie goedgekeurd te krijgen. Een zescilinder jongensdroom op Fuchs-wielen. Kosten: noordelijk van een miljoen. Maar hierin bochtjes nemen is wel het teken dat u leeft en geen bankaardappel met zuur bankwijf bent geworden. Wel een beetje ambitieus blijven hè.
**3. Porsche 911 R
**De Porsche 911 GT3 van de vorige generatie, maar dan met 4,0 in plaats van 3,8 liter motorinhoud. Ook de PDK-versnellingsbak (de Rob Jetten onder de automaten) werd omgeruild voor een oudschoolse handbak. Niet dat dat beter is ofzo, Duitse automatisering is immers vrij efficiënt, maar zelf schakelen in een opgevoerde 911 is toch een beetje alsof je terug in de tijd gaat en je hand op Norma Jeane Mortensons achterwerk mag leggen, qua gevoel.
**2. Alles van de 996-generatie
**Bijna alles aan de Porsche 996 was volkomen kut. Onooglijke koplampen, goedkope materialen, geen luchtgekoelde blokjes meer en hadden we al iets gezegd over die oogherpes-veroorzakende koplampen? Begeef u een keer onder Porsche-liefhebbers en u zult merken: het is hip om de 996 te haten en daarom zijn ze relatief goedkoop. U bent gelukkig een GeenStijl-lezer en u geeft niet om vooroordelen. Dit betekent dat u voor een prikkie al een 996 kunt bezitten. Want het mooie is: hij rijdt wel gewoon als een 911. Dus met fantastische wegligging en in tegenstelling tot Zuid-Europese meuk gaat het niet spontaan stuk. Meer argumenten hier.
**1. De eerste generatie Porsche 911 S
**Dit was de eerste keer dat de Duitsers een sportversie van de 911 maakten. Motorvermogen ging van 130 pk naar 160 pk, de remmen remden beter en de Fuchs-velg deed zijn intrede. Sindsdien is het in algemene zin toch allemaal bergafwaarts gegaan dus een terechte nummer 1 wat ons betreft, einde discussie.
Aanvullingen mogen in de comments.
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
BRUUT! Hoe de Porsche Taycan gemaakt wordt
Lekker. Een klein half uur moddervette Manufacturing Porn!
Autoshow Genève. U MOET KIEZEN
Beroemde autoshow begonnen. Maar welke zou u doen?
Maar wat is eigenlijk de ideale wintersportauto?
Hehe, wintersport. Lekker de boel de boel, met de auto heen en met het vliegtuig terug. Leuk man.