achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Ronaldo

EXCLUSIEF. Dit las Den Haag in de herfstvakantie

Ah, de herfst, tijd van bezinning!

Bouw ligt plat, zorg is een puinhoop, alle leraren zijn op, er is nooit meer een leuke film op tv en de boze boeren worden alsmaar bozer. Ideaal moment voor politiek Den Haag om tijdens het herfstreces eens even lekker te ontspannen met een boek op schoot. En het leuke is: met al die boeken die je tegenwoordig kunt kopen is er voor elk wat wils. De een leest dit, de ander leest weer dat. Maar wat lezen onze hoge heren in Den Haag? Antwoorden na de breek!

Jaap Stam gekapt als trainer van Feyenoord

Gestopt met verliezen

Jaap Stam is gestopt als trainer van het slechtste Feyenoord sinds eigenlijk niet zo heel lang geleden. Bolleboos Stam heeft geen zin meer om leiding te geven aan de selectie vol volleyballers, houten klazen en ziekenhuisvoetballers. Natuurlijk wordt Feyenoord nu niet opeens kampioen, maar ze hebben tenminste niet meer Jaap Stam als trainer. Die heeft in zijn korte en volstrekt niet indrukwekkende carrière er nooit blijk van gegeven dat hij een elftal beter kan maken en mocht eigenlijk alleen maar trainer van Feyenoord worden omdat hij Jaap Stam heet. Ondertussen is er ook geen technisch directeur en geen algemeen directeur meer, dus verder gaat alles goed in 010. Revolutionair idee: misschien moet er een keer bij Feyenoord iemand als trainer worden aangesteld omdat hij goed is in trainer zijn. Zal wel Dirk Kuyt worden dus.

Heethoofden steken om zich heen in Amsterdam

Gisteren een bakfietsvader, vandaag een Roemeen

BELANGRIJKE WAARSCHUWING voor ballonnen en iedereen anders die liever niet lek gestoken wordt: MIJD AMSTERDAM. De steekpartij op de Dam met een op de scooter wegvluchtende dader van gisteravond was namelijk geen afrekening in het criminele circuit. Nee, een een opgefokt scooterklootzakje ging na een verkeersruzie een 53-jarige bakfietsvader voor de ogen van diens vrouw en kinderen met een mes te lijf. En nu is er op het Orlyplein ook nog een Roemeense buspassagier in zijn arm gestoken. Ga dus bij het naderen van de Ring A10 direct rechtsomkeert, haal niet in, en probeer de Amsterdammers met lichtsignalen te waarschuwen. Dit gaat fout. 
UPDATE: Signalement Damsteker: "Man, Tussen de 20 – 35 jaar oud, Licht getinte huidskleur, Droeg een zwarte jas, Reed op een zwarte scooter en had een helm op"

Zucht. Toeslagenbeerput Snel (D66) nog dieper

Snel weg!

Beste staatssecretaris Menno Snel. Zolang u zich met halve toezeggingen en hele leugens van de toeslagenaffaire probeert af te maken. Zolang u godbetert worstenfabrikant Piet Hein Donner de commissie laat leiden die onderzoek doet naar de misstanden. Zolang er dus iedere keer weer rotnieuws over die schandalige aanpak van onschuldige toeslagontvangers naar buiten komt, zoals nu over nog veel meer door de Belastingdienst gedupeerde ouders. Zolang de fractievoorzitter van uw partij (D66) liever zijn brillenglazen controleert dan de regering. Zo lang blijft al dat rotnieuws op u afstralen. Want u bent verantwoordelijk voor die boevenbende, die willens en wetens wetten overtrad, rechters (en Volkskrantvrouwtjes) om de tuin leidde en mensenlevens letterlijk kapotmaakte. Neem die verantwoordelijkheid. Ga dan.

Remkes draait over zware voertuigen Malieveld

En GeenStijl had gelijk

Een amateuristisch communicatie-trucje is in het gezicht van de gemeente Den Haag ontploft. Burgemeester Johan Remkes neemt vandaag het persbericht van de gemeente over 'zware voertuigen' keihard terug. Verschillende media (waaronder de factcheckers van NU.nl) concludeerden op basis van dat persbericht dat het dak van de parkeergarage de trekkers op het Malieveld niet aankon. GeenStijl legde eergisteren al uit dat daar niets van klopt, maar nu schrijft Remkes dat ook het verbod op andere zware voertuigen uit een dikke communicatieduim was gezogen. Kan hij meteen op zoek naar een nieuwe voorlichter. Misschien natuurtalent Henkie Bres eens polsen?

Rechtbank Rotterdam laat Robert Bas vrij

Was dat nou zo moeilijk?

De meervoudige kamer van de rechtbank Rotterdam heeft zojuist de kapitale blunder van de rechter-commissaris dhr. mr. J.B. Smits een klein beetje hersteld. NOS-journalist Robert Bas, die gisteren gevangen werd gezet, is weer vrij. Maar de deuk in de Nederlandse rechtsstaat blijft. Want in een vrij land haalt een rechter het niet in zijn botte kop om een journalist gevangen te zetten omdat die weigert informatie over zijn bron te geven. Als je dat wel doet, ben je een vijand van de vrije pers. In een fatsoenlijke samenleving hebben zulke rechters geen recht van rechtspreken. Dus communicatie-adviseurs van de rechtbank Rotterdam (nu wel voorbereid), kom maar door met dat persbericht over een ontslagen rechter. Oh wacht...

Boeren piswoest op zuivelsector. FDF verspreidt dreigbrief, trekkers blokkeren FrieslandCampina

Wordt een beetje een beestenboel zo

De boerenactievoerders van FDF zijn piswoest op de zuivelindustrie. Volgens een persbericht op de FDF-site bereiden FrieslandCampina en ZuivelNL/NZO een desastreus plan voor om de stikstofcrisis op te lossen. Het zou voor boeren ongunstig uitpakken omdat ze dan allemaal nieuwe vergunningen aan moeten vragen. Nu dreigt FDF elf met naam en toenaam genoemde vertegenwoordigers van die organisaties (en van LTO) met 'harde acties'. Van dat soort dreigementen komt een beetje een onwelriekende mestgeur, vandaar dat Bart van Kemp van Agractie (dat door FDF wel in het persbericht wordt genoemd) tegen het AD op de rem van zijn trekker trapt. ""Wij hebben hier als Agractie niets mee te maken, daar laten we het bij’’, aldus woordvoerder Bart Kemp. Hij laat in het midden of zijn organisatie het protest tegen het stikstofplan steunt. Ook heeft Kemp geen mening over de oproep om bestuurders uit de zuivelsector zoveel mogelijk persoonlijk te benaderen." Ondertussen zijn de acties al begonnen, en hebben een aantal boze boeren het parkeerterrein (en de voordeur) van FrieslandCampina in Amersfoort geblokkeerd. FrieslandCampina meldt aan RTV Oost dat er nog geen helemaal geen plan naar Den Haag is gestuurd. Wordt vervolgd.

Nou nou nou

Nou nou nou

Nou nou nou

LIVE. Rechtszaak over gijzeling Robert Bas (NOS)

ZONDER PERS ERBIJ

Het is heel simpel. Journalisten zijn geen agenten. Dus als een journalist iets te weten komt (en het is niet de exacte locatie van een bom die over exact 143 minuten afgaat op het Binnnehof) mag hij zelf bepalen hoe hij dat naar buiten brengt, zeker als hij dat moet doen om zijn bron te beschermen. Rechter dhr. mr. J.B. Smits, die besloot NOS'er Robert Bas te gijzelen, is dus een ongelofelijke prutser alsook tevens een vijand van het volk in het algemeen en de vrije pers in het bijzonder. Maar gelukkig zijn ze zich bij de rechtbank Rotterdam gisteren ook een magistratenhoedje geschrokken en gaat de meervoudige kamer vandaag opnieuw naar de zaak van ROBERT BAS VERSUS BANANENREPUBLIEK NEDERLAND kijken. De rechtbank schaamt zich dood, dus de zaak vindt plaats achter gesloten deuren. Geen livetweets na de breek dus. #LaatBasVrij.
UPDATE: OM vindt dat Bas zich niet op verschoningsrecht mag beroepen, maar is toch tegen de gijzeling.
UPDATE: Mooi. Robert Bas vrij.

Rutte en Blok laten klokkenluider stikken

Minister legt unaniem aangenomen Kamermotie naast zich neer

Mark Rutte, premier van alle Nederlanders behalve van Roelie Post, de klokkenluidster die de klok luidde over ernstige kinderhandelpraktijken. Want de MinPres wast zijn handen in onschuld terwijl Stef Blok geen poot uitsteekt om Roelie te helpen in haar strijd tegen de Europese Commissie. Dit, terwijl de de Tweede Kamer daar in een unaniem (!) aangenomen motie om vroeg. Wij hebben altijd geleerd dat de regering moet doen wat de Tweede Kamer zegt, maar dat telt blijkbaar niet als ze geen zin hebben. "Minister Blok heeft de Permanente Vertegenwoordiging van Nederland bij de EU opdracht gegeven de in de Tweede Kamer levende zorgen over deze kwestie aan de Europese Commissie over te brengen" en dat is het dan. Met Roelie Post gaat het ondertussen steeds slechter. "Post heeft na het verwerpen van de motie door minister Blok weinig hoop meer op een goede afloop: "Ik lig nu op bed. Het is in mijn rug geschoten van de stress."" Verdomme regering. Regel dit nou gewoon.

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.