Pleuris breekt uit in Rutte 3 om burgerdodenbrief
"Zeven ministers al twee keer over vergaderd"
Het kabinet heeft opnieuw een uitstelbrief aan de Kamer gestuurd als antwoord op de vraag wie wat wanneer wist over de 70 burgerdoden in Irak. Dat komt omdat de pleuris is uitgebroken in de coalitie. Of, zoals minister Bijleveld het formuleert: "Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft een decentraal postennet met een gecompliceerde ICT-structuur. Daarnaast heeft het ministerie te maken met vele en snelle rotaties van personeel, zeker op hard-ship posten zoals Bagdad. Gezien het grote volume van de te doorzoeken centrale en decentrale bestanden en omwille van de eerder genoemde zorgvuldigheid is enige extra tijd benodigd."
Nee. Die blote jongen in die video is niet de Hitlergroetende FC Den Bosch supporter
Stop met linktippen en Whatsappen svp
Op het internet (oa het twitteraccount van de door de NPO doodgeknuffelde haatzaaier Rapper Appa) circuleert een filmpje van een jongen die met een vuurwapen bedreigd en vernederd wordt. Er wordt beweerd dat de jongen in dit filmpje dezelfde is als de jongen die tijdens de wedstrijd FC Den Bosch - Excelsior al dan niet (het lijkt er verdomd veel op, hij zegt zelf van niet) de Hitlergroet gemaakt zou hebben. Dat zou nogal toevallig zijn, want dat filmpje zagen we een paar weken geleden ook al zonder enige context opduiken. Daar hebben we toen niets mee gedaan, want dit soort filmpjes verspreiden is precies waar het tuig dat ze maakt op uit is. Doe daar niet aan mee. Punt. Uit.
UPDATE: Nou. Het OM is eruit hoor. Het was een wegwerpgebaar.
Extinction Rebellion-oprichter Roger Hallam ventileert onorthodoxe visie op de Holocaust
Volslagen onverwacht
De oprichter van Exctinction Rebellion Roger Hallam heeft niet alleen een hele interessante visie op de toekomst ('We gaan allemaal DEAUD'), hij kijkt ook op een bijzondere manier terug op het verleden. In een interview met het Duitse weekblad Die Zeit noemt Roger Hallam de Holocaust (bekend van tv) "just another fuckery in human history". U raadt het nooit, maar dergelijke uitspraken liggen bij onze Oosterburen nogal gevoelig. De Duitse Sturmabteilung van XR heeft zich dientengevolge van Hallam gedistantieerd. De Nederlandse blokkeerviezerds houden zich stil. Nu maar hopen dat ze zich de volgende keer niet aan een synagoge vastketenen.
VIDEO. Snackbarmedewerker Den Haag geeft zero fucks en smijt zoutbus in gezicht overvaller
Wie is hier nou de snackbar? Gij of ik?
Bericht aan alle overvallers van Nederland, en vooral aan alle overvallers van Den Haag: je moet niet fucken met Edsel van De Jong Snacks op de Erasmusweg. Dan smijt ie namelijk een zoutbus in je mik, zoals Edsel volgens de snackbar gisteravond bij de overvaller in deze video deed. "Wij zijn TROTS op onze HELD EDSEL die ons hiervoor speciaal al jaren helpt bij het afsluiten!! En wat een HELD! Welke lafaard doet dit terwijl wij ons de hele dag uit de naad werken om voor al onze klanten lekkere Dikke Kezen en patatjes te bakken?!?! We hebben nog betere beelden etc. ,omdat wij hele goede digitale camera’s hebben die heeft de politie nu!" De politie is op zoek naar een 18-jarige jongen met 'vermoedelijk' een donkere huidskleur. Zin in friet nu.
UPDATE: Edsel niet bang voor 'klootzak met nepdingetje'
Alles wat u dacht te weten, blijkt niet te kloppen
Geschokt, wij zijn het
Van nu af aan twijfelen wij aan alles. Draait de aarde om de zon? Is twee plus twee vier? Ben je snel beneden, als je van de trap af valt? Was de slag bij Nieuwpoort in 1600? Is Djibouti echt de hoofdstad van Djibouti? Kookt water bij 100 graden celsius? Bestaat Rob Jetten? Is het elke dag kinderdag? Stopt de Intercity tussen Schiphol en Venlo op station Helmond? Heeft een spin acht poten? Did Epstein not kill himself? Is je gulden op de markt een daalder waard? Krijg je groen als je blauw en geel mengt? Schiet Lucky Luke sneller dan zijn schaduw? Is de modulus van een complex getal gelijk aan de wortel uit de vermenigvuldiging van dat getal met zijn complex geconjugeerde? Wordt het na iedere maandag weer dinsdag? Blijft een pak melk langer goed als je het in de koelkast bewaart? Is de paus katholiek? Kun je uitrekenen hoe oud een hond is in mensenjaren door zijn leeftijd met zeven te vermenigvuldigen?
Politie houdt man aan 'die dreigde te schieten op buurt' in Nijmegen
U weet hoe dat tegenwoordig gaat bij meldingen
De politie in Nijmegen is uitgerukt voor een melding over een man die volgens de Gelderlander zou dreigen 'mensen in de buurt te beschieten'. De krant meldt dat de man volgens de melding een vuurwapen bij zich heeft en dat agenten ter plaatse kogelwerende vesten dragen. De omgeving is 'ruim afgezet'. De melding is gedaan vanuit Achter de Bank, waar een instelling is voor mensen met ernstige psychiatrische problemen. Later meer.
UPDATE 17u05: Via de Gelderlander: *"De politie brengt de situatie momenteel in kaart, agenten wachten vermoedelijk op een arrestatieteam met een onderhandelaar. Op straat is het rustig."
UPDATE 17u14: Een politiewoordvoerder bevestigt aan Omroep Gelderland dat het erop lijkt dat de man een patiënt uit de WoonZorg-instelling is.
*UPDATE 17u38: Volgens de Gelderlander is rond 17u30 een arrestatieteam gearriveerd.
UPDATE 18u09: Volgens Omroep Gelderland is ook bemiddelaar gearriveerd. De verslaggever ter plaatse werd *"door de politie te verstaan gegeven dat hij een beetje dekking moest zoeken achter een boom, omdat anders zijn veiligheid niet kon worden gegarandeerd."
*UPDATE 18u18: Ook De Gelderlander meldt dat de verdachte 'volgens ingewijden' een patiënt en bewoner van WoonZorgNet is.
UPDATE 18u36: Volgens De Gelderlander maakt de politie zich klaar voor een inval.
UPDATE 18u46: "Tien mannen met wapens en kogelwerende vesten gaan omstreeks 18.42 uur richting het pand."
UPDATE 18u51: De politie meldt dat de verdachte is aangehouden.
Henk Krol wint. Pensioenroof gaat maar door
OK boomer, you win
Hallo mensen die in 1985 zijn geboren. Stel, het is 2065. Je bent 80 jaar en je wilt nou eindelijk wel eens een keer met pensioen. Maar dat kan niet, want je pensioenfonds heeft geen geld meer in kas OMDAT NIEMAND OOIT DE PENSIOENEN DURFT TE KORTEN. Denk dan nog eens even terug aan vandaag. Aan de populisten van de PvdA en GroenLinks die hun pensioensommetjes met een Jesse Klaver telraam maken, denk aan de boze bejaarden bij het CDA, denk aan Koolmees die piept dat hij 'onrust onder gepensioneerden' wil wegnemen. En denk vooral nog eens terug aan Henk Krol, die het eerst lacht en het laatst lacht en de hele tijd lacht en met zijn vier radicale zeteltjes de pensioendiscussie in dit land aan het winnen is, omdat het jou nu nog geen ene biet kan schelen.
Naatje. Grand Prix Malieveld alweer afgelast
We hadden ons er nog zo op verheugd
Gaat u maar vast een goed antwoord verzinnen voor als uw kleinkinderen u ooit nog vragen waarom opa niet in het verzet zat. De goede strijd lijkt namelijk al beslecht voordat ze is gestreden. Het dappere Malieveld protest tegen 100 rijden van komende zaterdag is alweer afgelast. Blijkbaar vindt u het tuincentrum, de hond uitlaten in het bos en/of gewoon even lekker een middagje op de bank hangen belangrijker dan het uitdagen van de machthebbers die nu zonder slag of stoot het universele mensenrecht 'overdag 130 rijden' van hun onderdanen afpakken. Gooit u alle Toen Niet Nu Niet Nooit Meer 100 km/u spandoeken en Geen 130 Rijder Is Illegaal bordjes maar in de prullenbak. Vroem Prrrt Remmm Remmm.
SCHANDAALLIJST. Dit ging mis bij Belastingdienst
Man. Man. Man.
Dit wordt een langzaam topic over Staatssecretaris Menno Snel (D66) van FInanciën. Want afgelopen donderdag verscheen het rapport van de commissie-Donner over de toeslagenaffaire bij de Belastingdienst, die wij inmiddels zo goed kennen. En daarmee leek de politieke kous af. Alle talkshows (behalve DWDD, die waren druk met een item over het graaien en vreemdgaan van Matthijs van Nieuwkerk Johan Cruijff) besteedden ineens aandacht aan de affaires, Snel stond met een uitgestreken smoel te beweren dat wat er gebeurd is "niet oké" was, Pieter Omtzigt, het Kamerlid dat ervoor zorgde dat deze affaire überhaupt is ontdekt, kreeg een typisch Haagse steek onder water, en getroffen ouders een schadevergoeding.
Maar toen moest er nog een zwik Wob-documenten de deur uit. En wat RTL Nieuws en Trouw daarin vonden gaan we even punt voor punt met u bespreken:
- De hoogste leiding van de Belastingdienst was op de hoogte van de wanpraktijken, die onder meer tot de zelfmoord van een van de ouders leidde. Menno Snel is nog steeds niet afgetreden.
- De Belastingdienst pakte ook toeslagen af die 'waarschijnlijk wel' terecht waren uitgekeerd. Menno Snel is nog steeds niet afgetreden.
- De Belastingdienst schatte zelf al in dat 20% van de aangepakte ouders onschuldig was. Menno Snel is nog steeds niet afgetreden.
- Op 5 december was het voor het fraudeteam van de Belastingdienst 'afpakjesdag'. Menno Snel is nog steeds niet afgetreden.
- Voordat het onderzoek naar het Eindhovense gastouderbureau begonnen was, stond al vast dat de Belastingdienst de toeslag van 300 ouders ging stopzetten. Menno Snel is nog steeds niet afgetreden.
- In 2015 wist de Belastingdienst al dat dat onterecht was, maar toch werd tot in 2019 doorgeprocedeerd. De Belastingdienst gebruikte nepbewijs en liet de landsavocaat rechters voorliegen. Inmiddels gelooft alleen de Volkskrant nog dat dit bureau fraudeerde. Menno Snel is nog steeds niet afgetreden.
- Staatssecretaris Snel weigert stukken uit deze zaak naar de Kamer te sturen. Menno Snel is nog steeds niet afgetreden.
- De huidige directeur Toeslagen werd intern op het matje geroepen omdat Snel door zijn eigen ambtenaren verkeerd werd geïnformeerd, waardoor hij de Kamer voorloog. Menno Snel is nog steeds niet afgetreden.
- Menno Snel wist al van tevoren dat de Belastingdienst jacht zou gaan maken op de klokkenluider die stukken naar buiten bracht. Menno Snel is nog steeds niet afgetreden.
- In juni zei Snel dat hij 'geen aanwijzingen' had dat buiten de getroffen gezinnen bij het Eindhovense bureau er nog meer slachtoffers zijn. In september 2018 werd hij al op een soortgelijke zaak gewezen. In mei 2019 werd hij op nog een andere zaak gewezen. Menno Snel is nog steeds niet afgetreden.
- In 2017 heeft de Belastingdienst expres het motto 'license to disturb' weggemoffeld uit een Wob-verstrekking. Menno Snel is nog steeds niet afgetreden.
- En trouwens...
MENNO SNEL IS NOG STEEDS NIET AFGETREDEN
... en deze knakkers werken gewoon nog voor de overheid
Zucht. Robert Jensen interviewt Hiddema bij FvD
Nou dat wordt wat!
Als wij bovenstaand tweetje goed begrijpen gaat Robert Jensen Theo Hiddema interviewen op het FvD-congres. De Nederlandse Alex Jones kwam als winnaar uit de bus van een twitterplebisciet dat bedacht lijkt door een social media stagiaire met minder gevoel voor vrije keuze dan een Noord-Koreaanse kampcommandant. En zelfs in die verkiezing kreeg Jensen niet eens meer dan de helft van de stemmen, wat niet zo raar is voor iemand die meer complottheorieën de wereld inslingert dan hij onderkinnen heeft. Wie ons niet gelooft, moet maar eens proberen een hele aflevering van Jensens Youtube kanaal te kijken zonder spontaan vlekkende ebolatyfuscholerahiv aan zijn oren te krijgen. Feiten zijn voor Jensen een beetje wat Zwarte Piet is voor Kim Kardashian: hij begrijpt er geen bal van, maar hij heeft er wel een pleurishekel aan. Nu mogen hunnie van de FvD zich uiteraard laten interviewen door wie hun goeddunkt (ga anders van tevoren lekker samen biefstuk eten) maar wie zich met zo'n alu-hoedje encanailleert, moet niet komen miepen als de schoolpleinmoeders en voetbalvaders van Nederland met hun boreale stempotloodje gewoon weer het vakje van het partijkartel rood maken.
