Heetste nacht ooit gemeten om de hoek, snel nog even een lang naar een podcast over depressie luisteren
Leuk!
Ha ja interessant meer dan 1,6 miljoen (EENKOMMAZESMILJOEN) Nederlanders slikken antidepressiva, we hebben weliswaar iets meer vissers, maar het scheelt niet veel. Tjonge nou, die zullen het wel nodig hebben dan, want zoals bekend zit er bij mensen met depressie iets mis in de hersens, iets met stofjes enzo, en die pillen corrigeren dat. Ho, nee, wacht, dat is gelul. Weliswaar gelul van het hardnekkige soort, maar gelul desalniettemin. Veel van wat we ooit dachten te weten (of spoedig te zullen ontdekken) over depressie, blijkt helemaal niet waar; we zijn dus op grote schaal iets wat we niet begrijpen aan het behandelen met iets waarvan we niet precies weten hoe het werkt (hetzelfde geldt min of meer voor ADHD). Deze week bij Triggernometry de geweldige Joanna Moncrieff, een Britse wetenschapper en psychiater, thans geen groot voorstander van de psychiatrie. Ze schreef onlangs een boek over de materie dat geweldig is, maar omdat het natuurlijk veel te godvergeten heet is om ook maar één pagina om te slaan kunt u het ook gewoon met deze podcast doen.
Triggernometry GECANCELD door regenboogbank
Triggernometry is het nieuwe Canadian Trucker Convoy
Triggernometry, de steeds bekendere podcast van de twee Britse komieken Konstantin Kisin en Francis Foster, die als cabaretiers niet bijzonder grappig zijn maar als gespreksleiders, interviewers en - steeds vaker - publieke sprekers wel enorm openminded zijn over precies de pijnlijke gewrichten van deze tijd, zijn kennelijk een te hoge boom in het publieke discours aan het worden. In hun podcast spreken ze over alle actuele wanen zoals het woke virus, klimaatbevliegingen, transgenderisme en de kruisbestuivingen tussen deze limitatieve ideologieën. Ja, dan ben je al snel bedreigend voor de reputatie van het regenboogbankje Tide, waar ze de inkomsten die hun vrijheid van meningsuiting genereert in bewaring hadden. Siert de heren dat ze eerst een gesprek probeerden te voeren over het "waarom", maar toen de Corporate AI daar geen sluitend antwoord op gaf, was publieke aandacht zoeken de enige redelijke optie. Het meest doodgeslagen biertje in enkele reacties is "het is een private bank die mag zelf weten wie ze als klant willen", maar het werkelijke verhaal is natuurlijk dat valse maar besmettelijke (corporate) sentimenten bepalen wie kaf is, en wie koren. Gelukkig komen er straks programmeerbare digitale staatsmunten, dan hebben we helemaal geen banken meer nodig om ons te beperken in de besteding van onze eigen inkomsten...
