Belgische doodrijder is doorgesnoven totaalidioot
En die zijn misschien wel gevaarlijker dan terroristen
Het was geen terrorist in de marge en ook geen gevalletje lage suikerspiegel. Nee, de man die gisteren op een groep carnavalsvierders inreed in het Belgische Strépy-Bracquegnies viel in een veel gevaarlijkere categorie: de zelfoverschattende megadebielen. Volgens La Nouvelle Gazette gaat het om de dertiger Paolo F. die terugkwam van een avondje stappen in een nachtclub met zijn neef Nino N. op de passagiersstoel. Een avondje waarbij hij volgens getuigen alcohol en verdovende middelen achterover tikte voordat hij achter het stuur stapte. Het is zo'n patsertje dat zijn Facebook-pagina vult met straatracende BMW's en er zelf ook wel van hield om dat gas onverantwoord diep in te trappen. Werd in 2017 al eens veroordeeld tot een rijverbod van 24 dagen vanwege zijn zware rechtervoet, maar leerde daar helemaal niets van. Kijk hem hier eens trots zijn op zijn hoge snelheden. Op onderstaande beelden is te zien dat zijn zwarte BMW loeihard door de straat knalt waar vijf minuten eerder de carnavallers nog voorbij schuifelen. Het resultaat van dat overmoedige apenrotsgedrag? Zes doden, tien zwaargewonden en nog tientallen lichtgewonden. Ondanks dat zijn BMW lichaam na lichaam raakte stopte Paolo niet. Hij ramde zijn voertuig door de complete groep heen en kwam pas honderden meters verder tot stilstand. Hopelijk stoppen de Belgen hem in een donker hol en gooien ze de sleutel weg, want zulke volledig gestoorde asfaltaso's blijven gevaarlijker dan de meeste terroristen.
Auto rijdt in op Belgische carnavalsvierders
Update: Zeker zes doden en tientallen gewonden
Groeprammende auto van het niveautje lage suikerspiegel bij de zuiderburen vandaag in de vroege ochtenduurtjes. In het normaal zo gezellige Waalse Strépy-Bracquegnies bij La Louvière knalde een voertuig in een massa carnavalsvierders die zich verzamelden voor de optocht. De treurige tussenstand tot nu toe: zes doden waaronder een kind, twintig zwaargewonden en tientallen lichtgewonden. Het lijkt echter niet om een haatbaardendaad te gaan en waarschijnlijk niet eens om een gerichte actie, want in de gestolen auto zaten volgens de Belgische media twee jongeren die op de vlucht waren voor de politie, dus waarschijnlijk zijn die vol gas de verkeerde straat ingevlogen. De inzittenden zijn aangehouden. Dat maakt het niet minder treurig natuurlijk voor de carnavallers ter plaatse die hun feestdag zagen veranderen in een dag van rouw. Verdomde jongeren ook altijd.
Verdachte dodelijke straatrace... mag gaan
Een aso van 24 jaar oud in een vieruitlatige Mercedes AMG-racer botst volle bak op een B-rijbewijs-Canta, te weten een Opel Agila. In de Opel zaten twee omaatjes (77 & 84) die naar huis reden na een kaartavondje. De Opel Agila compleet in de prak en de twee omaatjes hebben de aanslag niet overleefd. Nou goh poeh wie zou er nou te hard hebben gereden, de aso in de AMG of de twee omaatjes in de Opel Agila? Wat zou er toch gebeurd zijn???? De politie stuurt de 24-jarige bestuurder van de AMG maar gewoon naar huis want 'het is te vroeg om conclusies te trekken'. Wie niet meer naar huis gestuurd kunnen worden, zijn de twee omaatjes. Want die zijn dood.
Voetballertje Vloet is de sjaak
Dronken doodrijders zijn stom
Een raadsel. Twee mannen in een auto slingeren in een Golf GTI over de A4. Ze rijden een kind van vier dood. De bestuurder had gedronken. In de auto zitten twee mannen: de semi-bekende profvoetballer Rai Vloet van de club Heracles Almelo en een onbekende voetballer van het clubje UNA. De onbekende voetballer van het clubje UNA heeft NIET gedronken en ook NIET gereden. Rara, wie heeft er dan wél gereden en gedronken? Antwoord na de klik.
Drama. Drie tieners dood bij crash met ambulance
Gadverdamme
Dat is nog eens wakker worden met een goor gevoel in de bek, zo op de zondagmorgen. Drie jongens (15, 16 en 16 jaar) zijn in Helmond om het leven gekomen bij een gruwelijke crash tijdens een nachtelijke autorit; een andere knaap (15) raakte zwaargewond. De auto die ze bestuurden kwam in botsing met... een ambulance. De ambulancemedewerkers werden ter controle meegenomen door een andere ambulance, maar hun verwondingen vallen mee. "Persbureau ANP meldt dat de ambulance geen sirenes en zwaailichten aan had staan toen het ongeluk gebeurde." En dan denkt u: moet je in Nederland niet 18 jaar oud zijn om zelfstandig te mogen autorijden? Dat klopt. Sterkte allemaal.
UPDATE: Meh. Lachgas gevonden bij de auto.
UPDATE: Anthony (16), Elvis (16) en Levi (15) overleden. Kane (15) zwaargewond.
Gruwelijke crash op A50, man ondergaat amputatie in auto, politie vindt cilinder lachgas
Bruut ongeluk in de buurt van het Gelderse Epe
Terwijl u lag te pitten had een meneer een vervelende nacht langs de A50 bij Epe. Hij schoot bij een afrit met een rotvaart van de snelweg en belandde volledig in de prak in het bos naast de snelweg. De brandweer van Vaassen en Apeldoorn probeerde 'm met man en macht uit de auto te frunniken, maar hij zat zo klem dat er een team van medisch specialisten werd ingevlogen om ter plekke een amputatie uit te voeren. Dat is vandaag nog eens kut wakker worden! In de auto lach een cilinder gas. Het is niet bekend of de man tijdens het rijden aan de ballonnetjes zat te lurken, maar hoe dan ook een aanbeveling van algemeen nut: autorijden en lachgas gebruiken, doe maar gewoon niet.
UPDATE: Slachtoffer is een 33-jarige man uit Zwolle. Hij is een been kwijt.
'Groot incident' op A2; 'meerdere slachtoffers'
Megacrash door spookrijder
Een spookrijder heeft vannacht op de A2 gezorgd voor een gruwelijke crash met 'meerdere slachtoffers'. Eén persoon is inmiddels overleden, meerdere personen zijn zwaargewond. De politie heeft het over 'een groot incident' en de hulpdiensten zijn ter plaatse gekomen met groot materieel, zo is er een Mobiel Medisch Team opgeroepen. De exacte locatie van het ongeluk is de rijbaan van Amsterdam naar Utrecht ter hoogte van Ter Nieuwer Aa. De betrokken auto's hadden een Nederlands kenteken. De A2 is in beide richtingen volledig afgesloten.
UPDATE: De dode is een 31-jarige man. Foto van de ravage in de tweet hieronder
FOTO. Dit krijg je als je met een bloedgang (en mogelijk dronken) over de Autobahn scheurt
Dan zit de boel in de prak
De Autobahn. Als ze een keertje niet aan de weg aan het werken zijn, en dat is vrij zeldzaam, de ideale plek voor totale idioten om het gas eens goed in te trappen. En als je dat dan ook nog eens doet met mogelijk een paar drankjes in je mik, dan heb je zomaar de kans slachtoffer en moordenaar tegelijk te worden. Een rappe BMW met twee Nederlandse inzittenden knalde bij Emmerik, op de A3 richting Nederland, vol op een vrachtwagen. En dan zit je dus met de gebakken peren. 23-jarige bestuurder uit de auto geknipt, bloed afgenomen wegens verdenking van zuipen en met onbekende verwondingen naar het ziekenhuis. 22-jarige passagier dood. 67-jarige vrachtwagenchauffeur zwaargewond. En zo te zien reed die BMW geen 100.
Doodrijder van Tamar (14) krijgt... verkeersboete
Dat zal hem leren!
De 28-jarige Duitser die op 25 juli 2020 met zijn Mazda 323 de 14-jarige Tamar doodreed op de N518 in de richting van Marken komt weg met een lullige verkeersboete. 1.500 euro's aftikken en doorrr alsof er nooit een tienerleven verloren ging onder je wielen. De dader heeft Tamar nooit gezien. "De bestuurder keek op de navigatie van een mobiele telefoon en voelde op enig moment zijn stuur trillen, waaruit hij concludeerde dat hij door een gat in de weg reed of over iets heen", aldus het OM, die daar deze opvallende conclusie aan verbindt: "Er is naar oordeel van het OM geen bewijs dat de bestuurder roekeloos of aanmerkelijk onvoorzichtig zou hebben gereden." Want op uw telefoon kijken in plaats van op de weg is geen roekeloos gedrag zolang u die telefoon niet in uw poten houdt. Een maas in de in 2019 aangenomen wijziging van de verkeerswet. Een maas waardoor deze doodrijder wegkomt met een boete net iets zwaarder dan die voor foutparkeren in centrum Amsterdam. Waardoor we een smerige nasmaak overhouden aan deze zaak die alleen maar verliezers kent. Waardoor we moeten concluderen dat het leven niet eerlijk is en voor Tamar nog het minst. Geen woord van het OM over het feit dat geen van de vier inzittenden van de Mazda besloot terug te gaan om te kijken waar ze overheen reden. Voor 1.500 euro is deze zaak gesloten, maar het verlies blijft.
Megacrash Drenthe. Vier doden, vijf gewonden
Tering Jantje
Zo hee. Terwijl half NL op de weg terug was van de bbq of de zwemvijver (koud) zijn bij een megacrash op Hunebed Highway N34 (stomme wegen waarop mensen maffe inhaalacties plaatsen) bij Borger vier doden en vijf gewonden gevallen. In totaal waren er zes auto's en negen personen betrokken bij het ongeval, waarover DVHN aanvankelijk meldde dat er zelfs een auto van het talud was geknapt. Dat trok de politie later 'in twijfel'. Hoewel de klapper gisterenavond dus al plaatsvond, komen de hulpdiensten vandaag met meer informatie over de slachtoffers en hoe het ongeluk heeft kunnen gebeuren. Foi.
UPDATE - Nu ook meerdere voertuigen mega-crash op de A2.
UPDATE 11.15 uur - Politie komt met statement over crash bij Borger. Doden zijn een 24-jarige man uit Dalen, een 69-jarige vrouw en een 72-jarige man uit Assen en een 48-jarige man uit Gramsbergen. Politie zoekt getuigen of dashcambeelden.
