achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@klimaatactivisme

LOL. Klimaatactie afgelast vanwege KLIMAAT

Klimaat geeft tegengas

Een welgemeende 'ach' maar een nog net iets gemeende 'HAHA' voor de (w)arme klimaatactivisten van Geef Tegengas, bekend van niet sporen. Die wilden vandaag en morgen de Rotterdamse haven blokkeren (deden ze al vaker) voor het klimaat, maar het klimaat laat het niet toe. Derhalve moeten klimaat en uiteraard ook 'genocide' eventjes wachten tot het weer een paar graden koeler is in Nederland. Geef Tegengas schrijft op Insta: "Helaas zien we ons door de extreme hitte als gevolg van klimaat verandering genoodzaakt onze massa actie op 26 en 27 af te lassen (nogal een warme bezigheid, dunkt ons, red.)." En dat terwijl er doorgaans juist sproeiers aanwezig zijn ter verkoeling. Zo blijkt het zonnetje machtiger dan een beetje zonnebrand, een petje, een fles water en het doorzettingsvermogen van de intersectionele klimaatactivist. Het goede nieuws voor hen: het klimaat verandert! Dus er komt vast wel een volgende keer.

XR-bobo rijgt moeiteloos klimaatverandering, genocide en ons koloniale verleden aan elkaar

Cultgedrag

Hallucinerend interview met Extinction Rebellions ""denker"" en ""huisintellectueel"" Chris Julien die medeverantwoordelijk is voor de indoctrinatie voorlichting van de actievoerders. Een man die klimaatverandering omschrijft als "een vorm van grootschalig geweld" en al bij de tweede vraag (zie bovenstaand) compleet ontspoort. Via de term genocide bevinden we ons plots bij die andere peiler van de wokecult: het intergenerationele schuldgevoel danwel het intergenerationele slachtofferschap. De standpunten die we kennen uit de BLM-movement keren nu terug bij de klimaatmilitanten in een poging u een zo groot mogelijk schuldgevoel aan te praten. Het is een kerk van het slachtofferschap, waarbij de priester flirt met het idee van geweld. "Soms voel je wel aandrang of heb je haatfantasieën. Dan komt er een vliegtuig voorbij en voel je zoveel woede over de onverschilligheid waarmee mensen willens en wetens blijven bijdragen aan de opwarming van de aarde. Maar hoewel het moreel misschien te verdedigen valt en je er op korte termijn zelfs wel wat effect mee sorteert – als je tenminste bereikt dat het kwaad daardoor echt stopt – denk ik dat het weinig vruchtbaar is." Het is maar goed dat hij het effect beperkt acht, want geweld is blijkbaar prima moreel te verdedigen volgens Julien. XR is een sekte. Een enge club dat zich met het blokkeren van de A12 mogelijk van zijn vriendelijkste kant laat zien.

Brante & Immink — Klimaatactivisme is wit privilege

Weet u wat een racistische club is? Extinction Rebellion. Maar dat is logisch, want ze komen nogal met politie in aanraking, en mensen van kleur die met de politie in aanraking komen, worden doorgaans zonder enige vorm van wederhoor afgeschoten en in een greppel gegooid. De politie is nu eenmaal een instituut en bij een te hoge organisatiegraad, komt vanzelf virulent racisme om de hoek kijken. En tegen zoveel racisme helpt natuurlijk alleen maar nog veel meer racisme. Geen positie zo eenzaam als die van diversiteitstoken op een marxistisch klimaatfeestje.

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.