Vliegtuig neergestort op A58 bij Rucphen
Piloot omgekomen
Op de A58 bij Rucphen is een vliegtuig neergestort. Mogelijk gaat het om een Aquila A210, een klein vliegtuigje dat was opgestegen vanaf Breda International Airport. De piloot was als enige aan boord en is om het leven gekomen. Er lijken geen weggebruikers te zijn geraakt bij de crash. Het toestel vloog in brand toen het neerkwam.
_"__Op het neergestorte vliegtuig is een logo van vliegschool Breda Aviation te zien. De vliegschool kan woensdagmiddag niet bevestigen dat het om een toestel van de school gaat._Wel zegt de vliegschool op dit moment 'volgens protocol te handelen'."
'Wappie Weghorst' gaat het onderwijs redden
Geen toetsen, wel lekker de natuur in!
Wie had dat gedacht. Wout Weghorst is naast reddende engel van een matig Nederlands elftal ook de hoop in bange dagen voor het Nederlandse onderwijs. "Profvoetballer Wout Weghorst (31) werkt aan de vestiging van een holistische school in Twente. De spits van Oranje bezocht in de afgelopen maanden meerdere locaties, om te kijken of deze geschikt zijn."
Juist. Terwijl Wout druk bezig is met welnietwelniet een transfer naar Ajax, is hij ook actief als bestuurslid voor de stichting Heel Wijs. De stichting staat niet achter het huidige onderwijsbeleid. Ze willen dat kinderen niet meer worden lastiggevallen met toetsen en cijfers. Allemaal ideeën met een hoog Doutzen-gehalte. "Bij Wijs geloven we in een liefdevolle en stimulerende omgeving waarin kinderen gedijen, met respect voor natuur, gezondheid en individuele talenten. Onze educatieve aanpak omvat 80% buitenlessen (je zou maar hooikoorts hebben, red.) om een diepe verbinding met de natuur te bevorderen en kinderen bewust te maken van hun ecologische voetafdruk."
Vliegtuig komt even aanwaaien in het Stamcafé
Inzittenden slechts lichtgewond
"Ding dong. Ja, hallo. Ik ben zojuist met mijn vliegtuig in uw voortuin gecrasht."
We hebben allemaal wel eens last van brutale verkopers of Jehova's getuigen aan de deur, maar de bewoners van dit huis in het plaatsje Roy in Utah kregen pas echt onaangenaam bezoek. Daar crashte namelijk afgelopen week een vliegtuig enkele meters voor de veranda. Een klein wonder: de inzittenden van het vliegtuig kwamen er namelijk met wat lichte verwondingen vanaf en op het gazon na raakte de woning niet beschadigd. Bij de manoeuvres die de piloot het neerstortende vliegtuigje moest maken raakten wel een andere woning in de buurt en enkele bomen beschadigd.
OPENINGSCEREMONIE-SOAP: dj doet aangifte van belediging en bedreiging
Bent u ook zo moe?
Die in het midden dus
Nou, tijd voor hoofdstuk MXVII van de SOAP rond de Openingsceremonie van de Olympische Spelen waar iedereen en zijn/haar/diens moeder al dagen van over de rikketik is. Specifiek dat stukje van, we zeggen het toch maar weer, een aantal seconden waar een welnietwelniet blasfemische interpretatie van welnietwelniet het Laatste Avondmaal van Da Vinci werd vertoond. Barbara Butch (topnaam), de lesbische lhbti-activiste die tijdens het haute couture-gedeelte van het spektakel discoplaatjes mocht draaien, heeft AANGIFTE GEDAAN.
"De advocaat van Butch laat weten dat de dj is bedreigd met de dood, marteling en verkrachting, en ook het doelwit is geweest van talrijke antisemitische, homofobe, seksistische en grove beledigingen." Tja, dat is natuurlijk niet zo mooi. En dat allemaal door mensen die het juist voor een Joodse man in een jurk zeggen op te nemen. (flauw)
HOERA. We krijgen alweer een nieuwe TALKSHOW
Vernieuwend!
De Evangelische Omroep komt met iets nieuws. We hadden natuurlijk al Sophie, Jeroen, De Oranjezomer, Dit is Nederland, Humberto (al dan niet à Paris), Renze en binnenkort Carrie op Vrijdag en Eva. Op bijna ieder slot in de tv-gids is wel een talkshow te zien, maar nog niet op de zondagochtend (tenzij we WNL op Zondag of die shit met Jan van den Bosch meerekenen). DE ZONDAGOCHTEND, JONGENS WAT MOETEN WE NU OP DE ZONDAGOCHTEND?! Geen zorgen. Om het volk te redden start Tijs van den Brink per 1 september met Dit is Tijs, een talkshow met "inhoudelijke en verdiepende interviews" en "stevige debatten". Nou GOD ZIJ GEPREZEN.
Supportersvereniging PSV zegt zinnige dingen over 'Joden aan het gas'
Mag ook wel eens
Voetbal is iets prachtigs. Voetbal is cultuur. Uitsupporters horen daar gewoon bij, hoe vervelend burgemeesters en KNVB-voorzitters dat ook mogen vinden. PSV heeft echter besloten de eigen aanhang thuis te laten als het komend seizoen afreist naar Ajax, een club van bovenin de middenmoot. De reden: supporters (ja, het zijn wél supporters) van bepaalde clubs hebben nogal eens de neiging om als een stel aartsdebielen dingen over Joden te roepen wanneer ze tegen de club uit 020 spelen. Dat levert de club boetes en een hoop gedoe met individuele straffen op, dus laat PSV het uitvak liever achterwege. Een collectieve straf. Jammer, maar toch zegt de supportersvereniging van PSV het te begrijpen.
Reden voor dit begrip is niet alleen het feit dat PSV-supporters bij een nieuw antisemitisme-incident voor jaren uit Amsterdam verbannen zouden worden, maar volgens voorzitter Rob Hoogaarts is het überhaupt tijd om eens te KAPPEN met die IDIOTERIE.
Stamcafé. 'Hawk Tuah Girl' een uur in gesprek met knetterstonede Bill Maher
De persoon achter de virale eendagsvlieg
Ineens was ze overal. Een meiske uit het zuiden van de Verenigde Staten dat voor de camera praatte over spugen op that thang. Met that thang bedoelde ze een mannenpiemel, voor mocht u dit ontgaan zijn. Zoals dat tegenwoordig gaat, leverde het virale filmpje deze doodgewone jongedame (21) ineens een miljoenenpubliek op. Haliey Welch, zoals Hawk Tuah Girl echt heet, besloot daar het beste van te maken. Ze verdiende een leuk zakcentje met spit on that thang-merchandise en verscheen in verschillende talkshows. Zo ook de podcast van Bill Maher, wat ons betreft de beste president die de VS nooit zullen krijgen. Maher, die elke aflevering met een joint op de lip opneemt, probeerde een diepere laag te bereiken. Die diepere laag lijkt er echter amper te zijn bij deze doodgewone southern girl. Nee, ze hoeft geen glansrijke mediacarrière, laat staan een reallifesoap. Ze wil vooral het beste voor haar oma, die haar opvoedde terwijl haar moeder elders aan de crack zat. Haliey lijkt haar status als eendagsvlieg te accepteren. Ondertussen probeert Bill Maher haar te voorzien van vaderlijk advies.
Onze favoriete X-berichten van Pieter van Vollenhoven
Omdat seniel worden ook leuk kan zijn
Je hebt tegenwoordig 80-plussers die hun senioriteit niet durven omarmen. Ze weten van geen ophouden; een enkeling haalt zich zelfs in het hoofd dat hij nog geschikt is voor een nieuwe termijn als president. Dat levert allerlei problemen op en leidt vaak tot een pijnlijk gesprek met dierbaren, die de hoogbejaarde in kwestie ervan moeten overtuigen dat het op deze manier allemaal echt niet meer gaat. Zo niet Pieter van Vollenhoven (85). De niet-adelijke wonderboy van de Koninklijke familie schaamt zich er totaal niet voor dat hij is verworden tot een fossiel. Lekker dierenfilmpjes delen, af en toe een vage halfmening opbrabbelen over de stand van het land en dan weer lekker dierenfilmpjes delen. Waarschijnlijk laat hij ook meermaals per week een van de kinderen langskomen omdat hij de televisie per ongeluk op HDMI2 heeft gezet. Dat mag gewoon op die leeftijd.
Na de breek een bloemlezing van zijn recente X-bijdrages.
Dag 3. Nederland NOG STEEDS onderaan op de medaillespiegel
We zijn een land van ongelofelijke prutsers
Nou, terwijl we in het thuisland (ooit het land van de beeldenstormen, red.) onze tijd nog steeds verspillen aan discussiëren over BLASFEMIE bij de opening, zijn onze jongens en meiden op de OLYMPISCHE SPELEN al volop bezig aan de derde dag. Nouja, volop... We waren op dag 2 al nukkig en nu is het werkelijk om je dood te schamen. Hier even een greep uit de waslijst aan landen die beter doen dan wij. Moldavië. Fiij. Kosovo. Oezbekistan. Mongolië. Kazachstan. Tunesië. België. Stuk voor stuk SHITHOLE COUNTRIES. Maar wel shithole countries met échte sporters. Die WINNEN. Daar doen wij kennelijk niet meer aan. Op de medaillespiegel staan we op dit moment NOG STEEDS onderaan met een score van NUL. Een dikke vette NUL.
En dan te bedenken dat het NOC-NSF kort geleden nog pleitte voor een basisbeurs voor deze luie donders. Alsof er nog niet genoeg miljoenen aan subsidie in die farce gegoten wordt. Van dat tuig sturen we dan 275 van naar Parijs. Maar één keer het Wilhelmus laten klinken, ho maar. Het volkslied hoor je alleen als de wekker van Wim-Lex en Máxima 's ochtends gaat. Die moeten er vroeg uit om met een of andere hinkstapsprong-selectie te hossen of een mislukte turnster te vertellen dat het echt heel knap is dat ze als 14e is geëindigd. Ga toch weg. TEAMNuL.
Italiaanse vlaggendrager 'verliest trouwring in de Seine' bij opening Olympische Spelen
Jaja
Het betere sportnieuws laat nog op zich wachten, maar de Olympische Spelen heeft al wel JUICE. "De Italiaanse vlaggendrager Gianmarco Tamberi heeft bij de openingsceremonie van de Spelen zijn trouwring in de Seine laten vallen. De regerend olympisch kampioen hoogspringen biedt daarvoor zaterdag zijn excuses aan via Instagram."
Hee schat, wat er nou toch gebeurt... Ik sta op die boot en PLOEP, mijn trouwring valt ineens in het water. Ja, het spijt me heel erg. Nu moet ik dus de komende 2 weken in dat Olympische dorp vol kneiterhitsige kogelstootsters en wellustige synchroonzwemsters verblijven ZONDER dat die kunnen zien dat ik getrouwd ben! Nee ja, NATUURLIJK ga ik dat tegen ze zeggen. Nee, niet huilen nou... Schat?
Zijn versie: "Ik zag 'm de verkeerde kant op stuiteren, richting het water. Alsof dat de enige plek was waar de ring wilde zijn. Als het ergens moest gebeuren, dan kon ik geen betere plek bedenken. Hij zal voor altijd op de bodem van de rivier liggen in deze stad van de liefde."
Wij hebben je door, Gianmarco.
