Video. General Trump over de komende 100 dagen
Hoe dichterbij het komt, hoe surrealistisch het soms lijkt. Maar het gaat toch echt gebeuren, en bovenstaand lijnt hij even z'n plannen voor de komende 100 dagen uit. Onderstaand voor het gemak even in geschreven vorm. Schijnt trouwens dat Trumps populariteit en approval rating sinds zijn verkiezing best significant is toegenomen. Misschien heeft het iets te maken met het uitblijven van de totalen krieg van alles tegen iedereen waar de Huffington Post en New York Times hun landgenoten voor de verkiezing voor waarschuwden. Ook de economische apocalypse zag er iets anders uit dan verwacht, want eigenlijk gaan zowel de beurzen als dollar gewoon lekker omdat er zo gunstig gereageerd wordt op voornemens te dereguleren en fossiele brandstoffen van accijnzen te ontdoen. En ondertussen stuurt Donald dochterlief Ivanka om Argentinië in te lijven. Maar goed, Donald. Misschien kun je de Twitter-app toch even van je telefoon verwijderen, want we worden er toch een beetje nerveus van elke keer. En hey, OME NIGEL WORDT GENOEMD..@transition2017 update and policy plans for the first 100 days. pic.twitter.com/HTgPXfPWeJ
— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) 21 november 2016
Many people would like to see @Nigel_Farage represent Great Britain as their Ambassador to the United States. He would do a great job!
— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) 22 november 2016
What Trump wants to do in his first 100 days https://t.co/8IqkLDG8BO pic.twitter.com/jCDssPqJQ0
— The New York Times (@nytimes) 22 november 2016
Arnon Grunberg vraagt literair faillissement aan
Na decennia teren op boeken over je moeder neuken. Na een beroepsleven als vaandeldrager van het hoogste Nederlandse literaire doel - vervreemding. En na meer dan tweeduizend keer de grootste idijood van de Nederlandse voorpagina's te zijn geweest, was het dan toch ineens zover. Grunberg BV vraagt vandaag per voetnoot zijn faillissement aan. Want in de laatste stuiptrekkingen van deze terminale deugneus wordt uit pure armoede maar gewoon weer de meest grijsgedraaide plaat van de deugdisco van stal gehaald: moslims zijn de nieuwe joden. We hebben niet eens zin meer om te smijten met feiten die aantonen dat de justitiële en ideologische subversie die uitgaat van elementen van de islamitische gemeenschap, in werkelijk helemaal niets lijkt op hoe de joden zich tot Europa verhielden. Dit is wat je begint te roepen als je het gewicht van de wereld in je maag voelt (*), je psyche dit niet verdraagt, en je met een neurotische dwangmatigheid probeert je gekoesterde wereldbeeld in stand te houden, terwijl de realiteit dit al een decennium met voeten treedt. Arnon, het waren mooie jaren, maar niet echt. En het is inderdaad voor iedereen beter als je je gewoon weer toelegt op acteren. Acteurs begrijpen je tenminste. En om nog even antwoord te geven op je hoofdvraag. Als het joden als jij betreft, willen we er inderdaad een stuk minder.WallStreetJournal spoort verkeerde eurosceptici op
De WSJ, Yankiaans kwaliteitsmedium van het eerste uur. Wie daar ergens over mag schrijven, heeft voor dat dossier doorgeleerd. Maar scribent Simon Nixon had toch wel ietsjes beter mogen graven voordat VNL strongman Roos en de mooiste intellectueel van Nederland Baudet hier publiekelijk geridderd werden. Want, "They have already scored one significant success: In 2015, they persuaded the Dutch parliament to adopt a law that requires the government to hold a referendum on any law if 300,000 citizens request it," da's natuurlijk wel een beetje overtrokken. Ten eerste stemt de wet uit 2013 (hier Nijmans topic met de sans ironie-kop "Referendumwet aangenomen? Meh, boeiend") en is het een door de PVV afgestoft D66-GroenLinks-PvdA-voorstel. Ten tweede geldt het niet voor elke wet, en vallen alle onderstaande domeinen er buiten. Maar goed, Jan, Thierry, ongezien welkom op de Lijst der Groten. Als we dit artikel zo lezen gaat het half maart wel goed komen.

Oh oh. Islam splijt PvdA TOT OP HET BOT
Oh man, de geur van ontbinding, wat moet die ondraaglijk zijn in dat zweetzaaltje. Dat de partijdemocratie terminaal is, wisten we al een tijdje. Dat de parlementaire democratie op een voltooid leven terugkijkt is ook geen geheim meer. En dat de sociaal-democratie naar Nederland gekomen is om te sterven, leren ze in groep 3 al. En nu dit weer. Het politieke spectrum in Nederland is al zo nauw dat Karl Noten erop fapt, en ook nog eens binnen de partij is eigenijk iedereen het met elkaar eens. BEHALVE over één ding. En laat dat nou net het dossier zijn dat de splijtstof voor 't ganse Avondland vormt: Demmink. Oh, nee, die Arabische versie van het boeddhisme; de islam. Didi wil meer meer meer emancipatie op het strand, en Lolo is een islamofoob. De lijststrekkersverkiezing is dus eigenlijk gewoon een soort minireferendum over de islam. Het zal eens niet.Kijk eens aan. "Een burkini of een hoofddoek is ook een vorm van emancipatie." Ja, zegt Samsom. Nee, zegt Asscher #pvda #debat pic.twitter.com/cYZBB6s3J5
— Wouter de Winther (@wouterdewinther) 19 november 2016
Also also also. Trumps Nat Sec adviseur over islam
Ondertussen in het Avondland.Fear of Muslims is RATIONAL: please forward this to others: the truth fears no questions... https://t.co/NLIfKFD9lU
— General Flynn (@GenFlynn) 27 februari 2016

Amerikaanse marine-general 'Mad Dog' Mattis mogelijk SecDef. Militairen extatisch
Er gaan geruchten dat oud Generaal der Mariniers James Mattis als Minister van Defensie benoemd kan gaan worden. De patatgeneratie kent 'em waarschijnlijk uit de fenomenale serie Generation Kill, en het is ook geen toeval dat Mattis extreem goed ligt onder de groep waar die serie z'n naam aan ontleent: Amerikaanse militairen van na 9/11. 'De meest geroemde marinier' van zijn tijd staat bekend om wat aardige home of the brave-achtige one liners. Ook ziet hij het mogelijk aanstaand nucleaire Iraanse regime, ook na de deal, nog altijd als de grote bedreiging. Inderdaad, net als Trump. Hoe dan ook. De manschappen zijn idolaat van Mattis, en dat laten ze weten ook. Het lijkt erop dat Trump een kabinet samen kan gaan stellen dat onder defensiepersoneel nog populairder is dan Bush ooit lukte. Na de breek een interview met deze warrior scholar over the nature of war. Hoorah.

Visumvrij reizen Oekraine weer stap dichterbij
Oké, een hoop technisch beleidsgelul dat is ontworpen om het voor de modale burgerlul zo onbegrijpelijk mogelijk te maken, maar het komt gewoon op het volgende neer. De visumvrije regeling tussen de EU en dat Oost-Europese roversnest is wéér een stapje dichterbij. "On 17 November, the Permanent Representatives Committee (Coreper) agreed, on behalf of the Council, a negotiating position on visa liberalisation for Ukraine. It confirmed the Commission proposal to provide for visa-free travel for EU citizens when travelling to the territory of Ukraine and for citizens of this country when travelling to the EU, for a period of stay of 90 days in any 180-day period." Fantastisch. Maar stel je nu eens voor dat het niet hypothetisch zou zijn dat een internetachtige constructie in een van de lidstaten er voor gezorgd heeft dat 1) het verdrag niet geratificeerd is, omdat 2) er o.a. enige weerstand is tegen een geitenpaadje van Kiev tot Scheveningen. Nou, in dat geval kunt u zich bijvoorbeeld voegen bij het Leger des Peils, dat dit voorjaar vacuümbommen op dit beleid wil gooien. En direct doneren aan de oorlogskas kan gewoon hier alhier. Want oligarchen buiten de deur houden is nooit gratis geweest.NL'er vs DENK-stemmer: 'Ga een schaap neuqen'

Onderzoek: Nee-stem GeenPeil niet door afkeer EU
Hey, wat publiceert de Trouw en NOS hedenochtend nou om respectievelijk 04:00 en 05:39 in de hoop dat het vooral geen onderdeel van de waan van de dag wordt? Want blijkt daar nu ineens dat rancune nagenoeg geen onderdeel uitmaakte van het zogeheten rancunereferendum? "Na de uitslag werd vaak verondersteld dat de kiezer zich breder, namelijk tégen de EU zou hebben uitgesproken. Maar uit het kiezersonderzoek blijkt dat slechts voor 7,5 procent van de tegenstemmers het motief." Okay, en wat dreef hen dan wel? Nou, zoals de bovenstaande burgertabel aantoont had 34,1% moeite met het feit dat het hier een associatieverdrag met het meest corrupte land van dit continent betrof, en was 16,6% bezorgd dat Van Rompuy z'n belofte na zou komen. Ook toont het onderzoek onder 2500 respondenten (PDF) aan dat LiveSoros' thuisblijf-aanpak uiteindelijk niets uit zou halen. "Ook is nu duidelijk geworden dat de uitkomst ook 'nee' was geweest als de mensen die hoopten dat de opkomstdrempel niet werd gehaald, tóch waren gaan stemmen. Het percentage zogenaamde 'strategische thuisblijvers' was maar 2,5 procent." De onderzoekers weerspreken met hun resultaten de maandenlange onzin over 'domme kiezers en hun onderbuik' die door media & opiniemakers uitgekotst werd, want: "Het lijkt er sterk op dat de kiezer oprecht heeft geprobeerd de vraag op het stemformulier te beantwoorden," aldus onderzoeker Kristof Jacobs van de Radboud Universiteit. De kiezer / Het Volk werd inderdaad weggezet als ongeïnformeerd en provinciaal-rancuneus, en dat lijkt nu dus voorgoed weerlegd. Wijzelf hebben het altijd al geweten, maar nu wordt het dus wetenschappelijk bevestigd. Waarvoor dank.