achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Spartacus

VVD-senator Anne-Wil Duthler verdiende 150K aan verstrengelde belangen

Mooi man. VVD-senator Anne-Wil Duthler was in 2014 dé cruciale stem voor het aannemen van de omstreden Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) 2015, terwijl die wet adviezen van haar eigen bedrijf bevatte. De twee adviezen waren overigens niet gratis, en kostte HET RIJK in totaal €151.000, achterhaalde Follow the Money. En dan waren beide opdrachten waarschijnlijk ook nog eens niet aanbesteed. SCHANDE. Tenminste, volgens de kapper van Geerten Waling, hoogleraar Staatsrecht Wim Voermans. Volgens hem is er "op zijn minst sprake is van de schijn van belangenverstrengeling", verwijzend naar Artikel 60 van uw Grondwet, waar expliciet in staat dat het VVD-ers niet toegestaan is het populisme zó hard in de kaart te spelen. Zodoende zijn er een sloot andere speciologen ook boos en spreken schande en schade van deze zuiverste vorm van rechtstaatscultuurvertrouwens-ondermijning. De VVD-woordvoering is niet heel erg bereikbaar voor commentaar, wat niet heel erg pleit voor de prognose van de senator-loopbaan van Anne.
UPDATE: Even ter herinnering: Duthler was destijds commissaris bij De Facultatieve, het uitvaartbedrijf dat Henny Keizer in 2012 voor een stuiver heeft gekocht.

Iraanse militaire parade aangevallen. Minstens 25 doden, waarvan 12 leden Revolutionaire Garde

On-Hollandse toestanden in Iran. In de stad Ahvaz zijn tijdens een aanval op een militaire vredesparade zeker 25 doden gevallen. Twaalf van hen behoorden tot de Revolutionaire Garde, wat een beekje het Vak C van de Iraanse overheid is. De aanval is geclaimd door IS, maar er wordt ook naar de Arab Ahvazi Resistance gewezen. Kortom, het moet nog blijken wie erachter zit, maar het zijn wel sowieso de joden. Volgens Brigadier General Abolfazl Shekarchi waren de aanvallers "niet van IS of andere groepen die tegen Iran strijden. Ze zijn gelinkt aan Amerika en de Mossad." Het zal eens niet! De vier aanvallers zijn uitgeschakeld,  foto's door Jeremy Corbyn's persbureau, na de breek. Wij eventjes hopen dat het de vrijheidsgezinde beweging van de Perzen zelf was, maar helaas. Onze man in Teheran is overigens niet bereikbaar voor commentaar.

Marine le Pen krijgt hoogstpersoonlijke lobotomie door Wim van de Camp wegens tweets over ISIS

\

Wim van de Camp, wat je noemt, een pik, die lekker gewerkt heeft. Het is hem immers gelukt met één hand gelukt Marine le Pen de ligstoel van dr. Deug in te vingeren. De beste president die Frankrijk nooit gehad heeft omdat ze met 33% vs 66% van Jupiter verloor wordt door het Franse Ministerie van """Justitie""" naar de spychiater gestuurd. Tenminste, dat maakt de wereld op uit haar tweet: "Ik dacht dat ik alles gezien had, maar nee. Voor het in tweets afkeuren van IS-horrors onderwerpt het Ministerie van 'Justitie' me aan een psychiatrische evaluatie. Hoever zullen ze gaan?!" De bovenstaande tweets stuurde Le Pen in 2015 om wat kanttekeningen te suggereren toen een journalist haar Front National met IS vergeleek. In maart 2018 werd ze vervolgd wegens het "circuleren van gewelddadige berichten die aanzetten tot terrorisme, pornografie of ernstige schade van menselijke waardigheid, en door minderjarige gezien konden worden." GVD wat hebben wij ineens een onbedwingbare behoefte een pornootje te schieten hey zo terug. Zijn we weer, en Le Pen laat weten dat ze "benieuwd is hoe een rechter haar gaat dwingen." Wij zijn vooral benieuwd of Frankrijk ons land nog wel is. Onderstaand alvast de tragische archiefbeelden van Marine's laatste momenten als Marine zoals wij haar kenden (de late post-verlichting, 2019, gekleuriseerd).

Jos Brech legt geen bekentenis af, advocaat pleit voor onmiddellijke vrijlating

Jos Brech is ONSCHULDIG.

Of tenminste, dat impliceert diens advocaat Gerald Roethof vandaag na afloop van de voorgeleiding, omdat Brech tijdens de verhoren geen bekentenis af heeft gelegd in de zaak Nicky Verstappen. Zodoende maakt Roethof zich nu dus hard voor Brechs vrijlating uit voorlopige hechtenis. Eerder deze week werden de beperkingen uit zijn voorarrest al opgeheven, wat betekent dat hij weer contact mocht hebben met vrienden, familie en de bush craft community. Roethof stelt dat de rechtbank erg voorzichtig moet zijn met conclusies trekken uit Brechs aangetroffen DNA-sporen. Er waren immers ook DNA-sporen van nog vijf anderen gevonden. En dat Brech weigerde deel te nemen aan het sporenonderzoek en vervolgens de benen nam, ja, da's puur toeval natuurlijk. Later vandaag beslist de rechtbank of Brech nog langer moet brommen, of dat hij weer vluchtgevaarlijke boomhutten mag gaan maken.

UPDATE: Jos Brech blijft 90 dagen in voorarrest en ook over z'n bezit van kinderporno gefronst.

Ongeval tussen trein en bakfiets. Vier kinderen overleden, een volwassene en kind zwaargewond

Wat een nachtmerrie. De politie bevestigt dat er tijdens een ongeval tussen een elektrische bakfiets van een kinderdagverblijf en een trein op donderdagochtend op de spoorwegovergang aan de Braakstraat te Oss rond 08:25 vier kinderen zijn overleden en een volwassene en een kind zwaargewond zijn geraakt. De overleden kinderen zijn vier, vier, zes en acht jaar oud. Volgens de politie zijn er drie kinderen uit één gezin onder de slachtoffers. Omroep Brabant meldt dat: "De kinderen die omkwamen kwamen van een voorschoolse opvang. De vrouw die de bakfiets bestuurde, kwam van een kinderdagverblijf en had net een of meer kinderen afgezet bij een school. Ze was op weg naar een volgende school. Dat zeggen mensen die de vrouw kennen. Het zou gaan om een elektrische bakfiets." De kinderen zaten in een Stint, een elektrisch aangedreven bolderkar. Ooggetuige Kenny meldt dat: "Het apparaat was op hol geslagen. De bestuurster reed dwars door de slagboom heen. De slagboom was helemaal kapot. Waarschijnlijk deden haar remmen het niet meer." ProRail CEO Pier Eringa reageert: "Het is een inktzwarte dag. Het is verschrikkelijk voor de nabestaanden en betrokkenen. Hier zijn geen woorden voor."

Vermoedelijke Marokkanen bereidden vermoedelijke aanslag voor op NL politiebureau

"Vermoedelijke Marokkanen", ze bestaan. En afgelopen juni werden er een 23- en 27-jarig exemplaar opgepakt wegens het willen plegen van een aanslag in NEDERLAND ONS VADERLAND en ook Frankrijk. Tijdens een voorbereidende zitting vanochtend stelde het OM vast dat in een onderschepte chat werd gesproken over een aanslag op nationaal monument politiebureau Veranda te Rotterdam [1 ster op Google Review maar 4 sterren op openingstijden.com]. Ook werd een bepaald brisante video van onze Erasmusbrug gevonden. "Die video is op 9 juni gemaakt op de brug en een van de twee mannen zingt daarop een islamitisch loflied, een nashid. Daarin wordt gehint op het martelaarschap. De boodschap: een strijder doet afstand van alles en richt zich op de jihad." Even ter herinnering, nashids zijn van die moeilijk trance-verwekkende nasale moslim-chansons die we stiekem eigenlijk best mooi vinden en waarvan we prima begrijpen dat het bij beige belhamels sudden jihad syndrome in de hand werkt. Onderstaand de beste, volgens de vakjury.

Trump beveelt publicatie geheime documenten en SMS'jes FBI-onderzoek naar Russische collusie

Hey, Trump doet iets dat niemand verwachtte en geen precedent heeft. VOORPAGINA NIEUWS DUS, maar niet echt want art of the deal. Trump heeft het order gegeven topgeheime documenten en tekstberichten vrij te geven uit het FBI-onderzoek naar een COLLUSIE tussen de Trump-campagne en Rusland. Meer specifiek wil hij al het SMS-verkeer van voormalig FBI-directeur James Comey, vormalig Deputy Director Andrew McCabe, voormalig FBI-medewerkers Peter Strzok en Lisa Page, en huidig Justice Department-advocaat Bruce Ohr, een specialist in Russische georganiseerde misdaad. Allemaal lui die Trump onderuit wilden halen, natuurlijk. De inlichtingengemeenschap natuurlijk heel erg "verbaasd", maar de FBI heeft vooralsnog geen officiële verklaring uit doen gaan. Een vooraanstaand Democratisch lid van de House Intelligence Committee zegt dat de openbaring inlichtingen-methodes in gevaar brengt. "President Trump, in a clear abuse of power, has decided to intervene in a pending law enforcement investigation by ordering the selective release of materials he believes are helpful to his defense team and thinks will advance a false narrative." Ja dat kan hij wel vinden allemaal maar Trump staat hier op de foto met een POC dus het argument is ongeldig.

Evenzo belangwekkend

Evenzo belangwekkend

Socialistische dictator Venezuela eet en rookt zich suf bij Salt Bae terwijl bevolking verhongert

Zo, gaan we hier toch eens een meta-populistisch stukje tekst over salon-socialistische fat cats bij tikken waar Venezuala's PvdA nimmer van zal herstellen! Geintje, allemaal overbodig. Want als zelfs Salt Bae zelf an ophef de filmpjes met Maduro van z'n Instagram verwijdert weet je dat je echt een internationaal erkende lul bent. Venezolaanse dames begeven zich massaal in de Colombiaanse prostitutie om een hongerdood te vermijden, een letterlijke miljoen procent inflatie en dan ook nog je eigen bevolking neermaaien om maar op het pluche te blijven. Nou, dan gaan wij er dus echt wat van zeggen!

Interview. Islamofobie dwong Nederlandse vrouw naar IS-kalifaat te vluchten, wil nu terug

Ach, zoals sommige transgenders zich een ongeluk switchen*, oscilleren beige transideologen ook wat af. Kan gebeuren natuurlijk. Je bent niet erg religieus en studeert keurig geschiedenis aan de universiteit, maar wil ook wel eens wat van de wereld zien. In 2015 besloot de Nederlands-Marokkaanse Nawal (30) dus samen met haar man de roep van het Kalifaat te beantwoorden. Een soort Volksdeutsche dus, maar dan niet Duits, zeg maar. Reden: "Het kan gezegd worden dat de praktijken van de Westerse media tegen de islam ons richting de roep van IS dreven. De leidende opinie onder jonge mensen was dat Europa de islam haat en het daarom nodig was dit land te verlaten en naar het Kalifaat te reizen. De meerderheid van de Nederlandse en Europese jeugd kwam op deze manier. De organisatie had veel invloed in Europa, het Westen viel de islam aan." Nou, fast forward naar eind derde kwartaal 2018 en de balans is als volgt. Manlief zit in een Koerdische gevangenis. Nawal heeft zichzelf en haar drie kinderen overgegeven aan een Koerdisch kamp, heeft nog maar twee maanden cash, geen contact met familie en vooral heel veel spijt en zin om in Nederland haar studie af te maken. "Ja, ik heb de beslissing genomen naar Syrië te gaan. Het spijt me, ik neem mijn verantwoordelijkheid en het is aan de rechter om te bepalen of ik fout zat. Ik wil mijn studie afronden, mijn kinderen grootbrengen. Ik wil dat mijn kinderen veilig zijn, dat is het belangrijkst voor me. En als ik naar de gevangenis moet hoop ik dat het er snel op zit." Ohja, die kinderen. Hoe dacht DE NATIE daar ook alweer over? Maar goed, dan straks niet weer gaan klagen dat je terug naar Syrië wilt omdat "het Nederlandse leven geen ziel heeft" hè!

Avondlandkwartet. Mogen wij van jou de Verrijking?

Zomaar even met een brede kam door de internetkranten van afgelopen TWEE DAGEN, en dat levert toch zomaar ineens een kluchtelingen-kwartetje op. We weten niet wat jullie doen, maar wij leunen even theatraal verzuchtend achterover zodat iedereen ziet hoe we bezwijken onder de weltschmerz. Enfin, zin in een sterke man nu.

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.