achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Spartacus

GroenLinks-wethouder Amsterdam Groot Wassink gaat 500 uitgeprocedeerden huizen

Weet u wat Amsterdam nodig heeft? 500 uitgeprocedeerde migranten.

Tenminste die mening is GroenLinks-wethouder Rutger Groot Wassink toegedaan. "Amsterdam gaat 500 plekken in verschillende stadsdelen in de hoofdstad inrichten voor 24-uursopvang van uitgeprocedeerde asielzoekers, zoals leden van de We are Here-beweging. (...) De minstens tien locaties die ’eerlijk worden verdeeld over de stad’ moeten in juli 2019 open zijn. Groot Wassink belooft dat er voor er besluiten worden genomen, ook met de buurt gesproken wordt over de komst van de centra." En dat mag natuurlijk wat kosten. In 2019 zo'n 11.5 miljoen euro en in 2020 tussen de 7.1 en 13 miljoen euro. MAAR, dan heb je ook wat. Bewoners moeten zelf koken en gaan aan 'zelfbeheer' doen want daar waren ze thuis ook zo goed in. Ze zijn niet verplicht mee te werken aan terugkeer, maar krijgen wel alle 500 een case manager voor het creëren van "perspectief". Aldus Groot Wassking: "Werken aan perspectief is het kernbegrip en mensen krijgen hier de tijd en de ruimte voor." Wat dat precies betekent weet natuurlijk niemand, maar ze mogen wel kijken "met juristen of een verblijfsvergunning toch haalbaar is". Ah, nou, welkom in Nederland dan maar hè.

Sex Island onthult locatie en dropt nieuwe trailer om laatste drie tickets te slijten

Ah, ze zijn er weer! Ditmaal op een eiland-resort te Trinidad, dus vlakbij ONS KONINKRIJK!

Maar goed, wat krijg je nou voor $4500? We zochten het uit. "Unlimited sex with two girls per day (switching girls with other guests is permitted), all meals and snacks, all the alcohol you desire, airport pickup and drop-off, yacht parties, bedrooms with showers, large closets, air conditioning, Wi-Fi, and unlimited condoms." Nou, zin in zon, zee en overwegend zuid-Amerikaanse dochters die ooit dromen hadden? Neem het ervan! En aan de gezondheid wordt ook gedacht, want er wordt natuurlijk ook gewoon gesport.

Kerstmarkt-terrorist Straatsburg Chérif Chekatt, geradicaliseerde moslim met dik strafblad

En dan nu een verrassend gangster-islammend daderprofiel van de aanslag in Straatsburg van gisteren.

Chérif Chekatt, op 4 februari 1989 in Straatsburg geboren en altijd een rustige jongen, behalve toen hij in 2011 een tiener mishandelde met een gebroken fles en daarvoor twee jaar in 't gevang belande. De  binnenlandse veiligheidsdienst signaleerde tijdens een gevangenisbezoek zijn gewelddadigheid en extreme bekeringsdrang, en kwam daarmee op de in 2016 op de moeilijke moslimlijst. Gisterochtend probeerde de politie hem te arresteren in verband met een overval afgelopen zomer. Dat lukte niet, maar tijdens de huiszoeking werden wel granaten aangetroffen. De Franse Minister van Binnenlandse Zaken liet tevens vallen dat Chekatt al op jonge leeftijd met criminaliteit in aanraking kwam, en ook in Duitsland een strafblad heeft. Kortom, echt een man van de Europese gedachte. De stand is momenteel dat Chekatt drie mensen heeft gedood, acht zwaar heeft verwond en nog eens vijf licht. Hij is nog altijd voortvluchtig. Wat wonen er eigenlijk veel hè?

Schietpartij kerstmarkt Straatsburg: drie doden, dertien gewonden, dader(s) voortvluchtig

Meerdere bronnen melden dat er een schietincident heeft plaatsgevonden nabij de kerstmarkt in het centrum van Straatsburg. Hierbij zouden 4 doden zijn gevallen en het aantal gewonden is lijkt inmiddels opgelopen tot elf, waarvan zeven zwaar. Er bevinden zich geen Nederlanders onder de slachtoffers. Een onafhankelijke journalist meldt dat hij militairen iemand neer zag schieten, die vervolgens afgevoerd werd. AFP bericht dat de dader nog voortvluchtig is. Er heerst nog onduidelijkheid maar er circuleren ook berichten dat het om "gelijktijdige schietpartijen" draait. Het Europarlement is afgegrendeld, niemand mag erin of uit. Binnen gaat de plenaire sessie gewoon door, volgens  de woordvoerder van het EPP.
UPDATE: Politie gaat van terroristische aanslag uit, dader zou volgems BFMTV regelmatig in radicale islamitische kringen verkeren.
UPDATE: Volgens BMFTV ontsnapte de 29-jarige dader vanochtend tijdens een huiszoeking en werden er granaten aangetroffen in zijn woning.
UPDATE: Op basis van 1 journalist die het tegen Du Point gezegd zou hebben melden blogs, tabloids en tweeps dat de dader Cherif Chekatt heet. Serieuze media melden de naam niet en reggae-liedjes mogen ook al niet meer in dit land.
UPDATE: De laatste show down in lijkt onderweg, schutter zou gewond zijn geraakt tijdens vlucht. Het gebied waar de dader zich bevindt is afgegrendeld. Voorlopige eindstand: 2 dood, 12 gewond, verdachte nog steeds voortvluchtig.
UPDATE: Er is nog een derde dode. In totaal zijn er 8 zwaargewonden 5 lichtgewonden. De dader is nog steeds niet gepakt.

Verhofstadt: gele hesjes geradicaliseerd door Bannon en Le Pen, willen Europa vernietigen

Denker des avondlands had weer eens een duit en zocht nog een zakje. Nieuwste hete teek: Gele hesjes worden nu gemanipuleerd door Bannon en Le Pen teneinde EUROPA te vernietigen. Andermaal een prikkelende these, vernieuwend ook. Guy te beroerd om het interview te linken natuurlijk, dus doen wij het wel weer, vanaf 2:39. Z'n stelling luidt, uiteraard, dat de gewone man het niet langer pikt te betalen voor elite-hobby's en dat de massa zich vervreemd voelt door bestuursvormen die steeds verder van hen af staan. En inderdaad, natuurlijk maakt hij tijdens z'n rondje België een stop langs Vlaams Belang & Co, waar moest-ie anders heen. Maar goed, mag allemaal niet van Guy, dus hij klimt alvast in z'n pantserwagen met EU-sticker erop. Meer bewijs van een Bannon-complot, na de breek!

Hans van Baalen is een opportunistische klootzak, roept op tot tweede Brexit-referendum

Hans van Baalen, ook wel exact de persoon die gecast zou worden als Meerdijk een nieuwe burgemeester kreeg waarin alle archetypische afstotelijkheid van een VVD-lul in één persoon gevat moest worden.

Nou, die Hans, o.a. bekend van MORDICUS tégen het Oekraïne-referendum zijn ("idioot", "tegen de grondwet" en "tegen de democratie") en Brexit vanaf dag 1 willen saboteren, werpt zich nu ineens op als de hoeder van de volkswil, en roept in een opiniestuk op tot een tweede referendum om Brexit terug te draaien. "In deze chaos rest de politiek slechts één keus: zij moet het mandaat teruggeven aan het Britse volk door een tweede referendum te organiseren, met het terugdraaien van Brexit als inzet. (...) Het Britse parlement is een van de oudste parlementen ter wereld, dat stevig is geworteld in de samenleving. Het zou de Britse traditie van vrijheid en democratie sieren om de bevolking te raadplegen over de vraag of Brexit coûte que coûte moet worden doorgedrukt." Hans, wat ben je toch een onhebbelijke lul.

Macron geeft alle Fransen 100 euro uit eigen zak

Ah, een speech van Macron. Daar gingen we normaliter al lekker voor zitten maar nu helemaal.

Jan Dijkgraaf en Ebru zijn namelijk boos, dus voor Macron is het nu of nooit. We hebben het inmiddels een beetje met hem te doen, want niks dat hij zegt kan de terechte perceptie van groene globalist versus de gewone Fransman nog werkelijk omkeren. Maar, de vakjury geeft ook punten voor de poging zelf, dus wellicht sleept hij er een 5,5je uit. Het allerbeste pik!
UPDATE: Alle Fransen krijgen 100 euro! Per maand! Betaald door De Staat De Belastingbetaler! Zou het genoeg zijn om de rust terug te kopen en de guillotines terug de boerenschuur in te duwen?

Iedereen haat YouTube's eigen Rewind 2018. Met 7 miljoen+ dislikes #2 meest gehate video ooit

Zegt u natuurlijk helemaal niks, en dat is niet erg want u bent oud. Wij ook, maar jong in ons broekje dus we leggen het even uit. YouTube maakt sinds 2010 een jaarlijkse Rewind met de 'populairste' creators. Ooit een gevierd december-dingetje, maar naarmate YouTube minder vrij en vooral meer corporate werd, vergrote de afstand tussen de Rewinds enerzijds en creators en hun achterban anderzijds, en dat heeft nu een heus KOOKPUNT bereikt. Kortom, exact wat er gebeurt als een dozijn omhoog gevallen paarse broeken van een creatief platform zich met een blank cheque over dossier '*how do we reach these kids' *buigt. We kennen eigenlijk ook niemand uit het filmpje behalve tech review-koning Marques Brownlee, maar de meest APERTE OMISSIE is natuurlijk Pewdiepie, die met 75 miljoen+ abonnees de grootste YouTuber is. Temeer omdat zijn strijd om de #1 plek met het Indiase corporate kanaal T Series (dat op dubieuze wijze aan nieuwe subs komt) in de scene zo'n beetje hét thema van de afgelopen maanden was. De meest ge-dislikete YouTube-video is met 9,7 miljoen nu nog Justin Biebers Baby, maar die heeft daar 8 jaar en meer dan 2 miljard views over mogen doen. YouTube's Rewind 2018 pakte in slechts vier dagen al 7 miljoen+ dislikes en is over een paar dagen dus de meest gehate video ooit. Dus doe uw bijdrage hier want fuck Google corporate en is leuk later voor opa vertelt over de oorlog bij het haardvuur. Duiding van de koning zelf, onderstaand. Vernietigende comment-screenshots, na de breek.

Insuline-moordenaar Rahiied A. vervolgd om 10 zaken, waarvan 4 met dodelijke afloop

Nou, een weinig aangename jongen, die Rahiied. Kunnen we niet bewijzen hoor, is gewoon een gevoel.

Zit inmiddels al een jaar in voorarrest, en vandaag werd tijdens de vijfde inleidende hoorzitting duidelijk dat het OM hem gaat vervolgen voor 10 zaken waarvan vier de dood tot gevolg hadden. Twee zaken die nog onderzocht worden kunnen daar nog eens bovenop komen. Rahiied was in regio Rotterdam in meerdere verzorgingshuizen werkzaam als verzorger, en senioren ombrengen door insuline onjuist toe te dienen was zeg maar echt zijn ding. Net als diefstal en valsheid in geschriften waaronder een Verklaring  omtrent Gedrag trouwens. Kortom, een rustige en hardwerkende jongen, dat zijn de ergsten. Maar, rustig aan hè, Rahiied "was emotioneel tijdens verhoren". Steekt hij wellicht zelfs nog Frans "spuitreus" H. en Martha U., veroordeeld voor negen insulinemoorden, naar de kroon ook.

Politie registreert etniciteit werknemers, mag niet

Meer diversiteit bij de politie, wie wil dat nou niet.

Maar, hoe meet u of uw korps voldoende karamelliseert? Nou, door gewoon met een kleurwaaier aan de poort te staan en lekker te turven natuurlijk. Maar ja, ook dat mag ook al niet meer in dit land. Heeft politie dus lak aan, want die doen het lekker toch. "Lute Nieuwerth, de portefeuillehouder diversiteit, erkent dat het registreren van etniciteiten verboden is en gevoelig ligt. ‘We beperken ons tot abstracte, niet-herleidbare persoonskenmerken. (...) Met de cijfers hoopt de politie inzicht te krijgen in de instroom van agenten met een niet-westerse migratieachtergrond, en of de organisatie die binnen kan houden – de politie probeert discriminatie binnen de eigen gelederen effectiever te bestrijden. Ook streeft zij naar een betere afspiegeling van de Nederlandse bevolkingssamenstelling." Nu zijn we toch wel benieuwd naar die abstracte geregistreerde kenmerken. 'Is echt gek op roti ✓', 'Drinkt Fernandes tijdens dienstlunch ✓',  'Heeft iets weg van Bing Mauricius uit GTST ✓', ja oké buut Clayton, lekker dan HR. Het streven is een politiekorps te hebben dat voor een kwart DIVERS is. En naast de fel begeerde niet-Westerse migratie-achtergrond, LHBT'er of zelfs een vrouw is "zij-instromer met een eigen netwerk of stijl van leidinggeven" tegenwoordig blijkbaar ook categorie. Nou, guurders, wij ruiken uw kansen op een leidinggevende functie, want "De politie heeft een programma ingevoerd waarmee jonge collega’s die voldoen aan het criterium ‘divers’ versneld worden gekoppeld aan de eenheidsleidingen." Mooi hè, die eenheid in verscheidenheid.

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.