Vet eten nog nooit zo gezond. 2019 nu al topjaar
Een vieze man zijn, is er iets lekkerder?
Voelen hoe verzadigde vetten vechten om voorrang zich als eerste via uw poriën aan de wereld kenbaar te maken. Hoe het zweet uit uw wenkbrauwen slaat na voor de vierde dag op rij een tosti salami als lunch. Uzelf op de borst kloppen na een keer een blikje Coca-Cola Zero het is immers balansdag. Uzelf voorhouden dat schepijs niet vet kan zijn want het is koud. Nou, 2019, barricadeer uw deur want godverdomme hier komen we. Alles wat ooit ongezond was wordt in 2019 gezond en wat wil een man nog meer. "Er komen volgend jaar afspraken om pizza’s, chips met smaakjes, zuiveldranken en –toetjes, Hollandse kant-en-klaarmaaltijden, vleesvervangers, groenteconserven, consumptie-ijs, jam en gehakt(ballen) en braadworst gezonder te maken." Vervolgens komt het AD met allemaal uitleg over hoe en waarom dit dan allemaal precies gebeurt, maar wij waren al verkocht bij "pizza's" en de rest schrijven de vrouwen maar op de koelkast want wij de mannen hebben wel iets beters te doen.
Bindende leestip. EU maakt vrijheid op internet kapot in doodenge strijd tegen nepnieuws
Fatality.
Hier rust de de gedachte dat de EU een objectieve arbiter is waar het draait om het fantoomfenomeen fake news (1933 - 2018). Channel 4-journalist Martin Williams dook erin en schreef een stuk dat als volgt samen te vatten valt.
1) De EU heeft nog altijd geen idee wat fake news nu werkelijk inhoudt en waar het structureel en op een staatsondermijnende schaal verspreid zou worden.
2) De EU geeft toe dat ze in de bestrijding van fake news niet erg objectief zijn en vooral gewoon hun eigen mannetjes en instituties tegen counter narratives willen beschermen.
3) De EU zou niet schromen vergaand overheidsingrijpen in te zetten om volgens hen "websites die disinformatie hosten" hun advertentie-inkomsten te ontnemen en minder vindbaar te maken, en tegelijkertijd "gezaghebbende" nieuwsbronnen "prioriteit" te geven in tijdlijnen en algehele vindbaarheid.
De Spaanse vice-voorzitter van het Europees Parlement, Ramón Luis Valcárcel Siso, zegt in een vraaggesprek over zijn aanpak van fake news dat hij zich ervan bewust is beschuldigd te kunnen worden van het verspreiden van institutionele propaganda, maar dat "faced with division sowed by populists and nationalists, through a discourse of hatred, lies and half-truths and proven falsehoods,” the EU has “the legitimate right to defend the unity of European citizens”." Inderdaad, hier staat dus gewoon glashard dat het doel de middelen heiligt, en wel wegens het doodenge vermeende recht "de eenheid van Europese burgers" te verdedigen.
Nu is het vanuit de EU natuurlijk een kapitale vergissing Zuid-Europeanen überhaupt namens de EU over dit dossier aan het woord te laten, want die landen zijn institutioneel gezien nog altijd pre-moderne hoog tribale samenlevingen, waar waarheid en narratief een stuk meer inwisselbaar zijn dan in West-Europa. Williams concludeert dit gesprek met de observatie dat "Perhaps it’s not surprising or wrong that the EU wants to defend itself. But it does suggest that its war against fake news may not be impartial. Indeed, it seems explicitly designed to protect the EU and its institutions, and stop Eurosceptic politicians making progress in elections."
Video. Geert Wilders wenst u een fijne kerst
'Is het een dreaum? Nee, dit is reality bitch.'
Ach, Greetje. Hart op de juiste plaats, maar het wordt er allemaal niet beter op hè. Valt iemand ook moeilijk kwalijk te nemen na een leven van bunker tot bunker, omringd door ja-knikkers en een gevolg dat het toch allemaal wel leuk vindt zolang je tegen de islam bent. Maar goed, dan de Kerstgroet 2018. Want dit is dus hoe een mid-air collision tussen twee Airbus A380's er tijdens hoogseizoen uit zou zien als deze Asperger, een green screen en Dion Graus als vertrouweling had. Synopsis: Greet reist af naar Groenland om daar een van de 14 levende dennenbomen te stropen en rent op 1 adem terug, eind goed, al goed, behalve de islam, die bestaat nog steeds. Eigenlijk gewoon een video-voortzetting de verdrietigste tweet van 2017. Maar alsnog, fijne dagen Geert. Behouden vaart op eigen kompas.
SecDef Mattis stapt op, wilde in Syrië blijven
Nou, we zijn hem kwijt.
De door het gehele defensieapparaat geadoreerde warrior scholar James Mattis, ook wel de Patron Saint of Chaos. Hij bood gisteravond zijn ontslag aan, na een laatste poging Trump over te halen in Syrië te blijven. "Officials said Mr. Mattis went to the White House with his resignation letter already written, but nonetheless made a last attempt at persuading the president to reverse his decision about Syria. (...) Mr. Mattis, a retired four-star Marine general, was rebuffed. Returning to the Pentagon, he asked aides to print out 50 copies of his resignation letter and distribute them around the building." In de brief valt te lezen dat "My views on treating allies with respect and also being clear-eyed about both malign actors and strategic competitors are strongly held and informed by over four decades of immersion in these issues. (...) Because you have the right to have a Secretary of Defense whose views are better aligned with yours on these and other subjects, I believe it is right for me to step down from my position." Ja, invoelbaar allemaal. Aan de andere kant, plaatje hieronder is ook weer zo.
'2018 was het jaar van de handgranaat'
Jaartje hè of niet dan?
AT5 bestempelt 2018 in ieder geval alvast als "Het Jaar Van De Handgranaat". Een soort Chinees nieuwjaarsnaampje, maar dan Amsterdams. "Nog nooit zijn er zoveel levensgevaarlijke handgranaten voor of aan deuren gehangen als dit jaar. Waren het er vorig jaar nog drie, nu staat de teller al op vijftien." Kortom, inmiddels een onvervreemdbaar icoon van onze lieve stad, deze DENNENAPPELS VAN DE HAAT. En het is nou niet alsof de grenadiers nu altijd voor 't gerecht verschijnen. "Het aantal opgeloste zaken is namelijk minimaal." Van der Laan had het hardline beleid dat elke door een granaat getroffen zaak per definitie onmiddellijk gesloten moest worden, maar daar ging een nogal verwrongen werking vanuit. Femmie "luisterde naar de kritiek en koos voor een andere koers. Ze bekijkt per geval of een getroffen zaak gesloten moet worden. Zo mocht in augustus patatzaak Vleminckx open blijven terwijl in oktober twee zaken op het Bijlmerplein werden dichtgetimmerd. Twee van de vijf incidenten die plaatsvonden tijdens het burgemeesterschap van Halsema resulteerden tot nu toe in een sluiting." Na de breek een chronologisch video-jaaroverzicht van de beste klassiek-Amsterdamse granaatincidenten.
Dag 2. Trump wil nog steeds weg uit Syrië
Dan zal ie het wel menen.
Trump stond gister op met het bovenstaande tweetje, gevolgd door one take Donalds bovenstaande vlogje waarin hij de Amerikaanse overwinning op IS verkondigt en een terugtrekking uit Syrië aankondigt. Niet z'n meest coherente, maar wat maakt het allemaal ook uit. Op dag 1 is IS namelijk "defeated" en op dag twee is het "now they will have to fight ISIS". Maar in postmodern conservatisme maakt het allemaal ook niet zo uit wat je precies zegt. Eind maart liet hij al een "We’ll be coming out of Syria, like, very soon" vallen, en we lieten het gister een dagje garen, maar hij meent het blijkens de onderstaande flurry nog steeds. De VS heeft zo'n 2000 troepen in Syrië, met name speciale eenheden die de Koerden trainen en ondersteunen. De Koerden een beetje ontstemd nu natuurlijk, zeker gezien Erdogan alweer heeft gedreigd heeft de Koerden in noord-Syrië aan te vallen, zelfs als er nog wél Amerikaanse troepen onder hen waren. Mocht de Amerikaanse terugtrekking echt doorgang krijgen proberen de Koerden wellicht nog een keer een Franse vervanging te regelen.
UPDATE: Oh, SecDef Mattis gaat eind februari met pensioen.
Elon Musk presenteert eerste ondergrondse Loop System transportdemo
Lekker man, boren. En helemaal als het voor een blijkbaar ongekend goedkope $10 miljoen per mijl kan. Musk onthulde gister de eerste demo van z'n Loop system, wat neerkomt op een ondergronds transportsysteem voor elektrische auto's. Het demonstratiemodel van 1.8 kilometer voor gasten ging zo'n 65 km/u, maar uiteindelijk moet het met zo'n 240 km/u gaan geschieden. Volgens Musk is een van de voordelen van dit systeem dat er zo'n beetje oneindig getunneld kan worden onder steden, zonder dat de bovenwereld er iets van merkt. En dat is nodig, omdat files uw ziel vernietigen. Of het heel goed met hem gaat weten we niet, maar hij was gister in ieder geval voor zijn doen weer een beetje in z'n sas. Volledige presentatie en aanranding door een CBS-anchor, na de breek.
Bekir Eraslan mishandelde eerder meisjes, stuurde Humeyra dreigfoto's met handwapens
Je bent drugsverslaafd, alcohol verslaafd, een dusdanige ultra-mislukking dat zelfs motorbendes niks met je te maken willen hebben, zwakbegaafd en je wilt wat.
Structureel 'vriendinnen' half uw leeftijd bedreigen en mishandelen bijvoorbeeld. De zestienjarige Humeyra Öz was het eerste dodelijke slachtoffer van Bekir Eraslan, maar lang niet het eerste meisje dat hij terroriseerde, zo blijkt nu. Hij "mishandelde eerder zijn ex-vriendinnen. Dat begon altijd wanneer deze jonge vrouwen afstand van hem namen. Dit blijkt uit een rapport van Reclassering Nederland, dat in augustus over Bekir werd opgesteld." In een vandaag verschenen uitspraak door de politierechter valt te lezen dat Bekir in augustus veroordeeld is tot zes weken gevangenisstraf waarvan drie voorwaardelijk, alsook een contactverbod van twee jaar, wegens het bedreigen van Humeyra en haar oudere zus. Een getuigenis van Humeyra leest: ""Ik had een relatie met Bekir. In mei was ik in zijn woning in Rotterdam. Mijn vriendin belde mij en ik vertelde haar dat ik bang was. Daarom werd Bekir boos op me. Ik ging toen schreeuwen tegen hem. Hij werd boos omdat ik schreeuwde en sloeg mij hard in mijn gezicht." Humeyra viel achterover tegen een televisiemeubel, waarna Bekir bang was dat ze de politie zou bellen. Humeyra: "Toen de deurbel ging, zei hij tegen mij: 'Als dat de politie is, dan steek ik je eerst dood en dan doe ik pas open.'"" Eerder vandaag werd ook bekend dat Bekir Humeyra dreigfoto's stuurde waarin hij twee vuurwapens vasthad. Een van die wapens gebruikte hij later tijdens zijn moord, volgens politiebronnen werd het wapen in zijn auto gevonden tijdens zijn aanhouding. Humeyra deed aangifte van deze foto's, en had drie kwartier nadat zij vermoord werd een vervolgafspraak staan op het politiebureau.
Wetenschap: "Van rijstwafels krijg je KANKER"
Lijken zo onschuldig he. GEEF NIET AAN KINDERTJES
Geen vet, geen calorieën, geen suiker, geen moslims. Maar ondertussen, berg u. U noemt het misschien in uw aandoenlijke achteloosheid gewoon rijstwafels omdat u dat nu eenmaal zo geleerd heeft, maar wie éventjes de moeite neemt te onderzoeken wat ze hun kinderen voeren weet dat het gewoon kankerwafels heten. Zeggen wij niet, zegt de gezondheidsraad in Zweden en België. "De schadelijke stof arseen in rijst kan op lange termijn kanker veroorzaken." De Belgen vinden dat je het met mate desondanks alsnog aan kinderen mag geven, het zijn immers maar Belgische kinderen. Maar de Zweden gaan voor geheelonthouding: "De Zweedse gezondheidsraad is stelliger. De raad adviseert om kinderen onder de 6 jaar helemaal geen rijstwafels te geven, en op te passen met andere rijstproducten. Rijstwafels bevatten bijna geen belangrijke voedingstoffen en zitten vaak vol zout. Kinderen ouder dan 6 kunnen wel af en toe rijstwafels eten, maar wel afhankelijk van hoeveel rijst ze verder binnenkrijgen." Fascinerend filmpje met dingen die u niet wist hierboven he? Het wordt ons alleen niet helemaal duidelijk wanneer ze het arseen erin spuiten, we mailen er dus even achteraan.
Moordenaar Bekir Eraslan 'al veroordeeld voor bedreiging slachtoffer', beide families betrokken
Nog even over die crime passionnel van gister hoor want sjonge, Justitie zat er weer bovenop.
Het slachtoffer, Humeyra Öz, 16 lentes jong. De dader, Bekir Eraslan, 31, net als het meisje van Turks-Nederlandse komaf. Inmiddels is duidelijk dat de twee in het verleden een relatie hadden die ongeveer op haar veertiende via Facebook begon, alwaar Bekir zich in eerste instantie jonger voordeed dan hij was. Humeyra beëindigde de relatie en blokkeerde Bekir op social media, maar hij bleef haar lastigvallen. Beide families waren hiervan op de hoogte en betrokken.
"Haar neef vertelt bij het politielint dat de relatie ruim twee jaar geleden is ontstaan. (...) 'De familie van haar is zelfs nog gaan praten met de familie van hem. Ze zeiden dat ze te jong was, dat hij geen partij was en dat het afgelopen moest zijn. Toch bleef hij haar lastigvallen en bedreigen.'" Ook vertelt de neef dat de familie aangifte heeft gedaan wegens mishandeling, intimidatie en bedreiging, en dat Bekir hiervoor tot twee jaar cel veroordeeld is. "Dat was maximaal twee maanden geleden. Waarom liep hij nog vrij rond?" Wellicht was hij in beroep gegaan en daarom nog op vrije voeten, wie weet. Het OM bevestigt dat hij onder toezicht van de reclassering stond, maar liet niets los over de aard van de vervolging of veroordeling. Volgens een buurtbewoner die hem kent is Bekir "psychisch niet in orde, hij heeft vaker mensen gestoken."
Volgens de gerenommeerde vakpublicatie boevennieuws.pro heeft Bekir al eerder 3,5 jaar gezeten voor het neersteken van zijn toenmalige schoonbroer. Kleurende grapevine stories over totale loser Bekir bij vakblad Arts en Automatische Wapens onder de url misdaadjournalist.nl, die toch vooral het beeld schetsen van een drugsverslaafd wannabe motorbendelid dat echt ergens onderdaan de ladder bungelde. Intens droevig dat hij een minderjarig meisje mee zijn hel in trok.
