achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Spartacus

Onderzoek: Amsterdam meest onbetaalbare woonplaats ter WERELD

Sommige mensen denken blijkbaar nog steeds dat Amsterdam bedoeld is om in te wonen.

Tuurlijk, het leven aan de grachten doet het geweldig op Instagram, maar het mag wat kosten. Er werd afgelopen jaren misschien al gewaarschuwd voor "Londense toestanden", maar dat blijkt nu volledig onterecht. Het is namelijk nog veel erger. Onderzoeksbureau Knight Frank **zette van 32 steden de prijsstijging van koophuizen en huurhuizen af tegen de stijging van het inkomen. De winnaar: Amsterdam. Huizenprijzen stegen met 63.6% terwijl het loon maar met 4.4% steeg. Een gaping hole van 59% dus. Waar een klein land groot in kan zijn hè. We zoeken nog even naar een hoe we hier een populistische draai aan kunnen geven, maar dat laten we vandaag aan u over.

Vanaf 1 juli: Appen op de fiets = 95 euro boete

Gemeen hoor, juli. Liefde in de lucht, vlinders in de buik en nog geen berichtje terug toen je net keek in de kleedkamer van de sportschool.

De kans is natuurlijk énorm dat ze zich tijdens uw fietstocht van 20 minuten naar huis wel meldde, dus hup, even snel de rechterhand in uw jaszak en tover die dopaminebron tevoorschijn. Nou: prepare to be fucked by the long dick of the law, want daar wil oom agent dus niks meer van weten deze zomer en stuurt u 95 euro lichter naar huis. "Deze nieuwe verkeersboete wordt volgens de ingewijden morgen besproken in de wekelijkse ministerraad. Het bedrag is naar verluidt afgestemd op andere sancties die al gelden voor verkeersovertredingen. (...) Het wordt per 1 juli sowieso verboden om tijdens het besturen van alle voertuigen een mobiel elektronisch apparaat vast te houden." Mag ook niks meer. Wat verwachten ze nou eigenlijk van ons? Dat we tijdens het fietsen om ons heen kijken en de complexiteit van onze wereld waarderen of zo, en dan ook nog andere mensen aankijken en groeten zeker? Hallo, dit is 2019 hè, we hebben betere dingen te doen zoals Candy Crush en FarmVille. Nee maar even serieus, je met Google Maps naar je bestemming navigeren enz, daar gaan we dus echt niet voor stilstaan. Dan maar afgemaakt.

Daadwerkelijke alt-right maakt docu: 'Jordan Peterson wil onze beweging vernietigen'

Nou, Volkskrant et al., kijken jullie even mee?

Mocht de beste man weer eens in het land zijn en voelen jullie je weer geroepen het volk te behoeden van deze "held van de alt-right", wellicht dan eerst even een half uurtje gaan zitten voor deze vid van de daadwerkelijke alt-right. Dat zijn namelijk blanke etno-nationalisten die dus als volgt over hem denken: "Jordan Peterson's primary goal is to neutralize the political right and White identity. (...) His job is to implement "plan B", to steer the rising tide of nationalism into an impotent cul-de-sac of centrist individualism, giving our enemies just enough time to tip the demographic balance of our countries so that our destruction is sealed. Peterson is explicitly targeting young White males for indoctrination with an insidious political ideology he calls radical individualism." Nou, beter valt het eigenlijk niet uit te leggen toch? Exact dezelfde lijn door de echte alt-righters van Red Ice TV, onderstaand.

Rijksmonument 'American Hotel' Amsterdam verandert naam in HARD ROCK HOTEL

Het American Hotel aan het Leidseplein te Amsterdam. Cultureel erfgoed sinds Martine Bijl er in Alles is Familie na een teleurstellende nacht met Robert Alberts achter kwam dat het vrijgezellenbestaan ook niet alles is, en zich eventjes helemaal verloor in de fontein voor de deur. En omdat niets meer heilig is wordt deze beleving ons nu ook al nagenoeg ontnomen door het grootkapitaal. Want American Hotel, een instituut en Rijksmonument bovendien, gaat vanaf 2020 verder als het hArD r0Ck hOteL. Eigenaar Léon Dijkstra zegt er blij mee te zijn maar dat gelooft ook niemand. Onderstaand een sfeerimpressie van wat ons te wachten staat.

Hiltonzon Radiatorfolie Hotel

Hiltonzon Radiatorfolie Hotel

WTF. Hotelpiraten krijgen gratis onderdak

En maar zeggen dat misdaad niet loont. Dit land is ziek.

Kent u ze nog? Jan V. en Jolanda H. Uiteindelijk pas van Interpol Europe's Most Wanted lijst geschrapt nadat zij zichzelf aangaven na een zenuwslopende man hunt die heel Nederland in z'n grip hield. De twee J's uit uw nachtmerries waren namelijk bed- bad- en brooddieven, en hebben voor tienduizenden euro's onheus geconsumeerd of geld afhandig gemaakt. En dan ook nog eens van het soort dat 25.000 EURO SCHADEVERGOEDING claimde omdat een hoteleigenaar hun tronies op Facebook had gezet, wat een inbreuk op hun privacy zou zijn. Nou, raad eens wat er in uw Nederland met dit olijke tweetal gebeurt? Inderdaad, krijgen gewoon verdomme gewoon 4 jaar gratis onderdak, en u mag raden wie dat betaalt!

Meisje (10) spijbelt elke vrijdag voor het klimaat

Echte overtuiging, waar zie je dat nu nog tegenwoordig.

Ja, kunnen we een snedig en villein stukje tekst onder gaan hangen natuurlijk, maar dat doen we lekker niet. Lieve meisje is 10 jaar oud, vindt het allemaal al spannend genoeg en had zichzelf ook de hele vrijdag rokend achter het fietsenhok met Snapchat-filters kunnen behangen. Maar goed, het zijn net mensen hè. Want de meeste mensen met een mening willen toch eigenlijk vooral de goedkeuring van mensen waar ze de goedkeuring van willen, stemmen hun bevindingen daar een beetje op af, en voor de rest geloven we het allemaal wel. Dus laten we vooral met 17 miljoen Nederlanders op 42.5K vierkante kilometer de planeet redden en verder gewoon niet al te moeilijke vragen stellen.

Buurtbewoners vol ongeloof en woede: "Geluidsoverlast CDA loopt spuitgaten uit"

ANP - Buurtbewoners reageren ontzet op een "invasieve" campagne van het CDA.

Jelle Geuzens had ochtenddienst in het magazijn van de lokale Sligro, maar wist tijdens het krabben niet wat hem overkwam. "Om 05:45 stopte er een soort surfbusje met twee oude mensen en een hele grote tv op 1,5 afstand achter me. Ik dacht dat m'n auto gejat zou worden en durfde niet om te kijken. Ik kreeg zowat een hartverzakking toen "EEN HELE GOEDE MORGEN" de hele straat wakker maakte. Autoalarmen gingen af enz, complete chaos." Geuzens' getuigenis lijkt niet op zichzelf te staan en de gemeente heeft in samenwerking met slachtofferhulp meldpunten geopend op lokale postkantoren. Mark Rutte steekt gedupeerden een hart onder de riem: "Wij zijn met meer".

CODE GEEL. Heel Holland spiegelglad, blijf thuis

Jongens, kregen net mailtje van jullie werkgever. Het is een thuiswerkdagje.

Zo. Chocolademelk, de Snug Snug van zolder, de nieuwe Star Trek op Netflix en uw laptop binnen handbereik in uw ooghoek zodat u op de werkchat net genoeg bij de les lijkt om een vervroegd evaluatiegesprek te voorkomen. Zo doen we dat vandaag in BV Nederland, want het is code GEEL. Strooidiensten wij salueren u. Mensen met een echte baan die dus onmisbaar zijn op kantoor, wij salueren u ook. De rest van Nederland gelooft het allemaal wel even, want gebroken polsen, blikschade en meer ijspret is gewoon niet voor iedereen weggelegd.

Deze zomer op een NL festival: geradicaliseerde verkrachter en drugsdealer Mustapha Bali

Zomaar een modern relaas.

De geboren en getogen Belg Mustapha Bali die ook een Marokkaan is, zat een celstraf van 17 jaar uit wegens het bevestigen van vooroordelen. En dat geldt eigenlijk zo'n beetje voor het hele gezin, want het zijn een soort islamitische Flodders. Mustapha Bali zat vast voor drugsdealen en verkrachting van een zwakbegaafde vrouw en is bovendien geradicaliseerd. Zijn zus, Samira Bali, zit een celstraf van 27 jaar uit wegens het doodsteken van haar ex-vriend en is getrouwd met teruggekeerde Syrië-ganger Younes Delefortrie. Mustapha's en Samira's broer, "Abdelhak (32) slachtte hem onder haar aanmoediging verder af", verwijzend naar de moord op Samira's ex-vriend. 

Maar goed, Mustapha Bali dus, is vanaf heden stateloos, illegaal in België en VRIJ! België probeerde hem uit te zetten naar het enige land waarvan hij nog een paspoort heeft, maar Marokko weigert in alle toonaarden. Bali heeft z'n uitzetting niet eens zelf aangevochten, ging gewoon allemaal vanzelf. Het maximale vasthoudingstermijn van 8 maanden was verstreken dus nu moest de Dienst Vreemdelingenzaken hem vrijlaten. Waar-ie nu precies is weet zelfs zijn advocaat niet, maar goed, België was toch al verloren grondgebied dus who gives a fuck. Hadden we maar een internationaal verdrag waarin dit allemaal geregeld werd of zo hè, en waar dan zelfs de moslims en Afrikanen zich aan zouden houden.

Zuckerborg gaat WhatsApp, Facebook Messenger en Instagram integreren, nu nog minder privacy

Krampachtige paniek om het naderende einde, dat ziet er zo uit

Facebook verdwijnt. Alleen uw tantes, buurman van vroeger met die hond en mensen uit Tanthof posten er nog. En dat is helemaal niet erg, behalve als u Mark Zuckerberg bent natuurlijk. Hij mag dan misschien Whatsapp en Instagram opgekocht hebben, Facebook is nog steeds zijn enige kindje. En om de eerstgeborene een beetje te stutten worden binnenkort de chat-apps WhatsApp, Facebook Messenger en Instagram DM's samengevoegd. Samen hebben de drie chatdiensten zo'n 2.6 miljard gebruikers. Volgens vier betrokkenen blijven de apps losstaand functioneren, maar de "underlying technical infrastructure will be unified".

En da's ingrijpender dan het op het eerst gezicht lijkt. Facebook en Instagram vragen hun gebruikers hun daadwerkelijke identiteit bekend te maken, terwijl WhatsApp alleen een telefoonnummer nodig heeft. Als de diensten onderliggend gekoppeld worden is anoniem gebruik van WhatsApp dus veel moeilijker. "By stitching the apps’ infrastructure together, Mr. Zuckerberg hopes to increase Facebook’s utility and keep users highly engaged inside the company’s ecosystem. (...) If users can interact more frequently with Facebook’s apps, the company might also be able to increase its advertising business or add new revenue-generating services."

Het is sowieso een vergissing te denken dat mensen tijdens deze Google/Facebook-duopoly zitten te wachten nóg meer integratie. Zeker weten dat ze liever in de waan gelaten worden nog enige zeggenschap te hebben over hun dataverkeer, dan dat ze drie chatdiensten onder één knop hebben. En daarbij heeft Marks bemoeizucht de opgekochte oprichters van WhatsApp en Instagram ook nog eens de deur uitgejaagd, want die trokken het niet. Maar goed, huil de hele weg naar de bank.

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.