
Gekregen van een hoestende man in een regenjas (bedankt Harry) onder een
fly-over in Sloterdijk. Een
artist impression van het nieuwe logo van de Telegraaf zoals dat volgende maand op het pand aan de Basisweg wordt geplaatst. In de papieren krant mag er nog wat
gesputterd en
gemoppperd worden in opiniehoekjes. Maar de koers is allang vastgesteld, zo vertelde de sympathieke zeeroverhoofdman Frank Botman ons gisteravond in de kroeg. De krant voor Wakker Nederland wordt een groot goksyndicaat en de nieuwe hoofdredacteur een belchinees uit HongKong. De redactie wordt ge-outsourced naar India en de kolommen worden voortaan gevuld door 11-jarige kiddos met lagelonen en Google Translate (merkt toch niemand wat van). De gevleugelde term
Telegraaf Media Groep verdwijnt, en wordt vervangen door Tieten, Mokkels & Grieten. Voor de rest wordt er zwaar ingezet op
belangwekkend dierennieuws. Verstandige keuze, want allemaal leuk & aardig dat hoogdravende Villamedia geleuter ⎯ schoorstenen smoken op pageviews, niet op journalistieke principes. GeenStijl Guerilla URL Kapings heeft inmiddels
TELEGOK.NL geregistreerd. Maar is uiteraard bereid deze van de hand te doen. HH
aandeelhoudertjes, bieden maarrr.