Feministen woest, kledingmerk geeft geen fuck
De internationale liga der fatsoensfeministen heeft weer eens wat tijd vrijgemaakt om te bitchen op een licht vunzige reclame van American Apparel. Vrouwen die zeiken over niks, hoe cliché. Want een net iets te kort rokje over de bips van een model dat met een klein beetje wensdenken net 14 lijkt, dat mag natuurlijk niet. Underaged pornography noemen we dat. Heel nobel hoor, op de twitterbarricades springen tegen al te uitdagende reclamecampagnes. Zouden de dochters van de American Apparel-boardmembers deze minirokjes mogen dragen? wordt er suggestief gevraagd. Nou, of hun dochters zulke ongepast geile kleertjes aantrekken, dat bepalen ze hopelijk lekker zelf. De dochter van de president doet het overigens wel. Dat de toorn van feministen zich nu richt tegen een iets te korte minirok is nog absurder wanneer je bedenkt dat acceptatie van de minirok juist de graadmeter is van vrouwelijke vrijheid in een maatschappij (én van een goede economie!). Bloot bevrijdt, American Apparel weet dat. Maar de verontwaardigde feministen zien liever seksisme, objectivering, en onderdrukking. De bewuste foto is ondertussen door @AmericanApparelUK van Instagram verwijderd, maar heeft zijn doel al bereikt. Het merk heeft inmiddels een lange traditie van reclames die net over het randje van de seksuele burgermansmoraal gaan. Aandacht trekken met provocatie, laat dat maar aan American Apparel over. En de feministen happen. Steeds. Maar. Weer. Extragratis advies: houd een sop met je druk maken over die vieze pedo's van American Apparel. Hoe minder aandacht jullie voor ze genereren, des te eerder ze failliet gaan. Koop er ook vooral geen kleren. Dan blijft er meer over voor de mensen die wél van geile reclames houden.