
Blijkbaar verloopt de
lancering van de verkiezingscampagne van 50plus niet helemaal zonder slag of stoot. De partij voor klagerige zeurbabyboomers fleurde zaterdag de start van de campagne op met de release van een nogal
dubieuze commercial met in de hoofdrol o.a. John de Mol, Patty Brard en Madonna. Deze mensen (stuk voor stuk loaded) zouden behoren tot de zogenaamde vergeten doelgroep voor wie Jan Nagel het allemaal doet. Maar de frontman der oude AOW-zeiksnorren en bedenker van politieke faalformules lijkt geschrokken van de reacties. Uit onze stijlloze inbox:
"Beste mensen @GeenStijl! Op Dumpert is een video gepost, waarvan het auteursrecht berust bij Vakbond De Unie. Het beeldmateriaal is onderdeel van het project Fifty Up en door ons */niet/* vrijgegeven voor openbare verspreiding. We willen jullie vriendelijk verzoeken de video per omgaande van Dumpert te verwijderen. Ook zouden wij graag vernemen door wie de video geplaatst is. Jullie ongetwijfeld positieve reactie, zien wij graag tegemoet. Met vriendelijke groet, Joop Hofland Projectleider Cross Media Concepten." Huh? Vakbond de Unie? Cross Media Concepten? Sind wanneer zijn
vakbondspetjes verantwoordelijk voor de productie van propagandafilmpjes voor de ouderenpartij? Er staat toch heel duidelijk 50plus in de aftiteling? Nu bereikte ons zondag reeds berichten dat het filmpje
fake zou zijn en helemaal niet afkomstig is van het 50plus campagneteam. Maar in dat geval zijn die bejaarden zelf in een hoax getuind. Het filmpje werd namelijk wereldkundig gemaakt via de
officiële twitteraccount @50pluspartij. De
tweet die alle 169 (!) followers op het bestaan van de video wees is inmiddels stiekem
verwijderd maar de oorspronkelijke link op yfrog staat nog steeds online. Filmpje is
HIERRR nog gewoon te bekijken. Blijkbaar vond de Very Senior Chef Social Media van 50plus het filmpje helemaal aansluiten bij het gedachtegoed van zijn club. Namelijk: gefortuneerde en verwende babyboomers eisen al het resterende geld uit de staatskas op en hebben poep aan volgende generaties. We zien derhalve geen aanleiding om de vid op Dumpert offline te halen. Eerst moet Jan Nagel maar eens uitleggen waarom we in godsnaam
medelijden met de Conny Breukhovens van dit land zouden moeten hebben.